/sam kirjoitti:1. Voitajan määrittäminen, pitäisikö olla joku "raati" joka voittajan valitsee vai pitäisikö järjestää yleinen äänestys? Jos raati niin kuka olisi raadissa? Saako raatilaiset osallistua omilla altaillaan? jne jne...
Niin. Kaksi vaihtoehtoa, niistä hieman analyysiä tässä.
Itse ajattelin ensin äänestykseen perustuvaa menettelyä. Aqua-webin jäsenet saavat äänestää sovitulla menettelyllä (esim. 1/kategoria tai 3 parasta järjestyksessä/kategoria). Kilpailuun osallistujat eivät saa äänestää niissä kategorioissa joissa omat tankit mukana. Vaatii hieman koodaamista, mutta järjestyy tarvittaessa.
Tietysti kivaa olisi, jos saataisiin puolueeton raati valittua. Tässä olisi se hyvä puoli, että saisimme sitten kommenttejakin altaista kenties hieman paremmin. Ongelmana tosiaan raadin kokoonpano, ketkä ovat raadissa?
/sam kirjoitti:2. Kategorisointi, miten jaetaan altaat? Koon vai tyylin mukaan, vai molempien? Montako kategoriaa pitäisi olla? jne jne...
Eikös koko liene yksinkertaisin kategorian määrittely ainakin ensimmäisessä kisassa. Tässä voinee aika suoraan jäljitellä tuota AGA kisaa...
/sam kirjoitti:
3. Mahdolliset palkinnot? Mistä ne saadaan, ja tarvitaanko niitä vai riittääkö pelkkä kunnia voittajalle
Itse ajattelin vain vaikka seuraavaan kisaan asti sopivaa Titteliä aqua-webiin... tietysti ilman erikoisoikeuksia, mutta kunniaa silti.
/sam kirjoitti:4. Mitä vaaditaan osallistumiselle? Omasta mielestäni seuraavat ainakin pitäisi olla osallistumisessa mukana: Tarpeeksi kuvia altaasta, kuvatekstit jokaiseen toimitettuun kuvaan, selkeä pohjapiirrustus altaasta, tarpeeksi selkeä selitys pohjapiirustukselle, lyhyt "saate-sepustus" altaasta. Saisiko osallistua "nimimerkillä" vai vaadittaisiinko oikea nimi osallistujilta ym.
Vaatimuksista olen samaa mieltä. Nimenä taas mielestäni riittäisi aivan hyvin nimimerkki tai aqua-webissä käytössä oleva alias.
/sam kirjoitti:5. Aqua-Webin alle luotavat sivut kilpailulle, millaisessa muodossa ne pitäisi olla, kuka ne tekee ja ylläpitää jne. jne. Tila sivuille kyllä hoituu täältä, se ei ole ongelma...
Muodosta en sano mitään, mutta olisin kyllä itse kiinnostunut tekemään sivustoa ainakin jonkun muun apuna (ja tietysti myös ylläpitämään.. en ole kovin innokas dokumentoija...

)
/sam kirjoitti::
Erittäin hyvä idea kunhan nuo asiat saadaan selkeytetty. Ajankohta voisi minun mielestäni olla tuleva (2003) kevät ja voittajan valinta voisi tapahtua esimerkiksi huhti-toukokuussa.
Samaa mieltä. Aikaa pitää olla sekä sivujen tekemiselle, että meikäläisen brasilian kääpiöruohon kasvamiselle...

Kiirestä pääsee parhaiten eroon istumalla alas hetkeksi. Toimii erityisen hyvin rautatieasemalla.