Anubiaspuskat kasvavat kasveille tarkoitetun loisteputken alla, altaassani ei ole pintakasveja, joten valo tulee kokoinaisuudessaan anubiaksille.
Lannoitteena olen käyttänyt PMDD:tä.Yllätys oli suuri, kun tänään huomasin anubiaksen kukkivan!
Joten kasvi näyttää ainakin joten kuten viihtyvän kirkkaassakin valossa, vaikka kasvikirjoista olen lukenyt sen vaativat varjoista paikkaa kasvupaikakseen.
Mitenkä teillä viherpeukaloilla anubias kasvaa ja millaisessa paikassa?
Kysynpä tässä samalla, että voiko olla mahdollista, että intianvesitähdikkini (siis sen osan mitä siitä on sateenkaarikirjoahventen käsittelystä jäljelle jäänyt
Ylimmät, lähinnä valoa olevat lehdet muuttuvat hieman ruskeiksi, vaikka valoa on vain tuon verran ja kasvit ovat vasta n.10- 15 cm pituisia.
Olen varma, että kyseessä ei ole piilevä, sillä lehdet ovat punertavanruskeita (!??), eivätkä ne ole mitenkään kärsivän näköisiä ja tälläinen ilmiö on sattunut minulle jo aiemmin, kun kasvatin samaista kasvia 130 l altaassa.
Kasvi kasvaa muuten hyvin ja lehtisuonten väri on ihan alemmissakin lehdissä valkea, mikä on yleistä tälle rose..??- muodolle, (mikä himskatti se nimi nyt oli..