Tämäkin vielä!!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mika
Monnimies
Monnimies

Tämäkin vielä!!

Viesti Kirjoittaja Mika »

Meidän talossamme joudumme maksamaan käyttämästämme vedestä kulutuksen mukaan ja kun nyt tulee tämäkin niin kalliiksi käy 720 litraisen pitäminen.
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/ ... 0021029TA1
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
ovalo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovalo »

Itsekin katsoin tuota uutista kauhulla. Ja me suomalaiset maksetaan vaan kiltisti. Ei tuo kilpailutuskaan kauheasti innosta, sähkölasku kun koostuu paljon muustakin kuin itse sähkön hinnasta.

Entäs jos ostan sähköno jostain "lävestä" ja pakkasilla tulee ongelmia... Esbå cityn sähkö todennäköisesti sanoisi että ei kuulu kuule meille 8O
Ötökkä ötimys, trilobiitti monsteri.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Ei muuta kuin etsimään halvempi sähköntoimittaja kuin Hgin Energia.

Nyt tässä kuussa kun putkahti postiluukusta sekä tasauslasku että vesilasku, ollaankin loppuvuosi syömättä :) Pirun kallista vettä täytyy kyllä sanoa!
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rambi »

Tällä menolla on parasta ryhtyä työttömäksi, sähkö, vesi ja vuokra maksetaan eikä tarvii miettiä paljonko niitä käyttää [;)]
Palkankorotukset eivät pysyy millään sähkön ja asumiskulujen vauhdissa.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Sanokaas muuten miten irtisanon sähkösopimuksen...kun vaihdan kämppää kuukauden päästä. Ja entäs vakuutus kun lopetan kotivakuutuksen kokonaan, häviänkö mä siinä ku just kesällä maksoin, vai mitä? Kotivakuutus tulee tähän kämppään toisesta firmasta. Miten, jos on kahden henkilön kamat, pitääkö vakuutuksen olla molempien nimissä? Mun mielestä pitäis?
-Chyental-
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

Chyental kirjoitti:Sanokaas muuten miten irtisanon sähkösopimuksen...kun vaihdan kämppää kuukauden päästä. Ja entäs vakuutus kun lopetan kotivakuutuksen kokonaan, häviänkö mä siinä ku just kesällä maksoin, vai mitä? Kotivakuutus tulee tähän kämppään toisesta firmasta. Miten, jos on kahden henkilön kamat, pitääkö vakuutuksen olla molempien nimissä? Mun mielestä pitäis?
Ainakin vakuutusyhtiöt maksavat takaisin jo maksetut laskut siltä osin kun vakuutus ei ole enää voimassa ko. laskukaudella. Uskoisin, että veden ja sähkön kanssa on sama juttu. Soita vesilaitokselle ja sähköyhtiöösi niin voit varmistaa, että joku käy viimeisenä päivänä lukemassa mittarit ja saa todelliset arvot ylös.
Chyental
Senior Member
Senior Member

saurama kirjoitti:Ainakin vakuutusyhtiöt maksavat takaisin jo maksetut laskut siltä osin kun vakuutus ei ole enää voimassa ko. laskukaudella. Uskoisin, että veden ja sähkön kanssa on sama juttu. Soita vesilaitokselle ja sähköyhtiöösi niin voit varmistaa, että joku käy viimeisenä päivänä lukemassa mittarit ja saa todelliset arvot ylös.
Kiitos. :D Kun olen ekaa vuokrakämppää irtisanomassa, niin on vähän epävarma olo, että mitä kaikkee pitää tehdä. :) Vesisopimusta ei ole, maksan vuokranantajalle, joten se sopimus on niille vissiin. Riittääkö irtisanomiseksi ku soitin vuokranantajalle ja sanoin asiani?
-Chyental-
Mari_P
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mari_P »

Chyental kirjoitti:Riittääkö irtisanomiseksi ku soitin vuokranantajalle ja sanoin asiani?
Kyllä vuokra-asuntokin kannattaa irtisanoa kirjallisesti ettei tule yllätyksiä. Suullisissa sopimuksissahan on riitatilanteissa aina todistusongelma vaikka ne ovat ihan yhtä sitovia kuin kirjallisetkin. Yleensä sellaisen esipainetun vuokrasopimuksen lopussa on kohta minkä avulla se tehdään ja siihen tuli muistaakseni päiväys ja vuokraajan ja vuokranantajan allekirjoitus.

Vuokrasopimushan on yleensä voimassa irtisanomiskuukautta seuraavan kuukauden loppuun eli jos tänään (31.10.) irtisanot niin sopimus päättyy 30.11. ja jos huomenna (1.11.) niin päättyykin vasta 31.12.! Kuukauden vuokra on sen verran paljon rahaa että kannattaa varmistaa ettei vuokranantaja pääse sitä riitauttamaan.

-Mari-
Chyental
Senior Member
Senior Member

Puhelimitse irtisanoin itseni alkuviikosta. Vuokranantajan kanssa olen kyllä väleissä. Muistaakseni mun vuokrasopimus on itse koneella kirjoitettu, pitää tarkistaa. Voinen pyytää kirjallisen irtisanomisen vaikka sitten ku ne tulee tarkastamaan kämpän kuntoa.
-Chyental-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”