Terve.
Te, joilla on jo rapuja akvaariossa, mitä kaloja pidätte tai olette pitäneet? Mietin vain, että tuollainen hennon näköinen rapu saattaisi jäädä vaikkapa vilkkaan partamonnin jalkoihin.
Ravut ja vastaavat, sekä niiden asuinkumppanit
Valvoja: Moderaattorit
Ravut ja vastaavat, sekä niiden asuinkumppanit
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hei!
Minulla ravut ovat ja tulevat olemaan omassa akvaariossaan. En näe mitään nimenomaista syytä pitää niitä kalojen kanssa.
Minulla ravut ovat ja tulevat olemaan omassa akvaariossaan. En näe mitään nimenomaista syytä pitää niitä kalojen kanssa.

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Minä olen itse asiassa juuri tänään menossa kalakauppaan etsimään omaa rapua. Olen haastatellut kauppiasta, ja kuulemma keskikokoisen katkaravun (en siis tarkoita pikkuisia leväkatkoja)
pitäisi tulla toimeen pienten ja kilttien kalojen kanssa, esim. perhoskirjoahventen ei pitäisi hätyyttää sitä. Partiksesta en sitten tiedä...
pitäisi tulla toimeen pienten ja kilttien kalojen kanssa, esim. perhoskirjoahventen ei pitäisi hätyyttää sitä. Partiksesta en sitten tiedä...
No niin, rapulainen on asustanut meillä jo vuorokauden, ja voin raportoida seuraavaa: Tutkimuskierroksen jälkeen rapu asettui omiin oloihinsa. Muut asukkaat eivät juuri kiinnosta häntä, eikä hän muita. Perhoskirjoahvenkaan ei ole ollut erityisen utelias. Ja jos joku on erehtynyt nipistysmitan päähän ravusta, nipistys on tullut. Tästä nipistelystä ei kuitenkaan ole tullut silminnähtäviä vaurioita, joten lähinnä se säikäyttää tunkeilijan tiehensä. Ja nopeasti näyttävät muut oppineen että ravulle kannattaa olla kiltti. Ruoka-aikaan rapu tuli paikalle kun pahin ruuhka oli mennyt ohi, sitten se tyynen rauhallisesti nappasi ruokapalan ulottimiinsa ja peruutti paikalta takaisin koloonsa. Jostain syystä kukaan ei tuntunut vastustavan tabletin viemistä.
Lyhyesti sanoen: kaikki näyttää toistaiseksi sujuvan hyvin, kaikki osapuolet elävät sulassa sovussa ja toisiaan kunnioittaen.
Lyhyesti sanoen: kaikki näyttää toistaiseksi sujuvan hyvin, kaikki osapuolet elävät sulassa sovussa ja toisiaan kunnioittaen.
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hei!
Voisitko ystävällisesti kertoa Hänen tieteellisen nimesä tai ottaa Hänen nimensä muutoin selville
Mikäli voit ottaa kuvia ja kirjoittaa juttua Hänestä, niin voisin lisäillä rapu-sivuilleni.
Syy miksi tällaisia kyselen on, että Suomalaista raputietoa on niin kovin vähän :idea:
Voisitko ystävällisesti kertoa Hänen tieteellisen nimesä tai ottaa Hänen nimensä muutoin selville

Mikäli voit ottaa kuvia ja kirjoittaa juttua Hänestä, niin voisin lisäillä rapu-sivuilleni.
Syy miksi tällaisia kyselen on, että Suomalaista raputietoa on niin kovin vähän :idea:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
Rapuni tieteellisen nimen selville saaminen kiinnostaa minuakin kovasti, Hgin akvaariokeskuksessa se myytiin yksinkertaisesti tiedoilla "rapulaji, "hämähäkki", jälkimmäinen on varmaankin lempinimi. Se on ns. pehmeän veden laji, eli sen pitäisi pärjätä kunhan kokonaiskovuus on yli 2 dH.
Toistaiseksi olen ollut niin opiskelukiireinen, että olen ehtinyt vain selailla omistamieni akvaariokirjojen kuvia, joista olen saanut selville lähinnä sen, että jopa eri sukuihin kuuluvat makeanveden katkaravut ovat kovin samannäköisiä.
Voin kyllä kirjoittaa ravustani jotain juttua, kun sen elintavat alkavat tarkemmin selvitä. Voin myös yrittää saada siitä napattua kuvan (laadukasta kuvaa en kuitenkaan lupaa
)
Toistaiseksi olen ollut niin opiskelukiireinen, että olen ehtinyt vain selailla omistamieni akvaariokirjojen kuvia, joista olen saanut selville lähinnä sen, että jopa eri sukuihin kuuluvat makeanveden katkaravut ovat kovin samannäköisiä.
Voin kyllä kirjoittaa ravustani jotain juttua, kun sen elintavat alkavat tarkemmin selvitä. Voin myös yrittää saada siitä napattua kuvan (laadukasta kuvaa en kuitenkaan lupaa