Kirsikkabarbimme kutivat ja olemme tietoa vailla...
Poikaset "löydettiin" n.5 päivää sitten ja kudusta on reilu viikko. poikaset on 60 litran kutuakvaariossa. pH 6,8 ja lämpöä 25,5 astetta. Akvaariossa on pieni suodatin (Sicce micron (laitoimme myös kudun aikaan varulta sukkahousua suodattimen ympärille, ettei poikaset / munat mene suodattimeen)). Uskaltaako sen sukan ottaa pois? Entäs voiko suodattimen vaihtaa isompaan (Eheim 2008)?
Poikasia näkee silloin tällöin uimassa, mutta maastoutuvat sitten taas pohjalle. Kuinka aktiivisia poikasten pitäisi olla?
Laitoimme pakasterasiaan lämmintä vettä ja sinne pari banaanin kuoren palasta (6.12). Kuinka nopeasti sinne tulee likoeläimiä? Ja minkä verran sitä vettä siitä kiposta pitää akvaarioon laittaa? Entä veden vaihdot akvaarioon? Mitekäs akvaarion valo... pitäisikö olla normaali 12 tunnin ajastus vai pimeä akvaario?
Oli tarkoitus myöhemmin ruokkia artemialla.
Kaikki vinkit tervetulleita!
Onko vinkkejä kirsikkabarbien poikasten kasvatukseen?
Valvoja: Moderaattorit
Onko vinkkejä kirsikkabarbien poikasten kasvatukseen?
Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla!
-
- Starting Member
Miten sattuikaan
! Meiltäkin löytyy ensimmäinen kirsikkabarbikatras tuolta 40 litran altaasta. Sattuupi olemaan ensimmäisiä kertoja, kun mitään kaloja olen kudettanut...
Siirsin 1.12 kutuparin pyyhkeellä pimennettyyn akvaarioon (vähän jostain rakosesta tuli valoa). Kasveina jaavansammalta, vedensuosikkia, intianvesitähdikkiä ja pinnalla pistiaa. Akvaariossa 60-150 l/h kierrättävä suodatin (en muista merkkiä). Sukkahousunpalasella peitetty. Poikasia huomasin viime viikon keskiviikkona. Olin laittanut akvaarioon kudun jälkeen banaaninpalasen ja kyllähän niitä pienen pieniä eliöitä sinne vedenpinnalle ja akvaarion laseihin on ilmestynyt (poikaset syövät kovalla halulla
). Sitten vastauksia noihin kysymyksiin...
Itse en ole ainakaan uskaltanut vielä ottaa sukkahousuviritelmää pois, koska poikaset ovat vielä niin pikkuruisia. Tuosta suodattimen vaihdosta en uskalla sanoa mitään. En suosittele kuitenkaan kovaa virtausta. Meillä poikaset ovat n. viikon vanhoja ja uivat kyllä todella pirteästi ja etsivät ruokaa.
Itse olen pitänyt poikasten kuoriuduttua ihan normaalia valaistusta akvaariossa.
Mulla ei ole koskaan noi likoeläinviljelmät onnistuneet pienissä kipoissa. Vasta nyt, kun laitoin sen 2 cm x 2 cm banaaninpalan suoraan akvaarioon likoeläimiä alkoi ilmestyä. Kesti n. 3-4 päivää. Vedenvaihtoja olen tehnyt 2 kertaa viikossa.
Olen itse vasta aloittanut kalojen kudettamisen (seeprakaloja, neontetroja, timanttitetroja...) ja tämä on ensimmäinen kerta kirsikkabarbien parissa. Joku viisaampi varmasti kertoo, jos on jotain korjattavaa![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Siirsin 1.12 kutuparin pyyhkeellä pimennettyyn akvaarioon (vähän jostain rakosesta tuli valoa). Kasveina jaavansammalta, vedensuosikkia, intianvesitähdikkiä ja pinnalla pistiaa. Akvaariossa 60-150 l/h kierrättävä suodatin (en muista merkkiä). Sukkahousunpalasella peitetty. Poikasia huomasin viime viikon keskiviikkona. Olin laittanut akvaarioon kudun jälkeen banaaninpalasen ja kyllähän niitä pienen pieniä eliöitä sinne vedenpinnalle ja akvaarion laseihin on ilmestynyt (poikaset syövät kovalla halulla

Itse en ole ainakaan uskaltanut vielä ottaa sukkahousuviritelmää pois, koska poikaset ovat vielä niin pikkuruisia. Tuosta suodattimen vaihdosta en uskalla sanoa mitään. En suosittele kuitenkaan kovaa virtausta. Meillä poikaset ovat n. viikon vanhoja ja uivat kyllä todella pirteästi ja etsivät ruokaa.
Itse olen pitänyt poikasten kuoriuduttua ihan normaalia valaistusta akvaariossa.
Mulla ei ole koskaan noi likoeläinviljelmät onnistuneet pienissä kipoissa. Vasta nyt, kun laitoin sen 2 cm x 2 cm banaaninpalan suoraan akvaarioon likoeläimiä alkoi ilmestyä. Kesti n. 3-4 päivää. Vedenvaihtoja olen tehnyt 2 kertaa viikossa.
Olen itse vasta aloittanut kalojen kudettamisen (seeprakaloja, neontetroja, timanttitetroja...) ja tämä on ensimmäinen kerta kirsikkabarbien parissa. Joku viisaampi varmasti kertoo, jos on jotain korjattavaa
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mullakin oli eka kudetuskerta millään kalalla
...Ei mullakaan se likoeläinviljelmä kipossa tainnut oikein onnistua. On nimittäin ollut akvaariossa päivän jo vähän hiljaisempaa
No täytyy joskus kokeilla uudestaan. Se banaani suoraan akvarioon konsti voisi vaikka toimia :idea:

...Ei mullakaan se likoeläinviljelmä kipossa tainnut oikein onnistua. On nimittäin ollut akvaariossa päivän jo vähän hiljaisempaa

No täytyy joskus kokeilla uudestaan. Se banaani suoraan akvarioon konsti voisi vaikka toimia :idea:
Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla!