Montako akvaariota omistat?
Valvoja: Moderaattorit
Yhyy!
Hei, lopettakaa, mä muutun kohta viheäksi kateudesta.
Meillä on mun huoneessa yksi 100-litrainen purkki ja toista ei tule (edes pienempää), ennenkuin muutan omaan kämppään ja siihen on pitkä aika.
Vanhemmat ei alunperinkään olleet akvan kannalla, mutta kun vänkäämällä vänkäsin ja selitin miten hyvin se "tohonkin menis ku vetäisi vähän jatkojohtoja tuolta pistorasiasta" niin vaivalla sain sen synttärilahjaksi.
Mutta haaveissa onkin sitten joskus oma akvaarioliike...![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Meillä on mun huoneessa yksi 100-litrainen purkki ja toista ei tule (edes pienempää), ennenkuin muutan omaan kämppään ja siihen on pitkä aika.
Vanhemmat ei alunperinkään olleet akvan kannalla, mutta kun vänkäämällä vänkäsin ja selitin miten hyvin se "tohonkin menis ku vetäisi vähän jatkojohtoja tuolta pistorasiasta" niin vaivalla sain sen synttärilahjaksi.
Mutta haaveissa onkin sitten joskus oma akvaarioliike...
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: Montako akvaariota omistat?
2 allasta omistuksessa, mutta vain tuo 200 litranen käytössä tällä hetkellä.
Minulla on vasta kaksi.
Yläkerrassa 150l ja alakerrassa 250l.
Yllättäen tekisi mieli vielä lisää
Kyllähän olen kuullut että tähän harrastukseen hurahtaa mutta yllätyin ihan itsekin että koko ajan haluaa vain lisää. Vielä viisi vuotta sitten niin olisin nauranut jos joku olisi ehdottanut että ostaisin akvaarion siitähän kuulemma ei ole kuin vaivaa.
Onneksin tapasin mun mieheni ja hänellä oli akvaario. Ensimmäiset kuukaudet ihastelin sitä mutta en voinut kuvitella että laittaisin käteni siihen. Kalat voisivat vaikka purra. No mieheni matkustelee paljon ja yhtenä päivänä huomasin että yksi kala oli kuollut ja että se pitäisi saada pois. Keräsin rohkeutta ja sain kuin sainkin se pois ja huomasin että eihän ne kalat pure vaan yrittävät paremmin väistellä mun käsiäni.
Ja siitä se alkoi: luin ja luin kaikki mitä vaan akvaarioharrastuksesta löytyi ja yllätyin miten vähän on tarjolla uudempia kirjoja.
No eipä kestänyt kauan kuin ehdottelin että pitäisi saada toisen akvaarion.
Sekin tuli ja nyt tekee mieli vielä isompaa. Saas nähdä tuleeko?
Mutta onhan niitä pahempia riippuvuutta aiheuttavia paheita kuin akvaariot!
Yläkerrassa 150l ja alakerrassa 250l.
Yllättäen tekisi mieli vielä lisää

