Valmista alkaa jo olemaan...

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

jessesa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Altaan mitat ovat:
250x300x500 (mitat ilmoitettu senttimetreinä).
Eli altaan koko on 37500 litraa ja päässä laskettuna 35000 litraa. [;)]
Ei sen suurempi...

Mutta karpit ja kultakalat piilottelevat vielä. :|
Niin kun minä olen niitä hyvää hyvyyttäni ruokkinut -tuloksetta.
Koskahan ne uskaltautuvat nähtäville?

Huomenna on vielä tulossa bussin mukana yksi kultakala (2035:ltä).
Eli sitten altaassa polskii(ko?) 7 kultakalaa ja 8 koikarppia.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

No, onko allas siis kauttaaltaan 2,5m syvä ja pohjan osalta myös 300x500cm,
jos ei niin ei se litramäärä silloin ole tuon kaavan mukaan laskettu 35 kuutiota.

Ja jos se allas syvenee "suppilon" mallisesti syvimpään 2,5metrin kohtaan,
niin litramäärä on väärin laskettu.

Mutta iso se on joka tapauksessa [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jessesa
Senior Member
Senior Member

Sivuillanihan on kuva siitä kuopasta.
Eli allas on melko jyrkkä. Toiselta puolelta se on äkkijyrkkä, eli se laskee suoraa syvyyteen. Mutta toinen "matalempi puoli" on hieman aikaa matala, kunnes se laskee jyrkästi syvyyksiin. Siihen jätettiin tuo matala suikale kasveja ajattellen. Eli allas on siis melko varmasti se 35000 litraa.
Okei, ei matikkaa lomalla. 8)

Mutta ketokaapa miten saan nuo fisut näkyviin? Miten 14 kalaa voi piilotella noin pätevästi? Tänään tulee bussilla vielä yksi kultakala, joten sitten piilottelevia kaloja on 15. Kesänaapurit tuli yksi päivä mökilleen ja minä menin aamulla puolialastomana ruokkimaan fisuja. :roll: Heitin ruokaa kaloille lammikkoon ja odottelin. Mitään ei tapahtunut ja aloin huutelemaan kaloja (saivat varmaan kaikki fisut sydänkohtauksen). "Pikkukalat, karppikalat, kultakalat, vauvakalat, kaikki kalat...!" Kun olin huutanut tuota viitisen minuuttia kuulin, että joku leikkasi jotain saksilla. Käänsin katseeni selkäni ylitse ja huomasin "rakkaan" kesänaapurimme olevan viiden metrin päässä... :roll: Siellä hän leikkasi rikkaruohoja ruusujensa juurelta pois ja katsoi minua kun olisin jonkun suuren rikoksen tehnyt. Vaivauduin nostamaan kättä hänellä naapurisovun säilyttämiseksi. Eukko vaan katsoi minua suu auki, eikä edes vilkuttanut. Hipsin paikalta äkkiä sisälle ja kirosin pari kertaa piilottelevat fisut. :mrgreen:

Ja tämä siis opetuksena:
Tarkista aina ennen onko naapureita lähistöllä, kun menet ruokkimaan kalojasi puolialastomana.
TippuTippu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja TippuTippu »

Eikös tuosta "talvikodista" kulu sitä lämpöä hukkaan, kun ei ole mitään kantta siinä päällä? Mäkin oon ajatellu tollasta meille, mutta meillä ainakin on tuo kellari kylmä talvisin...
Monta (luonnonmuotoista) kultakalaa mahtuisi noin 1000 litraiseen "talviasuntoon"?
jessesa
Senior Member
Senior Member

Hiphei kalat ovat näkyvissä (olleet itseasiassa jo viikon verran, mutta en ole jaksanut tänne kirjoitella)!
Kovasti on kilpailua ruuan suhteen, joten täytyy tarkistaa, että jokainen saa oman annoksensa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”