Minulla olisi käyttämätön 100l akvaario, ja mielisin täyttää sitä kääpiöahvenilla.
Minkälaista kalastoa suosittelisitte noin pieneen purnukkaan? Kovin monta kalaahan sinne ei kai mahdu ..
Ehdotuksia: Mikä olisi hyvä kääpiöahvenkokoonpano ja mitä muita niiden kanssa voisi laittaa? Ei palettikaloja, kiitos. Niiden dynastiasta olen saanut 9 vuoden aikana tarpeekseni.
Minä ehdotan loistokääpiöahvenia. Itselläni on niitä ja ovat todella mukavia. Muistaakseni ovat myös hieman pitempi ikäisiä kuin esim. perhoskirjo tai töyhtökäppänä. Olikohan noin viisi vuotta elinikää. Rauhallisia ovat myös.
Luulen että altaasi on liian pieni kahdelle pariskunnalle reviiri kiistojen vuoksi. Pieni haaremi 1 koiras + kaksi naarasta esimerkiksi menisi. Seeprakirjosta ei ole kokemusta, mutta muistelisin että ei ole kovin suvaitsevaista sorttia. Muut korjatkoon jos muistelen väärää lajia.
Minä olen vähän samassa tilanteessa, noin 115-litraisessa uiskentelee tällä hetkellä perhoskirjoahvenkoiras ja pandakirjoahvenpariskunta (aika poikasia vielä), pandat on tarkoitus siirtää jonkin ajan kuluttua 250-litraiseen.
Viihtyykö perhoskirjoahvenet paremmin pareittain vaiko esim. 1 koiras ja 2 naarasta? Vai voinko pitää vain tuon perhoskoiraan ja ottaa lisäksi jonkun muun pienen kirjoahvenpariskunnan, esim. loisto- tai töyhtö-pariskunnan; siis kysyn sitä, onko koiras yhä tarkka reviiristään vaikka sillä ei olisikaan saman lajin naarasta?
Entäs nuo pandat sitten - tässä lajissa on mielestäni naaraat todella sööttejä ja olisi kiva pitää useampia niitä, viihtyisikö 250-litraisessa yksi koiras ja esim. 3 naarasta?
Ei seeproja 100 litraiseen, kasvavat liian suuriksi. Samaten en suosittele apistogrammoja enempää kuin pariskunnan noin pieneen, haaremi vaatii enemmän tilaa. Kunhan ei ota pandakäppänöitä, niin muut lajit pärjäävät tuonkin kokoisessa. Perhoskirjoahvenet pariskunnittain.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.