EHEIM 2008:sta
Valvoja: Moderaattorit
EHEIM 2008:sta
On vähän ongelmia ton 2008:n suhteen.. Kun laitan sen yläkannen kiinni siihen vihreeseen pönttöosaan niin sinnne jää semmonen kahen millin rako ja samoin kun laitan sen vihreen pönttöosa kiinni siihen ite moottoriosaan. Kuuluisko sen jotenki napsahtaa kun sen laittaa kiinni?
Sitte jos nostan suodatinta ylöspäin ja otan kiinni siitä vihreestä osasta niin se(vihree osa) lähtee irti! vaikka en nosta sitä edes lujaa. Joskus siitä suodattimesta kuuluu semmosta krohinaa hetken..kuulostaa ihan siltä kun se propelli osuis suodattimen seinään!
Onko tää nyt sitte jotenki huonosti kiinnitetty?
Sitte jos nostan suodatinta ylöspäin ja otan kiinni siitä vihreestä osasta niin se(vihree osa) lähtee irti! vaikka en nosta sitä edes lujaa. Joskus siitä suodattimesta kuuluu semmosta krohinaa hetken..kuulostaa ihan siltä kun se propelli osuis suodattimen seinään!
Onko tää nyt sitte jotenki huonosti kiinnitetty?
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.
Re: EHEIM 2008:sta
Siihen kuuluu jäädä sellainen rako. Lienee teollinen muotoilija pitänyt sitä kauniina tai jotain. Mulla alkuun irtoilivat kansi ja koppa helpostikin, mutta kun välit likaantuvat ja levättyvät, kansikin alkaa pysyä tiiviisti ja tiukemmin, ellei jokaisella pesukerralla hankaa kunnolla puhtaaksi.-Fisu- kirjoitti:On vähän ongelmia ton 2008:n suhteen.. Kun laitan sen yläkannen kiinni siihen vihreeseen pönttöosaan niin sinnne jää semmonen kahen millin rako ja samoin kun laitan sen vihreen pönttöosa kiinni siihen ite moottoriosaan. Kuuluisko sen jotenki napsahtaa kun sen laittaa kiinni?
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Re: EHEIM 2008:sta
Mikäli ymmärsin oikein, saat suodatinpesän irti. Se siinä suodattimessa on tarkoituskin (pick-up) - eli voit ottaa suodatinpesän pois akvaariosta ja jättää loput imukupeilla paikoilleen akvaarioon.-Fisu- kirjoitti: Sitte jos nostan suodatinta ylöspäin ja otan kiinni siitä vihreestä osasta niin se(vihree osa) lähtee irti! vaikka en nosta sitä edes lujaa.
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Normaalilta vaikuttaa..
Kyllä se 2008 ja 2010 toiminta vaikuttaa aivan normaalilta. Itselläni on molemmat suodattimet ja kyllä, ne toimivat juuri näin! Myyjää lainatakseni "Näissä Eheimeissä on tämmöinen näppärä ominaisuus, että suodattimen saa nopeasti irti..."
Ehkä olet laittanut kuitenkin "vihreän osan" huonosti kiinni, jos kuuluu rohinaa. Itse saan sen tyrkättyä joskus jotenkin vinoon. Itse irroitan yleensä koko vekottimen imukuppeineen niin saan ne varmasti kohdalleen.. Sitten kun kaikki osat tuntuvat olevan tukevasti paikallaan niin kaikki on ok. Sinne jää todella ne raot.
Ehkä olet laittanut kuitenkin "vihreän osan" huonosti kiinni, jos kuuluu rohinaa. Itse saan sen tyrkättyä joskus jotenkin vinoon. Itse irroitan yleensä koko vekottimen imukuppeineen niin saan ne varmasti kohdalleen.. Sitten kun kaikki osat tuntuvat olevan tukevasti paikallaan niin kaikki on ok. Sinne jää todella ne raot.
