Kiitos ja anteeks
Turpeen keittely?
Valvoja: Moderaattorit
Turpeen keittely?
Tällainen tuli vaan tässä mieleen, että onko väliä, minkä sortin kattilalla sitä turvetta keittelee? Lähinnä ajattelin, että liukeneeko esim. alumiinikattilasta jotain raskametalli-tyyppisiä ratkaisuja turvelitkuun? Eipä olisi kivaa jos sellaista staffia joutuisi sitä kautta kaloihin aiheuttaen niiden painumisen pohjalle metallien kertymän johdosta... Kukapa sitä meistäkään jaksaisi uiskennella kaiket päivät rautaharkon verran metalleja suonissaan...
Kiitos ja anteeks
Kiitos ja anteeks
Re: Turpeen keittely?
Tuskimpa sellaista pitoisuutta irtoaa että kalat sen jotenkin huomaisi..
Ehkei kuitenkaan kannata ruosteisessa valurautapadassa keitellä(?)
Ehkei kuitenkaan kannata ruosteisessa valurautapadassa keitellä(?)
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Alumiinikattiloita välttelevät jotkut ihan omissa keitoksissaankin, joten sellaista ei ehkä kannata käyttää kalaliemissäkään. Ihmisten tapauksessa tuon alumiinin epäillään kenties lisäävän mahdollisuutta sairastua Alzheimerin tautiin (muistaakseni), mutta muistaakseni tämän puolesta ei ole mitään varmoja tutkimustuloksia, mutta eipä ole sitä vastaankaan.