Kyllähän olen kuullut että tähän harrastukseen hurahtaa mutta yllätyin ihan itsekin että koko ajan haluaa vain lisää. Vielä viisi vuotta sitten niin olisin nauranut jos joku olisi ehdottanut että ostaisin akvaarion siitähän kuulemma ei ole kuin vaivaa.
Onneksin tapasin mun mieheni ja hänellä oli akvaario. Ensimmäiset kuukaudet ihastelin sitä mutta en voinut kuvitella että laittaisin käteni siihen. Kalat voisivat vaikka purra. No mieheni matkustelee paljon ja yhtenä päivänä huomasin että yksi kala oli kuollut ja että se pitäisi saada pois. Keräsin rohkeutta ja sain kuin sainkin se pois ja huomasin että eihän ne kalat pure vaan yrittävät paremmin väistellä mun käsiäni.
Ja siitä se alkoi: luin ja luin kaikki mitä vaan akvaarioharrastuksesta löytyi ja yllätyin miten vähän on tarjolla uudempia kirjoja.
No eipä kestänyt kauan kuin ehdottelin että pitäisi saada toisen akvaarion.
Sekin tuli ja nyt tekee mieli vielä isompaa. Saas nähdä tuleeko?
Mutta onhan niitä pahempia riippuvuutta aiheuttavia paheita kuin akvaariot!
Päivitystä:
Ulkolätäkkö 2000l
Kiekoilla 720l
Kultakaloilla 412 joka vaihtuu ensi kuussa 927litraiseksi
Lammikko kaloilla talviasumus varastossa 350l
Kilppareilla 300l
Milliksen poikasilla 40l
tyhjillään 100litrainen
Ulkolätäkkö 2000l
Kiekoilla 720l
Kultakaloilla 412 joka vaihtuu ensi kuussa 927litraiseksi
Lammikko kaloilla talviasumus varastossa 350l
Kilppareilla 300l
Milliksen poikasilla 40l
tyhjillään 100litrainen
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Senior Member
Näin monta
180L
200L
80L
60L
altaat
80L ja 180L on just nyt kuivilla. mutta 180 on menossa parin viikon jälkeen käyttöön(tai heti kun saan raivattuu sille tilaa.)
marras-joulukuussa oon ostamassa n.-600L altaan
200L
80L
60L
altaat
80L ja 180L on just nyt kuivilla. mutta 180 on menossa parin viikon jälkeen käyttöön(tai heti kun saan raivattuu sille tilaa.)
marras-joulukuussa oon ostamassa n.-600L altaan
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Päivityksenä: Meillä allaskoko on suurentunut; 250-litrainen vaihtui 325-litraiseen ja 325-litraisen tilalle tuli 540-litrainen. Ja sakuilla edelleen oma pikkualtaansa.
Pienoinen muutos vuoden takaisesta yhdestä 128 -litraisesta+sakupurkki...
Addiktiivisuus on täydellistä, tartutin miehenikin joka nyt unelmoi vielä kulma-altaasta pikkuahvenilla
Pienoinen muutos vuoden takaisesta yhdestä 128 -litraisesta+sakupurkki...
Addiktiivisuus on täydellistä, tartutin miehenikin joka nyt unelmoi vielä kulma-altaasta pikkuahvenilla

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Se on tuo "litrakuume" sellainen tauti,kun se iskee niin jos ei kukkaro/järki/asuinneliöt/kumppani rajoita niin asunto alkaa pikkuhiljaa muistuttaa
akvaarioliikettä tai viljelylaitosta
akvaarioliikettä tai viljelylaitosta

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
Kertokaas miten saada mies luopumaan kiekko-inhostaan sen verran että toisen 300litraisen altaan verran voisi vielä edellisten (600,300,180,85)lisäksi tuoda...
Perhanasoikoon herra on sitä mieltä että kiekot on tylsiä koska niiden elämäntehtävä on olla pyöreitä
Jos herrasein saisi vielä toisen sulkaripsimonnin, sulkaripsarinsa Severin lisäksi, niin niille saisin heti olla allasta hankkimassa, mutta kiekkoja hän ei tahdo...

Perhanasoikoon herra on sitä mieltä että kiekot on tylsiä koska niiden elämäntehtävä on olla pyöreitä

Jos herrasein saisi vielä toisen sulkaripsimonnin, sulkaripsarinsa Severin lisäksi, niin niille saisin heti olla allasta hankkimassa, mutta kiekkoja hän ei tahdo...
Rääkky: Perjantai iltana valmistat kynttilä-ilallisen hyvän viinin kera ja kun mies sitten rentoutuu aterian jälkeen hartiahieronnassasi, niin kuiskaat hiljaa hänen korvaansa: "Eikös tunnukkin hyvälle ja jos haluat että tuntuu vieläkin paremmalle, niin meillehän tulee se kiekkoallas, eikös niin muru?" 

jartzu65:
Muuten mainio ajatus, mutta heti nähdessään että olen tehnyt ruokaa hän taatusti haistaa palaneen käryä: etenkin viedessään nenänsä turhan lähelle ruokalautasellistaan
Tällaista jonkinmoista kepulikonstia on kuitenkin epäilemättä käytettävä, koska enää ei mene läpi nämä "saat sitten ostaa itsellesi tämän jos minä saan ostaa tämän" koska tietää minun järjestävän kiekko-lettukestit akvaarioon

Tällaista jonkinmoista kepulikonstia on kuitenkin epäilemättä käytettävä, koska enää ei mene läpi nämä "saat sitten ostaa itsellesi tämän jos minä saan ostaa tämän" koska tietää minun järjestävän kiekko-lettukestit akvaarioon

Heh,yksi vaihtoehto on sitten, jos omat keitokset muistuttavat palanutta Hiroshimaa, tilata kotipizza
Tai kun sellainen tilaisuus koittaa, niin puoliso lähetetään 2 viikon etelän reissulle ja sillä hetkellä kun kone nousee ilmaan niin allasta olet jo täyttelemässä ja sisustelemassa. Ja kun siippa tulee tuliaispussin kanssa kynnyksen yli kotiin niin eihän se vai kiukutella kun on emäntää niin ikävä ollut...
Tämä jälkimmäinen vaihtoehto nostaa tietysti altaan/kalojen hintaa hieman

