Mitä olet tehnyt Rambi
Valvoja: Moderaattorit
Mitä olet tehnyt Rambi
Päiväkirjasi sivuilta:
Pari asukasta lisää, ensimmäisen kerran elukat tuli suoraan ulkomailta minulle, noin 18 h olivat matkalla, puhdistaja rapu toiselle kaveriksi ja mandariinikala, rapu selviää varmaan hyvin mutta mandariinikalan kohtalo jännittää, muutaman tunnin totutuksen jälkeen päästin ne altaaseen, toistaseksi kaikki hyvin, samassa satsissa oli lisäksi paljon kaloja, koralleja ym.. mitkä eivät tullut minulle ja kaikki näyttivät reissun jälkeen styroksilaatikossa ihan pirteältä.
Mistähän nämä on tilattu ja mitä tuli kustantamaan?
-Cano-
Pari asukasta lisää, ensimmäisen kerran elukat tuli suoraan ulkomailta minulle, noin 18 h olivat matkalla, puhdistaja rapu toiselle kaveriksi ja mandariinikala, rapu selviää varmaan hyvin mutta mandariinikalan kohtalo jännittää, muutaman tunnin totutuksen jälkeen päästin ne altaaseen, toistaseksi kaikki hyvin, samassa satsissa oli lisäksi paljon kaloja, koralleja ym.. mitkä eivät tullut minulle ja kaikki näyttivät reissun jälkeen styroksilaatikossa ihan pirteältä.
-Cano-
Re: Mitä olet tehnyt Rambi
Huhh, otsikkoa kun luin niin ajattelin että mitä pahaa nyt olen tehnyt.Cano kirjoitti:Päiväkirjasi sivuilta:
-Cano-

Tähän kysymykseen voivat parhaiten varmaan vastata harrastajat ketkä niitä olivat hakemassa jos haluavat.
Minulle tavarat tulivat maksamaan noin 20 euroa, eli rapu 10 ja mandariinikala 11 euroa kun en ollut itse mukana niitä hakemassa ei tullut matkakustannuksia, Ruotsista ne tänään aamulla laivalla tulivat.
Nyt ainakin tiedän mihin käytän ilmaiset Ruotsinristeilyt mitkä on aikasemmin heitetty roskikseen
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Imperaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Rambi: Mistä liikkeestä nämä elävät tuli haettua? JR-Akvarie vai korallcenter?
Itse kävin katsomassa JR:n tiloja uutena vuotena ja minun mielestä olivat oikein siistejä, hieman "tukkuhenkeä" kuitenkin mukana
Valikoimaa ei juuri silloin kun me käytiin ollut kovinkaan paljon ilmeisesti joulun takia.
Omistaja kuitenkin ilmoitti että hänelle olisi tammikuun aikana tulossa isompi satsi kaikennäköistä jonka mukana mm. simpukoita (~200kpl) kokoluokkaa 5-20cm joiden hinnat olsiivat alk. 100SEK/kpl. (~11€->)
Itse kävin katsomassa JR:n tiloja uutena vuotena ja minun mielestä olivat oikein siistejä, hieman "tukkuhenkeä" kuitenkin mukana

Omistaja kuitenkin ilmoitti että hänelle olisi tammikuun aikana tulossa isompi satsi kaikennäköistä jonka mukana mm. simpukoita (~200kpl) kokoluokkaa 5-20cm joiden hinnat olsiivat alk. 100SEK/kpl. (~11€->)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Voi /sam kun et olisi kertonut simpukoista mitään, nyt täytyy jostain etsiä se ilmainen Ruotsin reissu./sam kirjoitti:Rambi: Mistä liikkeestä nämä elävät tuli haettua? JR-Akvarie vai korallcenter?
Itse kävin katsomassa JR:n tiloja uutena vuotena ja minun mielestä olivat oikein siistejä, hieman "tukkuhenkeä" kuitenkin mukanaValikoimaa ei juuri silloin kun me käytiin ollut kovinkaan paljon ilmeisesti joulun takia.
Eli siitä JR akvarie kaupasta tavarat tuli, se toinen on turhan kaukana.
Simpukoita on hyvä ostaa kun on itse paikan päällä koska väri vaihtelee niissä ihan mielettömästi ja jos vaikka ne tilaa postitse niin tiedysti laittavat ne rumimmat pakettiin. 200 kpl valikoima on kyllä aika mieletön ja hinta....
/sam : osatko kertoa miten sinne pääsee bussilla satamasta kun taxit siellä ei ole ihan halpoja (paitsi kimpassa)
-
- Junior Member
Me tunnustamme käyntimme JR akvarie kaupassa. Oma kokemus oli ihan OK! Palvelu oli hyvää ja sanoivat suoraan mitkä ovat erittäin vaikeita koralleja / kaloja. Meillä kalat olivat paketissa 22 tuntia, joten Rambilla oli n. 20 tuntia. Hinnat olivat täysin heidän hinnaston mukaisia. Koralli valikoima huono tähän aikaan, mutta kaloja oli paljon tarjolla. Liikkeeseen olisi todellakin hyvä päästä keväämmällä uudelleen. Tällä hetkellä siellä oli remonttia meneillään - uusia altaita rakenneltiin. Tässä vähän listaa mitä meille tarttui mukaan:rambi kirjoitti:Tähän kysymykseen voivat parhaiten varmaan vastata harrastajat ketkä niitä olivat hakemassa jos haluavat.
2 kpl Pterosynchiropus splendidus a´113 kr
2 kpl Forcipiger longirostris a' 266 kr
1 kpl Lysmata debelius a' 185 kr
3 kpl Lysmata amboinensis a' 85 kr
1 kpl Acanthurus leucosternon L a' 497 kr
1 kpl Favia a' 291 kr
1 kpl Deudusnepther a' 175 kr
1 kpl Discosoma Florida a' 214 kr
1 kpl A.greenstriped a' 244 kr
2 kpl Valencienna puellaris a' 137 kr
1 kpl Red Star Fish
1 kpl Pink Star Fish
1 kpl Oxycirithus typus a' 223 kr
1 kpl Giant Cup Mushrooms /Leaf ( kaupanpäälle) (norm.549 kr)
Olikohan siinä kaikki?!

