Lisää 8-palloja vihdoinkin!

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Lisää 8-palloja vihdoinkin!

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Tänään sain vihdoin vuoden odottelun jälkeen lisää kaseja :mrgreen: Ovat isoja ja pullevatsaisia, eli todella hyvin syöneitä. Mahdankohan edes laittaa niitä samaan noiden 'tirrikoiden' kanssa :? Paikkahan oli tietysti Ruoholahti, kun joku sitä kuitenkin kysyy.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Juu minä olin paikalla Akvaariokeskuksessa hetki kalojen saapumisen jälkeen, hakemassa viherpallokaloja! Kasit ovat mahtavan kokoisia, mutta en uskaltanut vielä ottaa mukaan kun omani ovat sen verran pienempiä että saattaisi tulla tappelu, ja ne kun on vasta toipumassa kirjopallokaloista.

Viherpallot ovat pohjaväriltään keltaisia ja selässä uskomattoman upea neonvihreä väri! Kuviointi on mustia täpliä. Laji kasvaa luonnossa lähemmäs 20 cm, on murtoveden kala jota voi pitää meriakvaariossa mutta ei kestä makeaa vettä läheskään niin hyvin kuin kasipallot.
Itse olen himoinnut tätä lajia kauemmin kuin vuoden päivät mutta sitä ei ole tuotu Suomeen (ainakaan vähään aikaan) mikä on sinänsä aika kummallista kun muualla maailmassa tämä laji on yksi tuoduimmista. Lieneekö syynä se että harrastajat pitävät murtovesiakvaariota liian vaikeana, mitä se ei mielestäni ole. Hinnankaan ei pitäisi ketään ovelta käännyttää, ainakaan sen jälkeen kun on nähnyt niiden sympaattisen ilmeen :D

Pakko taas hehkuttaa kun olen niin onnellinen näistä uusista kaloista!

(hitsi kun ehdit kertomaan ensin [;)] )
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Ei sitten kuitenkaan törmätty, sillä minäkin raahasin kalat kotiin vielä tukun pusseissa. Säntäsin paikalle heti, kun sain kouluhommat tehtyä. Minä mikään hätäinen ole... Näytti kyllä ne viherpallotkin suloisilta.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Juu minä tulin suoraan laivalta :mrgreen: Näitkö sinä oliko siellä myös niitä painijakaloja kun en huomannut kysyä tuliko ne vai ei. Kuvissa näyttää aika mielenkiintoiselta.

Voi Petri raukkaa kun ei ehdi kaloja pussista ottaa kun ne jo viedään käsistä :D

Tässä vielä kuva viherpallosta:
http://puffernet.tripod.com/Spotpuff.jpg

Edit: Kuva muutettu linkiksi /sam
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Kyllä oli painijakaloja. Aika pieniltä mielestäni näyttivät, mutta toisaalta en tiedä tästä kalasta mitään.
Koskas saat kotisivuillesi juttua kirjopallosta? Odotan innolla.
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Itselläni ei auennut tuo linkki jossa kuva pitäisi olla. Minkä hintaisia "kasit" olivat?
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Möllykät pääsivät tänään uuteen kotialtaaseensa. Ei ole toistaiseksi ollut mitään ongelmia, vaikka isoin on n. 4 kertaa pienimmän kokoinen. Kaikki pörräävät innoissaan suodattimen ulostuloletkun virtauksessa. Ihmettelen vaan, että mahtavatkohan ne ollla kovin vanhoja, kun tuo suurin on .6cm, ja minulla yli vuoden ollut ei ole juurikaan kasvanut ja kokoa vain n.4cm? Tai sitten niille on syötetty jotain erikoista? Hintaa oli reilu kymppi.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Katja, odotas kun ne syövät ja kerro sitten miten ne tulevat toimeen... Minun kasini hätistelevät toisiaan ruoka-aikana niin kovin etteivät meinaa ehtiä syödä ollenkaan, en uskalla tältä seisomalta hankkia paljon isompaa snne joukkoon pomottelemaan :D
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Pakko vielä kertoa että tänään annoin huuhdeltuja tölkkisimpukoita palloille ja varsinkin viherpallot hyökkäsivät niiden kimppuun ja söivät niinkuin eivät olisi ennen ruokaa nähneet!
P.A.L.L.O.K.A.L.A
KaSu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KaSu »