Tai kun sellainen tilaisuus koittaa, niin puoliso lähetetään 2 viikon etelän reissulle ja sillä hetkellä kun kone nousee ilmaan niin allasta olet jo täyttelemässä ja sisustelemassa. Ja kun siippa tulee tuliaispussin kanssa kynnyksen yli kotiin niin eihän se vai kiukutella kun on emäntää niin ikävä ollut...
Tämä jälkimmäinen vaihtoehto nostaa tietysti altaan/kalojen hintaa hieman

Viimeksi muokannut jartzu65, 13:14, 23.09.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on yksi 128-litranen ja toinen 50-litrainen. Ihmettelen, kuinka ihmisillä voi olla niin suuria ja niin monta akvaariota. Minulla on niin pieniä...
Täytyy olla aika iso asunto (ja paljon rahaa), jotta sellaisen lasilootan saa mahtumaan (tai edes ostettua) kotiinsa, vai kuinka?
Edit: Vähennetty hymiöfloodia. Pehis

Edit: Vähennetty hymiöfloodia. Pehis
Viimeksi muokannut Kaitsu, 10:40, 19.10.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Kaitsu~
Liian monta (sanoo mies). Litramäärä taas on kasvamaan päin.
t. Kati
- 594l
375l
3x128l
160l (myynnissä Myydään-palstalla)
112l (tyhjillään, myynnissä Myydään-palstalla)
60l (ööh, tulee myyntiin lähitulevaisuudessa)
50l, rikki, sisältää tällä hetkellä hiekkasäkkejä
t. Kati
-
- Member
No, tilanne muuttunut.Piitulainen kirjoitti:Montakos noita on...
720 l
412 l
350l
280l
tällä hetkellä lisäksi 170l ,90l ja 40 l tyhjillään.
Pihalla 2000 litran lammikko.
720 litrainen
350 litrainen
280 litrainen
927 litrainen jossa pohja halki, tyhjillään
90 litrainen jossa tungeksivat kultakalaraukat.
2000 litran lammikko pihalla.
412 l ja 170 litraiset myyty. 40 litrainen alkoi vuotaa.
Näin se homma toimii. Säilytä ensin tyhjiä akvaarioita nurkissasi. Sitten kun myyt ne, olisi niille takuuvarmasti käyttöä.
Hyvin menee

Ää.
Laskinko nyt oikein että Marilla olisi 16 akvaariota kämpässään?
No huhhuh.
Meillä on vain yksi 240 litrainen ja tulossa pian 63 litrainen karanteeni/poikaskäyttöön...
Ää. Minäkin haluan sitten 16 akvaariota, varmaan ihan kiva duuni niiden siivous..
No jos ensin joskus saa edes oman asunnon johon voisi tunkea noita altaita....
Huokaus..
T: Kupo
Laskinko nyt oikein että Marilla olisi 16 akvaariota kämpässään?

Meillä on vain yksi 240 litrainen ja tulossa pian 63 litrainen karanteeni/poikaskäyttöön...

No jos ensin joskus saa edes oman asunnon johon voisi tunkea noita altaita....
Huokaus..
T: Kupo
" 2+2=5 Hyvin suurilla kakkosen arvoilla. "
-
- Starting Member
Akvaarioharrastus iski kuumeen lailla n. puoli vuotta sitten.
Tällä hetkellä 180 l:n ja n. 96 l:n altaat, ja kolmas on etsinnässä (n. 60 l). Ei olisi uskonut, että näin 'vanhuusiällä' repsahtaa tämmöisiin fisuhommiin. Kun lapset ovat isoja (8-16 v), voi keskittyä omiin harrastuksiinsa. Omasta mielestäni akvaarioharrastus vaatii aikaa ja paneutumista aika lailla
, mutta on todella rentouttavaa kiireisen työpäivän jälkeen.
Tällä hetkellä 180 l:n ja n. 96 l:n altaat, ja kolmas on etsinnässä (n. 60 l). Ei olisi uskonut, että näin 'vanhuusiällä' repsahtaa tämmöisiin fisuhommiin. Kun lapset ovat isoja (8-16 v), voi keskittyä omiin harrastuksiinsa. Omasta mielestäni akvaarioharrastus vaatii aikaa ja paneutumista aika lailla
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Sirpa -