Resun Magi-380 suodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Killu
Starting Member
Starting Member

Resun Magi-380 suodatin

Viesti Kirjoittaja Killu »

Ostin kyseisen suodattimen ja kiinnostaisi tietää onko kenelläkään kokemusta tuosta laitteesta? Lähinnä kiinnostaisi ilmastimen toiminta. Eli suodattimen ulostuloon on kytketty silikoniletku joka vedetään vedenpinnan yläpuolelle ja sen "pitäisi" ilmastaa ulostuleva vesi. Pitäisikö ulostulevassa vedessä kenties näkyä ilmakuplia?
minerva
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minerva »

Mulla oli edellisessä akvassa resunin suodatin, ei kylläkään tuon "numeroinen" mutta tuskin niissä suurta eroa on.
Eli sen letkun päässä pitäis olla sellainen "jutska" :mrgreen: josta ruuvaamalla voi säätää kuinka paljon ilmaa kulkee läpi.
Jos se sattuis vaikka olemaan ihan kiinni se "jutska" :mrgreen:
Sitten mulla oli joskus projectin suodatin joka ei jaksanut puhaltaa kuplia jos se ei ollut niin lähellä pintaa kuin ikinä mahdollista, ilman että se olis noussut pinnan yläpuolelle.
Killu
Starting Member
Starting Member

Oon yrittänyt säätää sitä "jutskaa", mutta ei ole vaikutusta onko se ihan auki tai kiinni. Pitää yrittää nostaa lähemmäs pintaa, jos se vaikka sitten toimis. Silloin tulee kyllä kuplia, jos puhallan letkuun, mutta mulla on kyllä muutakin tekemistä :mrgreen: .
minerva
Junior Member
Junior Member

Soita sinne liikkeeseen josta ostit(ilmeisesti kala jutusta?) ja kerro ongelma, jos ne vaikka osais auttaa.
Ja onhan siinä takuu jos ei se kerran pelaa.
Itse jouduin soittamaan montakin kertaa kun asensin tätä nykyistä resunin ulkosuodatinta, eihän sitä nyt heti voi kaikkea bongata :roll:
Killu
Starting Member
Starting Member

Täytyy pirauttaa ja kysyä. Mistäs tiesit, että ostin Kalajutusta :? ?

Tuossa isommassa altaassa mulla on Resun AE-806. Se on toiminut hyvin ja on hiljainen. Pakkauksesa oli mukana joku pieni pussukka, sellainen verkkopussi jossa on sisällä mustia rakeita. Manuaalissa ei mainittu siitä mitään enkä keksinyt sille järkevää paikkaa joten jätin pois. Tiedät varmaan mihin se pitäisi laittaa?
minerva
Junior Member
Junior Member

Hehee,mulla on selvän näkiän lahjoja :mrgreen:
Ei sentään, vaan kalajuttu mainostaa olevansa ainut liike joka tuo resunia maahan,tiedä nyt sitten pitääkö paikkansa.
Se sun pussukka on aktiivihiiltä, jota käytetään keräämään "myrkkyjä" vedestä esim:lääkekuurin jälkeen.
Ainakin siinä mun taannoisessa sisäsuodattimessa se tungettiin siihen muovikoriin joka on sen vaahtomuovipatruunan yläpuolella lähempänä moottoria.
Jos siinä sun mallissa nyt sitten oli sellainen kori?
Normaalioloissa täytin sen korin joko turverouheella, vanulla tai vaahtomuovilla.
Vai tarkoititko että ulkosuodattimen paketissa?
No jokatapauksessa samaa ainettahan se.
Tarvittaessa tunkisin sen hiilen pusseineen vaikka makaronien kanssa samaan koriin,niitähän vois ottaa sen verran pois että mahtuisivat :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”