Ei näkynyt linkki ei... :x
~Katja~
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Toisilla näkyy, toisilla ei. niin se on näköjään monien muidenkin kuvalinkkien kohdalla. kirjoittelen kohta taas juttua ja räpsin kuvia sivuilleni.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Kyllä nuo isot ja pienemmät kasi näyttäisivät tulevan toimeen. Ruoka-aikana tosin on pientä kähnäystä, mutta ei mitään ihmeellistä. Ruoka vaan tarvii levitellä ympäri akvaa, että kaikki saa osansa.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

No hyvä. :D Tai siis höh, kun minäkin haluaisin sellaisen ison... Yritän muistuttaa itselleni että haluan, en tarvitse. Kai se on pakko lähteä kohta hakemaan ja laittaa se sitten viherpallojen kanssa samaan jos ei muuten pärjää.

Jostain kumman syystä melkein kaikki läheiseni niin kotona kuin koulussakin ovat alkaneet kutsua minua tuttavallisesti nimellä "pallokala" [:I]
vaikka mielestäni puhun harrastuksistani ulkopuolisille tai taviksille hyvin, hyvin harvoin. Ilmeisesti sekin on liikaa... :roll:
P.A.L.L.O.K.A.L.A
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Nyt on sitten kirjopallo samassa altaassa kasien kanssa. Hyvin on mennyt pari päivää. Kirjopallo lymyää jossain luolassa ja ihmettelee kasien 'suhinoita'. Ruokkiminen on vähän hankalaa, kun se kirjo on niin kovin harkitsevainen liikkeisään, että kasit ehtii viedä kaiken sen nenän edestä. Olen yrittänyt antaa pinseteillä ihan nenän eteen, mutt kasipallot varastavat ruoan röyhkeästi, vaikka yritän hätistellä niitä pois: Pidän pinseteillä lujasti kiinni katkaravusta ja kasi riuhtoo sitä irti kaikin voimin, minä kiroan (ihan kuin ne kalat sen kuulisi) ja kirjo seuraa tapahtumaa täysin hölmistyneenä [}:)] Ovat kyllä nuo kasit mahdottomia syöppöjä, ja komea miekkakasvinikin on rei'itetty piloille... HUOH! Lisäksi niistä isoin yritti ystävällisesti irroittaa sormenpääni, kun olin vaihtamassa vettä :x .Kyllä kirpaisi. Pakko hankkia pitkävartiset kumihanskat.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Minullakin kasit rei'ittävät kaikista kasveista sen tuoreimman ja kauneimman lehden mikä kasvaa. :?

Itse huomasin että kirjopalloista tuli aika vilkkaita totuteltuaan aikansa uuteen akvaarioon. Toivottavasti sinun kasipallot säästyvät noilta näykkimisiltä.
Toinen kirjopalloni on sellainen sika, taitaa olla pakko siirtää ne erilleen kun se on aina toisen nähdessään menossa sitä maistamaan. Koputan sormella lasiin kun nään että se vaanii sitä toista, niin sen huomio kiinnittyy minuun ja toinen tajuaa huvällä tuurilla lähteä kauemmas. Katkarapupelletit maistuu ainakin minun kirjopallokaloille, niin että jos sinun kasipallot ei ole niin kiinnostuneita niistä niin voisit koittaa ruokkia niillä kirjopalloasi. Mutta niitähän ei tarvitse ruokkia kuin kerran viikossa niin ei kai sillä mitään hätää ole vaikka sille ei paljon ruokaa jää.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”