Edellinen korallisatsi

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Edellinen korallisatsi

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Ealex, mitens se beige / vaalean vihreä acropora joka ostettiin puoliksi. Minkälainen siitä on tullu sulla? Mun on jonkin verran vihreämpi, mutta erikoista siinä on se, että coralliteseistä on tullu silmiinpistävän ulkonevia.

Entä se acro - monti yhdistelmä? Mulla ainakin montipora jää 100 - 0 tappiolle.

Se sininen acropora jonka ostin, muuttu vihreäksi/turkoosiksi niinkuin ajattelinkin... Olis varmaan pitäny laittaa se vähän syvemmälle. Nyt se on liimattu niin kovaa, että ei varmaa lähe irti hajoomatta... Vaikka eipä kyllä tartte lähteäkkään.

Pitäis pistää uusia kuvia sivuille, mutta ei kerkee millää.

Kuva
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Re: Edellinen korallisatsi

Viesti Kirjoittaja ealex »

amon kirjoitti:Ealex, mitens se beige / vaalean vihreä acropora joka ostettiin puoliksi. Minkälainen siitä on tullu sulla? Mun on jonkin verran vihreämpi, mutta erikoista siinä on se, että coralliteseistä on tullu silmiinpistävän ulkonevia.
Minulla se muuttui aika tumman vihreäksi, en tiedä, mitä tarkoitat ulkonevilla coralliteilla, mutta aksiaalinen polyyppi on aika iso ja pyöreä, eli onneksi se on eri laji /tyyppi kuin kaikki muut silloin tullut acroporat [;)].
amon kirjoitti:Entä se acro - monti yhdistelmä? Mulla ainakin montipora jää 100 - 0 tappiolle.
Niinhän montiporoille yleensä käy. Mikkokolla samannäköisen acroporan kärjet värjäytyivät käsittämättömän sinisiksi, minulla taas sininen väri kärjistä on lähes hävinnyt :?.
amon kirjoitti:Se sininen acropora jonka ostin, muuttu vihreäksi/turkoosiksi niinkuin ajattelinkin... Olis varmaan pitäny laittaa se vähän syvemmälle.
Mitähän acropora tarkoitat?
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

ealex kirjoitti:
amon kirjoitti:Entä se acro - monti yhdistelmä? Mulla ainakin montipora jää 100 - 0 tappiolle.
Niinhän montiporoille yleensä käy. Mikkokolla samannäköisen acroporan kärjet värjäytyivät käsittämättömän sinisiksi, minulla taas sininen väri kärjistä on lähes hävinnyt :?.
Joo, mulla on kanssa säilyny sellanen kivan kirkkaan sininen. Muuten koralli on pysynyt ruskeana. Koralli on kans muuten erikoisen siron oloinen...
ealex kirjoitti:
amon kirjoitti:Se sininen acropora jonka ostin, muuttu vihreäksi/turkoosiksi niinkuin ajattelinkin... Olis varmaan pitäny laittaa se vähän syvemmälle.
Semmonen perus puska-acropora...

Kuva

(kuvassa ei aukee vielä ihan täysin... just otettu kun laitettu altaaseen)
(Kuvassa vihreämpi kuin mitä se oikeesti aluksi näytti)
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

amon kirjoitti:
ealex kirjoitti:
Semmonen perus puska-acropora...

Kuva
Minulla pala tästä sinun korallista muuttui alussa täysin ruskeaksi, mutta nyt sininen väri on palautunut. Mikaelilla samannäköinen acropora on todella kovassa valossa ja aika sinisenä on pysynyt. Itsellänikin se on melko kovassa valossa. Yleensä sininen pigmentti on kovasta valosta peräisin, kun taas vihreä on ei niin kovan valon pigmentti. Minulla vain yksi vihreä acropora tuntuu jotenkin kärsivään kovemmasta valosta, kaikki muut viihtyvät sitä paremmin, mitä kovemmassa valossa ovat.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

ealex kirjoitti:Minulla pala tästä sinun korallista muuttui alussa täysin ruskeaksi, mutta nyt sininen väri on palautunut.
Joo, samoin kahen fragin kanssa jotka pistin 30cm päähään MH:sta 10cm syvyyteen. Meni puoliks melkein valkosiks... palautu kivasti ja alko kasvaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”