T: Pia ja Jake
-
- Imperaattori
- Viesti:
Vihjeenä... vaihtehtoinen tapa päästä JR:lle on ottaa Slusseniltä/T-centralenilta punainen linja pohjoiseen Tekniska Högskolanille, siellä vaihtaa -> paikallisjuna (Roslagsbanan) ja mennä sillä Roslags Näsbyhyn. Roslags Näsbyn asemalta oli noin 300m matka kävellä JR:lle.Pia/Jarkko kirjoitti:Taksiin meni 530 kr.
Tukholman liikenteen vuorokausikortti maksaa 80SEK, ja liikkuminen Tukholmassa julkisilla on todellakin helppoa, vaivatonta ja ennenkaikkea nopeata

-
- Junior Member
Kiitos vinkistä. Meillä oli meidän lapset tuplavankkureineen mukana, joten meille oli helpompi mennä näin. Seuraavan kerran, jos kaksin päästään niin tarvii käyttää julkista liikennettä./sam kirjoitti:Vihjeenä... vaihtehtoinen tapa päästä JR:lle on ottaa Slusseniltä/T-centralenilta punainen linja pohjoiseen Tekniska Högskolanille, siellä vaihtaa -> paikallisjuna (Roslagsbanan) ja mennä sillä Roslags Näsbyhyn. Roslags Näsbyn asemalta oli noin 300m matka kävellä JR:lle.Pia/Jarkko kirjoitti:Taksiin meni 530 kr.
Tukholman liikenteen vuorokausikortti maksaa 80SEK, ja liikkuminen Tukholmassa julkisilla on todellakin helppoa, vaivatonta ja ennenkaikkea nopeataLisää tietoa @ www.sl.se
T: Pia
Tässähän tarvitaan kohta isompi auto että kaikki pääsevät mukaan ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hups ,meni väärän otsikon alle mutta ei se mitään.
Siinä voisi olla Ruotsalaisella myyjällä ihmettelemistä kun parikymmentä Suomalaista juoksee bussista kauppaan ja kilpailee keskenään kuka saa parhaat palat
Tänään siellä ei ollut Pian ja Jarkon lisäksi ketään kaupassa joten meininki ei ole ihan semmoista kun täällä.
Siinä voisi olla Ruotsalaisella myyjällä ihmettelemistä kun parikymmentä Suomalaista juoksee bussista kauppaan ja kilpailee keskenään kuka saa parhaat palat

Tänään siellä ei ollut Pian ja Jarkon lisäksi ketään kaupassa joten meininki ei ole ihan semmoista kun täällä.
Viimeksi muokannut rambi, 18:31, 08.01.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Imperaattori
- Viesti:
Vielä parempiPia/Jarkko kirjoitti:Kiitos vinkistä. Meillä oli meidän lapset tuplavankkureineen mukana, joten meille oli helpompi mennä näin. Seuraavan kerran, jos kaksin päästään niin tarvii käyttää julkista liikennettä.

Täytyy kyllä todeta että hyvin toimii tuolla, mentiin viime karralla Årstasta (Tukholman eteläpuolella, Globenin lähellä) tuonne JR:lle joka puolestaan on ihan toisella puolella kaupunkia (pohjoisessa Täbyyssä) reilussa puolessa tunnissa...
Tämä matka piti sisällään: Yhden pätkän bussilla(Årsta-Gullmarsplan), yhden metrolla(Gullmarsplan-Slussen-Tekniska Högskolan) jossa vaihto Slussenilla toiseen linjaan, ja loppupätkä Roslagsbananilla (Stockholm Östra-Roslags Näsby) lisäksi paikallisjuna meni rikki ja odotettiin ~10min että ne sai sen korjattua

-
- Imperaattori
- Viesti:
Ja minä olen heti mukanarambi kirjoitti:Tässähän tarvitaan kohta isompi auto että kaikki pääsevät mukaan
Siinä voisi olla Ruotsalaisella myyjällä ihmettelemistä kun parikymmentä Suomalaista juoksee bussista kauppaan ja kilpailee keskenään kuka saa parhaat palat![]()

Tai olisin ehkä jo voinut olla mukana...
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
- Viesti:
Mukavaa kuulla, että Pian ja Jarkon reissu onnistui hyvin.Siinä voisi olla Ruotsalaisella myyjällä ihmettelemistä kun parikymmentä Suomalaista juoksee bussista kauppaan ja kilpailee keskenään kuka saa parhaat palat
Jos sinne on menossa iso lössi, niin ehkä vuoronumerot voisi arpoa etukäteen