Minkälaisia akvaarioita?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kaikki kiinnostuneet voivat surahtaa kotisivuilleni pitemmittä löpinöittä. Ja asioista(ni) enemmän tietäville tiedoksi, että erinäisistä syistä uusia altaita ei näillä näkymin sitten tulekaan. Mutta tulevaisuudessa altaiden määrä kyllä varmasti lisääntyy ja purkit hiukan isontuvatkin.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

No en nyt niinkään kerro siitä mitä mulla on koska kalastoni tulee muuttumaan ja olen ostamassa uutta allasta...
eli tämä uusiallas 300-600L tulee olemaan rio ucayali biotooppi...mutta ennenkun tuo allas tulee ostetuksi kyseiset kalat saavat olla 200LLäisesäni
ja vastaavasti 200L thaimaabiotoopin kalat saavat olla hetkellisesti 60L altaassa.
60L tulee karanteeni ja poikas allas

Enenmän en nyt tietojani ja suunnitelmiani jaksa julkaista

Olen siis kiinnostunut biotoobeista...niissä on enenmän haastetta...
Anza
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

Olohuonettani koristamasta löytyvät:
60-litrainen, jossa pikkukiilakyljen ihan pikkuruisia poikasia.

240-litrainen, jossa uiskentelevat:
-em.poikasten vanhemmat sekä neljä muuta pikkukiilakylkeä
-kolme kuutamorihmakalaa
-16 neontetraa
-kuusi leopardimonnista
-punasilmäpleko
-pitbullpleko

Suunnitelmissa olisi perustaa n.250-l.paludaario muutaman kuukauden sisään ja vaihtaa tuo 240-litrainen isompaan sitten kun rahhoota on lisää ja asunto vaihdettu johonkin muuhun kuin kerrostaloluukkuun :).
Suska
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Suska »

Kolme purtiloa on tällä hetkellä:
128L sisältää 13 kiilakylkeä, kuusi kuparimonnista, kuusi safiirimonnista, kolme piikkaria ja 1+2 kääpiörihmoja sekä toistaiseksi vielä kaksi pientämaatiaispartista, jotka tosin ukko ja akka, eli ukko saa lähteä. Rehutilanne on runsas, lajeja en edes ala määritellä, lämpötila 25-26

165 kasvisto kuten edellä, samoin lämmöt. Kalasto kuusi korumonnista, 10 mustatetraa ja kääpiötöyhtöpari. Lisänä toki ne pakolliset partikset (naikkosia kaiketi molemmat)

40L kalastona kaksi rescue-platya ja viisi seeprakalaa, kasvisto pääasiassa argentiinanvesiruttoa, lämmöt. n 25

tää pikkupurkki on tarkoitus tyhjentää kunhan kaloille koti löytyy...
-Suska-
Archie
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Archie »

Mulla on 770l+140l altaat.Pienemmässä Fluvalin 203 pönttö+ omatekemä lisäpönttö kykettynä sarjaan ja vauhtia antaa lisää pumppu. Isommassa on 2 sacemin marathonia vettä kierrättämässä.Lisäksi kaksi powerheadia joissa imupuolelle kiinnitetty vaahtomuovit filtteriksi.
Deirdre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

Akvat eivät ole minun, vaan poikakaverini, mutta mä hoidan niitä aina, kun käyn siellä :) ja ne ovat syynä hervottomaan akvaariokuumeeseen ja näillä sivuilla roikkumiseen.

n. 100l
Pojan isän tekemä kulma-akvaario, jossa on juovaimubarbi ja sinirihmakala, jotka muuttanevat Jyväskylään ensi viikolla. Huoh! Lisäksi 5 kirsikkabarbia, joista valitettavasti vain yksi naaras ja 4 keltabarbia. Mulla olis ihan muita suunnitelmia akvaariolle, mutta kun kaveri ei halua luopua keltsuista.
Tekniikasta ei mitään hajua. Yksi kasvilamppu ainakin ja lisäksi vaihdellen 1-2 tavallista loisteputkea. kasveina vallisneriaa ja punamelalehteä sekä jotain muuta melalehteä. Vesirutto ei jostain syystä menestynyt.

n. 60l
Alun perin karanteeniakvaario, johon reilu vuosi sitten heivattiin kasvien mukana tulleet 4 milliksen poikasta. Arvatkaa huviksenne, paljonko niitä on nykyään ja paljonko on ollut! Mulla ei ole mitään hajua. Tarkoitus olisi jossakin vaiheessa päästä niistä kokonaan eroon...Lisäksi kotilofarmi löytyy tästä akvasta.
Kasveina vallisneriaa ja joskus vähän holtittomasti kasvavaa vesiruttoa sekä punamelalehteä, joka ei isommin menesty. Pienempi akvaario toimiii huomatavasti paremmin kuin tuo isompi.
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
Ulpukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ulpukka »

Pitääköhän minunkin vastata...

Elikkä olohuoneessa sormet syyhyten odottelen, sillä siellä on 120-litrainen allas, jossa asustelee tällä hetkellä yksinäinen gerbiilityttö. Se on jo vanha ja todennäköisesti ei elä montakaan kuukautta (sen sisko kuoli syksyllä), ja sen poismenon jälkeen olisi tarkoitus uusia silikonit ja niin edelleen...

Samaten tässä on ollut etsinnässä reilu 300-litrainen akvaario, ja tänään todennäköisesti tilaamme sellaisen naapurikunnan eläinkaupasta. Minä tahtoisin vähintään 350 litraisen ja avokille riittäisi se vakiokokoinen 317 litraa, katsotaas kumpi voittaa :)

Altaaseen tulee tiikerinuoliaisia sekä jotain pienempää parvikalaa (en ole vielä päättänyt) ja leväbarbeja, pohjalle hankimme hiekkaa. Ihan takuulla hankimme vielä sellaisen n. 500 litran altaan kun tuo n. 300-litrainenkin alkaa aika varmasti näyttämään pieneltä ennen pitkää...

Edit: Nonnih, nyt on varattu 400-litrainen allas Iisalmesta, joka muuttanee meille viikonloppuun mennessä. Tuon kokoisen pitäisi riittää vähäksi aikaa. Kaupan päälle saamme 2 tiikerinuoliaista ja 2 leväbarbia.
Viimeksi muokannut Ulpukka, 12:31, 16.12.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tapsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Alkaa kohta olla uusi 520 litrainen asuttamista vaille. Kantoja ja kasveja vain kun jostain keksisi lisää.
Saavatpa kiekot uuden ja tilavamman kodin, vielä kun päätimme jättää edellisestä poikueesta neljä poikasta itsellemme tilan tarvetta onkin.
Sitäpaitsi tiikerinuoliais parvemme on kasvannut, ei määrällisesti, mutta kokoa.Tosi isoja möllyköitä ovat.
Tällä hetkellä siis altaat 520 l, 200 l ja poikasaltaana toiminut n. 100 l allas. Ja vielähän tuossa toimii 320 litrainenkin, tosin myytynä ja varmaankin ensi viikolla se siitä haetaankin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”