Nyt on ilmennyt uusia ongelmia:
Akvaariossani on kaksi EHEIM 2008. Toinen toimii moitteettomasti ja siihen jää juuri ne raot. Tää toinen suodatin on taas sitten se joka pitää ääntä ja siinä on isompi rako vihreen pöntön ja moottori-osan välillä. Olen yrittänyt laittaa tätä paremmin kiinni mutta ei onnistu. Otan sen koko suodattimen kyllä aina akvaariosta pois kun yritän sitä laittaa. Eilen siivosin akvaariota ja jouduin ottamaan suodattimet pois. Tänään aamulla huomasin että toi toinen (se joka pitää ääntä ja on) suodatin oli päässyt irti seinästä. No,laitoin se takaisin seinään kiinni mutta täähän lakkasi toimimasta! Tepseli oli kiinni mutta ei toiminut. Väänsin jä käänsin suodatinta puoli tunti ja otin sen irti ja laitoin kunnolla mutta ei kuitenkaan ruvennut pyörittämään vettä. Nyt se sitte jököttää toimettomana akvaariossa. Se on kyllä ennenkin lakannut tällai toimimasta mutta oon saanu sen aina toimimaan kun oon vaan laittanu sen paremmin kiinni. Mitä teen tälle???
Akvaariossani on kaksi EHEIM 2008. Toinen toimii moitteettomasti ja siihen jää juuri ne raot. Tää toinen suodatin on taas sitten se joka pitää ääntä ja siinä on isompi rako vihreen pöntön ja moottori-osan välillä. Olen yrittänyt laittaa tätä paremmin kiinni mutta ei onnistu. Otan sen koko suodattimen kyllä aina akvaariosta pois kun yritän sitä laittaa. Eilen siivosin akvaariota ja jouduin ottamaan suodattimet pois. Tänään aamulla huomasin että toi toinen (se joka pitää ääntä ja on) suodatin oli päässyt irti seinästä. No,laitoin se takaisin seinään kiinni mutta täähän lakkasi toimimasta! Tepseli oli kiinni mutta ei toiminut. Väänsin jä käänsin suodatinta puoli tunti ja otin sen irti ja laitoin kunnolla mutta ei kuitenkaan ruvennut pyörittämään vettä. Nyt se sitte jököttää toimettomana akvaariossa. Se on kyllä ennenkin lakannut tällai toimimasta mutta oon saanu sen aina toimimaan kun oon vaan laittanu sen paremmin kiinni. Mitä teen tälle???
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Olet varmaan itseksesi pulannut sen suodattimen kanssa kyllästymiseen saakka ja et ole saanut sitä toimimaan. Minä kävelisin sinuna sen suodattimen myyjän luo ja kysyisin häneltä, mitä tehdään. Jos takuuta on voimassa, niin saat varmaan uuden suodattimen vanhan tilalle.-Fisu- kirjoitti:Nyt on ilmennyt uusia ongelmia...
Mitä teen tälle???
-Kingfisher-
Olen ostanut tämän suodattimen netin kautta (tämän palstan kautta) ja henkilö joka tämän myi sanoi että takuu ei enään ole voimassa.
Pystyykö tätä jotenkin korjauttamaan?
---------------
Vihdoin...Sain suodattimen toimimaan!
Mistäköhän tällanen johtuu? Onkohan se siitä että kotelo ei oo kunnolla kiinni. Nyt se rako pienentyi hieman kun tungin sen suodattimen kiinni.
Toivottavasti se ei sitten enään pärise. Ääni kun sattuu aina alkamaan juuri yöllä..
Pystyykö tätä jotenkin korjauttamaan?
---------------
Vihdoin...Sain suodattimen toimimaan!
Mistäköhän tällanen johtuu? Onkohan se siitä että kotelo ei oo kunnolla kiinni. Nyt se rako pienentyi hieman kun tungin sen suodattimen kiinni.
Toivottavasti se ei sitten enään pärise. Ääni kun sattuu aina alkamaan juuri yöllä..