Kalankuljetuspussit
Valvoja: Moderaattorit
Kalankuljetuspussit
Minkälaisia muovipusseja kalojen kuljetuksessa voi käyttää? Sopiiko sellainen paksumpi elintarvikekäyttöön tarkoitettu vai tarvitaanko jotain erikoiskalapusseja?
riikka
riikka
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kuin myös..eipähän tarvi muistaa pyöristää kulmia...=)maketzu kirjoitti:Minä olen käyttänyt ja käytän edelleen niitä samoja pusseja mitä tulee akvaarioliikkeistä. Kätevää uusiokäyttöä. Ja helppoja käyttää varsinkin pienten kalojen kohdalla.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Lieköhän elintarvikepussit turvallisia? Itselläni on tuolla jotain lihapiirakkapusseja, joissa on kokoa mukavasti, ovat vahvoja ja aivan uusia. Jotakin poistoerää lienevät, kun pussit ovat muuttaneet ulkonäköä tai vastaavaa.
Jos ja kun tässä on muutto tulossa melkolailla todennäköisesti vuoden kuluessa voisi monnisille ainakin laittaa pussit...
Jos ja kun tässä on muutto tulossa melkolailla todennäköisesti vuoden kuluessa voisi monnisille ainakin laittaa pussit...
Hei!!!
Tuli mullakin juuri mieleen, että kuinka kauan voi kaloja pitää pussissa, jos tulee vaikkapa vähän pidemmästäkin matkasta. Otetaan esimerkki: 20 keisaritetraa, matkaa 150 kilometriä, aikaa kuluisi pari tuntia, lämpötila olisi hyvä (autossa vaikkapa +20-25 astetta) pussi normaali akvaariokaupan (sellainen kuin he antavat) pussukka? Tai sitten vaikkapa pari plekoa, monnisparvi...kertokaa.
Tuli mullakin juuri mieleen, että kuinka kauan voi kaloja pitää pussissa, jos tulee vaikkapa vähän pidemmästäkin matkasta. Otetaan esimerkki: 20 keisaritetraa, matkaa 150 kilometriä, aikaa kuluisi pari tuntia, lämpötila olisi hyvä (autossa vaikkapa +20-25 astetta) pussi normaali akvaariokaupan (sellainen kuin he antavat) pussukka? Tai sitten vaikkapa pari plekoa, monnisparvi...kertokaa.
-->Olen puutarhatonttu<--
-
- Advanced Member
Onhan niitä kaloja tuotu kauempaakin kuin parin tunnin automatkan päästä. Muuten meillä tuskin olisi trooppisenakvaariokalan trooppista akvaariokalaakaan täälläpäin. Itse olen tuonut Ruotsista, jotkut varmaan kauempaa esim. Afrikasta, Kaakkois-Aasiasta jne. Jos tietää miten pakkaa niin hyvinhän ne kestävät.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
-
- Advanced Member
Ehkei nyt aivan minimistä tuolla 1/3 suhteella vielä puhuta...itseasiassa tuo kuulostaa siltä, että pussissa on vielä kohtuullisen paljon vettä, mutta varmaan tuollakin näin kotisiirtelijä pärjää Suomen oloissa.sahe kirjoitti:Minimi vesi eli n. 1/3 ja loput puhallusilmaa, että pömpöttää.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Pussista tulee sellainen pitkulainen n. 30-50 cm korkea ja siitä n. (!!) 1/3 vettä, niin pärjää esim. Leppävaaraan kaloja tuotaessa. Kiitos huomiosta, Holzig, että puhuin todellakin Suomen siiroista ja vielä niin, että kala/t korkeintaan 1 vrk pussissa.
Ikuisuus on aina läsnä. Elämme sitä nyt. -C. Gilman