Kalasto 150-litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ariadne
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kalasto 150-litraiseen

Viesti Kirjoittaja Ariadne »

Olen mahdollisesti ensi kesänä hankkimassa sellaista noin 150 litran akvaariota ja olenkin nyt yrittänyt miettiä sinne kalastoa. Eläinkaupasta en viitsi neuvoja ja kokemuksia kysellä, koska siellä tuntuu olevan periaate "kaikki kalat käy mihin vaan akvaarioon, kunhan vain saadaan myytyä". Joten nyt ajattelinkin, että täältä voisin saada hyviä kalastoehdotuksia. Ja tässä vielä hiukan suuntaa antamaan lista kaloista joista ainakin joitain olisi kiva akvaarioon saada: taistelukala(pariskunta), neontetra/kardinaalitetra parvi, helmirihmakala(pariskunta), joidenkin monnisten parvi, piikkisilmiä..
Pahoittelen jos listani on sekava, mutta koittakaapa jonkunnäköisiä kalastoehdotuksia saada aikaseksi :D
on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kalasto 150 litraiseen

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Ariadne kirjoitti:Ja tässä vielä hiukan suuntaa antamaan lista kaloista joista ainakin joitain olisi kiva akvaarioon saada: taistelukala(pariskunta), neontetra/kardinaalitetra parvi, helmirihmakala(pariskunta), joidenkin monnisten parvi, piikkisilmiä..
150 litran altaaseen en laittaisi helmirihmoja, varsinkaan kun sinne näyttää olevan tulossa reipas kalasto noin muutenkin. Helmien tilalle valitsisin huulirihman, joka on niitä sävyisimpiä rihmakaloista. Huulien kanssa saattaisi pärjätä nuo taistelukalatkin, puolin ja toisin. Tosin vankka mielipiteeni on, ettei taistelukaloista voi koskaan olla täysin varma, joten sijaiskoti olisi ihan hyvä olla olemassa, varmuuden vuoksi. Sitten tosiaan parvi niitä kardinaalitetroja, 6-8 kpl monnisia ja jokunen piikkisilmä.

Pikkuvinkkinä, että yritä tavoitella pitkulaisempaa mallia akvaariosta. Olisit ainakin osan omasta osuudestasi tehnyt mahdollisten reviirikahinoiden helpottamiseksi :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
pusukala
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja pusukala »

Lisa: Eikös tähän akvaarioon voisi laittaa jonkun/joitain levänsyöjiä
olen pieni ja huomaamaton, mutta kasvan suureksi.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kyllähän sinne joukkoon aina vanha kunnon maatiaispartis mahtuu ;)

Täytyy muuten vielä lisätä, että jos oma altaani olisi, niin ottaisin mielummin huulirihmakalahaaremin (yksi ukkeli ja hälle kaksi hemaisevaa naista) kuin pariskunnan huulia + taistopariskunnan. Yksinkertainen syy tähän vetoon se, että olen hysteerikko :roll:
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”