Oletteko saaneet akvaariokaloja tai tarvikkeita lahjaksi?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Chyental
Senior Member
Senior Member

Oletteko saaneet akvaariokaloja tai tarvikkeita lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Juu, päivällä juteltiin avokin kanssa, ja se sano, että se oli suunnitellu ostavansa mulle seepraplekon joululahjaksi ku se tietää että mä tykkään siitä...totesi sit kuitenkin, että luopui ajatuksesta, koska se on niin kallis, eikä hän ollut varma, sopiiko se mun altaaseeni... 8) Hyvin on siis mun opetukset menneet perille :D

Synttärilahjaksi sain joskus äiteeltä akvaarion. Tosin kaikki tykötarpeet mun piti ostaa itse.
-Chyental-
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Itse olen saanut Stokkan rikki menneitä muovikiviä yms. tuliaisina... Niitä kun henkilökunta saa ostaa pois pikkuhintaan.

Sitä nyökkäili ja kiitteli ja laittoi altaaseen. Vähäksi aikaa.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
skye
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja skye »

Voi kun saiskin lahjaksi jotain. *syvä huokaus*
Chyental
Senior Member
Senior Member

Toivelistalla onkin Aquaball 2212 :D Juu ja hankinnan alla on noitamonni ja pari banjomonnia, tie vaikka avokki ostais ne mulle 8) Jos ei siis parempaa keksi... Se kuitenkin tietää että elukat on mulle henki ja elämä, ja niihin liittyvät lahjat on aina tervetulleita...
-Chyental-
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

En muista koskaan saaneeni mitään akvaarioaiheista lahjaksi. Ja hyvä niin, sillä sukulaisten ja tuttavien tietämys akvaarioista on aika pitkälti sellaista "kultakala maljassa"-tasoa [;)]
KingLittle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Chyental kirjoitti:Toivelistalla onkin Aquaball 2212 :D Juu ja hankinnan alla on noitamonni ja pari banjomonnia, tie vaikka avokki ostais ne mulle 8) Jos ei siis parempaa keksi... Se kuitenkin tietää että elukat on mulle henki ja elämä, ja niihin liittyvät lahjat on aina tervetulleita...
Näin sivukaneettina Porin akvaariokeskukseen tuli perjantaina banjomonneja :)
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

Saisinkohan minä avokiltani esim. sinisen meritähden tai jätti simpukan. :roll: Vihjattu ollaan. [:I] Voisin vaikka luopua siitä joka vuotisesta kirjastani. :)

T:Pia
Ceres
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ceres »

Minä sain silloin muinoin reilu 10 vuotta sitten joululahjaksi 90 litraisen akvaarion jossa oli pelit ja vempeleet mukana. Arvatkaa vaan sitä pienen tytön suurta iloa ja leveää hymyä kun sen sain.. :mrgreen:
Siinä oli hehkulamppu-valaisin, sai jatkuvasti vaihtaa lamppuja.

Nykyinen ukko ei ymmärtäisi ostaa mitään akvaarioihin liittyvää, pahinta olisi jos joutuisi tekemään palautuksen kauppaan. :|
Pitäisiköhän vihjata tulevien synttäreiden vuoksi että mites Reporankaan..

Ceres
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Huk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Huk »

Viime synttärilahjaksi sain käynnin Helsingin Akvaariokeskukseen + tietysti kaikenlaista kivaa sieltä mukaan. :mrgreen:
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Pia/Jarkko kirjoitti:Saisinkohan minä avokiltani esim. sinisen meritähden tai jätti simpukan. Vihjattu ollaan. Voisin vaikka luopua siitä joka vuotisesta kirjastani.
Jos avokin veri vetää kirjoihin niin ainahan voit pyytää MCRA:n sarjaa, tekee vähintään yhtä syvän loven lompakkoon :mrgreen:
lincci
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lincci »

Tavallaan, kun olen itse ostanut itselleni akvaarion joululahjaksi. :D
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Pigeon-blood kiekkis tuli joskus muinoin synttärilahjaksi muiden kiekkojen joukkoon :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

En ole saanut minäkään akvaariosälää saati kaloja lahjaksi. Mieluummin ostan ja valitsen kalani itse, vaikka hienoisella rahallisella avustuksella.
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Sain pari vuotta sitten exältä joululahjaksi Baileyn & Sandfordin "Suuren Akvaariokirjan". Ilahduttava lahja, sillä itse olisin varmaan nekin rahat laittanut uuteen suodattimeen tai kaloihin [;)] .
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Täytyy sanoa, etten muista oikein :roll:

Paitsi Markku Varjon 100 Akvaariokasvia ja Aldertonin Värikäs Akvaario ovat parin vuoden sisään saatuja lahjoja.

