Parisataa pienempää ja isompaa kotiloa katosivat kolmesenttisten otusten suihin niin, että enää näkyy vain muutama kun tarkasti etsii. Vilkkaita ovat, uivat akvaariota päästä päähän ja pöräävät lasin vieressä ylös alas. Eivät selvästikään ole vielä täysin kotiutuneet, mutta koska kasvistoa riittää, rauhoittunevat ajan myötä.
Toistaiseksi kotiloiden lisäksi on maistunut muutama haukku surviaista. Katkarapua kokeiltiin, mutta vielä ei kelvannut. Kun akvaariossa ei vanhempia asukkaita ole, eivät nämäkään vielä tiedä milloin tulee ruokaa ja mistä, joten rutiinien opettelu on vasta alussa.
Ovat myös toistaiseksi melko säikkyjä, livistävät katselijalta karkuun. Vaan lajin uteliaaseen luonteeseen luottaen uskon tämänkin vaiheen menevän ohi. Uskon oppivani erottamaan kaikki kolme yksilöä toisistaan, varsinkin yhden värit ovat huomattavasti kirkaammat ja muutenkin kuvioista löytyy kyllä eroa.
Kaikenkaikkiaan kimalaispallot ovat ehkä suloisinta mitä koskaan olen akvaariossa nähnyt, ne näyttävät ihan sarjakuvasta karanneilta suurine silmineen ja omituisine liikkeineen. Nimensä mukaisesti ne pörräävät enemmän kuin uivat ja liikkuvat muutenkin ihan hassusti. Olen myös hämmästynyt siitä kuinka kirkaat ja voimakkaat lajin värit ovat luonnossa, varsinkin se kultainen sävy on todella kaunis.
Juu olen ihan myyty.