(Okei, vähä vaikee vote tehä
Edit: Tein pollista stickyn jotta se ei huku... /sam
Valvoja: Moderaattorit

Kimmo S kirjoitti:Kimin kanssa juttelin, niin vanhan seuran nimeä ei ehkäpä voi käyttää. Helpompi perustaa uusi. Sitä en tiedä, kannattaako perustaa ihan uutta seuraa, vai pyörittääkkö vain näin kevyellä linjalla.
Kimmon lainaus on toisesta postista ja hänhän on tekemässä kotisivuja seuralle jolla ei ole vielä nimeä!markusd kirjoitti:Jos Meriakvaarioseuran elvyttäminen kiinnostaa, olen mieluusti mukana ainakin jollain periaatteellisella tasolla. Nettisivuja on ollut kautta historian tekemässä aika moni "propellipää", mutta ko. sivuja ei ole koskaan puheista huolimatta tehty....
Ja mikä parasta, tarjolla on myös rahaa sivujen tekemiseen, sillä Meriakvaarioseuran kätköissä on noin 500 Euroa "ylimääräistä" rahaa. Osa siitä tosin kuluu, jos kutsumme porukan kokoon kerhoiltaan...

Ehkä voisit lukea kirjoittamani oppaan sen valmistuttua läpi ja antaa korjausehdotuksia? Jossain määrin epäilisin, että ymmärrät mm. korallien taksonomiasta (<- kirjoitetaaks se noin?markus kirjoitti:Joka tapauksessa voisin itse toimittaa sivujen tekijälle kuvia ja mahd tekstejä, mutta en vaan ehdi missään tapauksessa sitoutua mihinkään virkaan.

Kyllä, niin minunkin mielestä, postitin keväällä jo kaikille jäsenille ja silloin ei saatu hallitusta paikalle, mikä oli koko idea.markusd kirjoitti:Hei vaan kaikki aktiivit meriakvaristit,
Jos Meriakvaarioseuran elvyttäminen kiinnostaa, olen mieluusti mukana ainakin jollain periaatteellisella tasolla. Nettisivuja on ollut kautta historian tekemässä aika moni "propellipää", mutta ko. sivuja ei ole koskaan puheista huolimatta tehty.
Mutta kenties aika olisi taas kypsä![]()
Joka tapauksessa voisin itse toimittaa sivujen tekijälle kuvia ja mahd tekstejä, mutta en vaan ehdi missään tapauksessa sitoutua mihinkään virkaan.
Ja mikä parasta, tarjolla on myös rahaa sivujen tekemiseen, sillä Meriakvaarioseuran kätköissä on noin 500 Euroa "ylimääräistä" rahaa. Osa siitä tosin kuluu, jos kutsumme porukan kokoon kerhoiltaan...
Kenties voisimme pohtia nettisivu-asiaa tarkemmin kerhoillassa? Ajattelin postittaa kutsun kaikille viimeisen jäsenmaksun suorittaneille henkilöille. Paikkana voisi olla, mikäpä muukaan, kuin Sea Life Helsinki...
Vai mitäs tuumaatte?
Markus

Sama mekin ajattelimme. Uusia harrastajia on varmasti tullut lisää, jotka toisivat "uutta verta" seura toimintaan.mikkokoo kirjoitti:Kuulostaa oikein hyvältä, mutta voisiko kutsuja lähetellä muillekin asiasta kiinnostuneille. Esim. itse en ole maksanut viime jäsenmaksua, kun en ko aikana ollut merivesiharrastaja (ja mun laisia, viimisen vuoden aikana aloittaneita, on pääkaupunkiseudulla lukuisia).

Tämä olisikin uusi ja erilainen toimintatapa kotimaisessa akvaarioseuratoiminnassa.K.S kirjoitti:Oltaisi valittu uusi aktiivinen jäsenistö

Pilvin pimein on kyllä hieman liioittelua. Kuten äänestyksestä selviää, rientoihin osallistumaan kiinnostuneita löytyy, mutta puuhapetejä on aivan liian vähän.maisu kirjoitti: Vakavasti puhuen, nyt voisi olla oikea aika elvyttää merivesitouhuja kun kiinnostuneita tuntuu olevan pilvin pimein.

Niin, tarkoitin merivesiharrastuksesta kiinnostuneita, en seuratoiminnasta sinänsä.Kimmo S kirjoitti:Pilvin pimein on kyllä hieman liioittelua. Kuten äänestyksestä selviää, rientoihin osallistumaan kiinnostuneita löytyy, mutta puuhapetejä on aivan liian vähän.
Äänestin Sivut voisivat edistää kerhon toimintaa + hyvä info lähde.oppo kirjoitti:Vastasin Kyllä+perustelu. Perustelu on oikeastaan eräs vastausvaihtoehto eli sieltä olisi hyvä aloittelijan saada neuvoja ja vinkkejä harrastuksen alkutaipaleelle(ja pidempäänkin). Lisäksi nuo merivesipuolen akvaariot ovat nii-iin kauniita että kuvat toisivat iloa silmälle. Itselläni on myös haaveissa merivesi/riutta-akvaario mutta tuo tekniikka puoli ei ole hanskassa ja muutoinkin tiedän varsin vähän asioita tältä puolelta(niin joo ja se raha), olisi siis hyvä jos siellä olisi joku aloittelijan opas ja ostoslista.
Tää tykkää ideasta kovasti, jaksamisia sivujen tekoon..![]()
Juu, minä ainakin kannatan perustusopasta, vaikken ole edes merivesiharrastaja...mutta katsotaan, mitä tästä tulee, katsotaan... 8)Kimmo S kirjoitti:Elikkäs siis.
Tässä oli hieman sellaista mutua, että vanha seura tuntui olevan melko kuollut ja innoton jatkamaan (asiaa ei sen tarkemmin kuitenkaan tutkittu).
Käytännössähän seuralla on virassa oleva johtokunta ja mitään ei seuralle voi tehdä ilman heidän kokouksessa tekemää päätöstä.
Heräsi sellainen ajatus, että pistetään nimellinen kevyt "yhdistys" pystyyn ja tehdään sen "nimissä" jotain.
Aluksi homma lähtisi nyt vain siitä, että saadaan nettiin perustamisopas.
Ehkä voisit lukea kirjoittamani oppaan sen valmistuttua läpi ja antaa korjausehdotuksia? Jossain määrin epäilisin, että ymmärrät mm. korallien taksonomiasta (<- kirjoitetaaks se noin?markus kirjoitti:Joka tapauksessa voisin itse toimittaa sivujen tekijälle kuvia ja mahd tekstejä, mutta en vaan ehdi missään tapauksessa sitoutua mihinkään virkaan.) pikkusen enemmän kuin minä !
Täällä Aqua-Webissähän näyttää kuitenkin oleven melkonen määrä asiantuntevia merivedenharrastajia.aqua2002 kirjoitti:Ennen kaikkea suomeksi pitäisi olla kattava aloituspaketti saatavilla - ei sitä kaikkea jaksa enkuksi aina lukea ja teksti on raskasta luettavaa.