Ja joskus vuonna miekka ja kilpi sain kaksi partamonnia.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Olen saanut akvaariokirjoja pari kertaa lahjaksi. Somistesta en nyt muista.
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Olin kerran kalaostoksilla ja puolisoni halusi välttämättä maksaa toisen ostamistani perhoskirjoahvenista. Mitään yllätyslahjoja en ole akvaarioon saanut, eikä harmita yhtään.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minä sain siskoltani 2 loistobarbia ja piikkisilmän samalla reissulla kun ostettiin hänelle kaloja, siis hän maksoi ne puolestani, ei valinnut.

Hän maksoi ne kiitokseksi siitä että annoin (siirsin hänen huoneeseensa) hänelle 140 lirtan akvaarion kaikkine tarvikkeineen :P eli jäin kyllä itse miinukselle.

Jotain lasihelmiä olen saanut akvaarion koristeeksi.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

haavin, mittareita ja muuta sälää

Viesti Kirjoittaja Cory »

Joskus teini-ikäisenä sain kavereilta lahjaksi pari koristesimpukkaa, joista toista en koskaan raskinut laittaa akvaan - se on pyörinyt milloin ikkunalaudalla, milloin akvan päällä, mutta ei vedessä. Samalta porukalta tuli jonain toisena vuonna pieni haavi ja lasinpuhdistusmagneetti. Magneetti on päässyt ruostumaan, mutta haavi on edelleen hienossa kunnossa ja käytössä. Hyvä lahja, kun ottaa huomioon, että pari vuotta sitten itse ostamastani saman kokoisesta haavista ovat ompeleet jo nyt alkaneet rispaantua.

Kultsi ei toistaiseksi ole akvaarioaiheisilla härveleillä minua lahjonut - ja sen hän tietää, etten halua yllärikaloja. Tietysti jos lasketaan ne fisusapuskat, joita kultsi on minun toimeksiannostani joskus putiikin ohikulkiessaan hakenut ja joista minä en ole maksanut senttiäkään..... Ai juu, ja onhan molemmat elektroniset lämpömittarini peräisin hänen varastoistaan - osti niitä joskus loppuunmyynnistä useamman kappaleen ja kun tuossa pari vuotta sitten mutisin sivulauseessa, että nykyinen lämpömittarini on huono, niin sain pari kappaletta noita kännyyni.
Chyental
Senior Member
Senior Member

KingLittle kirjoitti: Näin sivukaneettina Porin akvaariokeskukseen tuli perjantaina banjomonneja :)
Juu, mä kävin viimeks perjantaina pällistelemässä, mutta kun akvaarioiden siirrosta uuteen kämppään on vasta viikko eikä tililläkään ole rahaa, niin odottakoon vielä pari viikkoa...
-Chyental-
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minä sain joululahjaksi pari vuotta sitten elektronisen pH - mittarin ja joitain kirjoja olen myös saanut eri tahoilta. Muita itsenäisesti keksittyjä akvaarioaiheisia lahjoja en muista saaneeni.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Anza
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

Aika harvoin.. Hiljattain sain kyllä muutamia papukaijanlehtitaimia eräästä liikkeestä kaupanpäällisiksi kun ne olivat jotain "jämiä" joita ei voinut myydä kellekään. Hyvin ovat kuitenkin lähteneet altaassani kasvamaan :).

Joskus aikoja sitten sain kaverilta miljoonakaloja kun omansa lisääntyivät niin huikeaa vauhtia. Sitten samoihin aikoihin veljeni kaveri lahjoitti kasveja omasta altaastaan kun olivat niin levinneet siellä.
Mirkku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mies osti minulle 30-vuotislahjaksi 540 l:n akvaarion, olin toivonut isoa akvaariota. Mukavinta tässä tietenkin on se, että harrastus yhdistää :mrgreen:
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Jaah, olenpa tainnut saada jotain kaloja.. hmm.. kuparimonnisia taisivat olla. Kaveri tiesi mitkä sopii ja olin kai puhunutkin niistä, joten ihan kiva lahja. Sitä ennen sain ainakin haavin ja jotain muutakin akvaarioon liittyvää, samalta kaverilta. Kasveja olen saanut ihan muuten vaan, taas sama tyyppi :mrgreen: Toivelistalla olisi pari kirjaa ja kasveja ja vaikkapa lämppäri, kun en itse malta mitään ostaa :roll:
Chyental
Senior Member
Senior Member

Kävin ny varaamassa itelleni ne kaks banjomonnia ja noitamonnin :D

Kasveja oon sit tietysti saanu kavereilta ja ite oon antanu kans, ja kaloja oon antanu, muunmuassa kardinaalitetrani annoin kaverilleni joka puhui kasvattavansa omaa kardinaalitetraparveaan ja mä halusin omistani eroon. Mustaneontetrat annoin toisen kaverini akvaarioon n. 20 kardinaalitetran kaveriksi. :) Ja miljoonakaloja olen joskus antanu kaverille..
-Chyental-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”