Poikasten myynti liikkeeseen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Suski
Member
Member

Poikasten myynti liikkeeseen

Viesti Kirjoittaja Suski »

Kävin piruuttani kysäisemässä yhdestä akvaarioliikkeestä, olisivatko kiinnostuneita keltaisista töyhtökääpiöahvenista. Olivathan he, mutta eivät suostuneet edes noin-hintaa antamaan, mitä maksavat niistä. Käskivät miettimään itse, mitä haluan koko satsista ja sitten alkoi luento, miksi tukulle maksetaan enemmän kuin yksityiselle samoista kaloista. Kaloilla on tukun kautta tullessa jonkinlainen takuu ym...

No, ajattelin josko kukaan on myynyt poikueitansa kauppoihin, millaisen hinnan olette saaneet? Aikuisena nämä kalat maksavat paikasta riippuen noin 6 -7 euroa, miten suuren katteen kauppiaat ottavat?
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kyllä minusta voit hyvin pyytää 2, 5 - 3 euroa/ kpl.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
levaki
Starting Member
Starting Member

omia kokemuksia

Viesti Kirjoittaja levaki »

Itse olen myynyt kaloja usein liikkeeseen. Tässä muutama asia mitä pidän mielessäni kun sen teen.
1. myyjä maksaa ALV.n kun myy kalat mutta ei saa vähennettyä sitä kun ostaa yksityiseltä. joten laske heti 22 % pois hinnasta millä myyjä myy ulos.
2. jos poikaset ovat pieniä, eikä sukupuolet ole nähtävissä-jää kauppiaalle usein ainakin kolmasosa myymättä sukupuolijakauman takia.
Joten kasvata niin isoiksi että sukupuolet eroittaa tai tyydy pienempään hintaan.
3 itse olen saanut aina noin 1/3-1/4 myyntihinnasta( 0% alv)
eli jos myyja myy 10 eurolla tarkoittaa se hyvitystä noin 2-2.5 euroa / kala.

ps. viimeksi sain hyvitystä ihan kivasti NL-Aquasta joka on erikoistunut juuri kirjoahveniin.

Levanki
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”