Akvaariotarvikkeiden tilaaminen ulkomailtahan on usein edullisempaa, mutta tuli mieleen, että mitenkäs muiden lemmieläinten tarvikkeden laita? Eräs tuttavani kuuli että olen tilaillut Saksasta akvaariotavaraa ja kyseli kannattaisiko hänen tilata oravalleen(?) *deme* uusi häkki myös sieltä.
En osannut vastata siihen, joten ajattelin kysyä tietääkö joku täällä muiden lemmikkieläinten tarvikkeiden hinnoista? Ja vielä parempi jos joku tietäisi jostain sopivat nettisivut missä näkisi hintoja? Kiitoksia avusta.
Lemmikkieläinten tarvikkeiden hinnat ulkomailla?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Muistan Espanjassa käydessäni miten kovasti yllätyin kun käväisin Cortesissa ja kissan pesä maksoi 5 euroa! Suomessa vastaava olisi helposti 40 euroa!! Sitä sitten tungin rinkkaan kotimatkalla muutaman ärräpään saattelemana, eli jos sen olisi tilannut suoraan kotiin niin olisi nekin säästynyt
Eli varmasti ovat muutkin tarvikkeet halvempia.

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Re: Lemmikkieläinten tarvikkeiden hinnat ulkomailla?
Ongelmana on lähinnä löytää sopivia webbikauppoja. Akvaario- ja terraariopuolelta löytyy tarjontaa huomattavasti helpommin kuin karvaeläimille ja linnuille. Minuakin kiinnostaisi tietää saksalaisiaKasparov kirjoitti:Akvaariotarvikkeiden tilaaminen ulkomailtahan on usein edullisempaa, mutta tuli mieleen, että mitenkäs muiden lemmieläinten tarvikkeden laita?
(tai edes brittiläisiä, vaikka niiden hinnat ovatkin älyttömiä Saksaan verrattuna) webbikauppoja, joista saa muillekin elukoille ruokaa ja tarvikkeita. Eräästä saksalaisesta kaupasta pari kertaa tilasin, kunnes totesivat, etteivät viitsi enää ulkomaille lähetellä

Yhdysvalloista tilatessa taas vastassa ovat korkeat postikulut ja tullimaksut (+ nykyinen General Parcel -pelleily), tiukat tuontirajoitukset ruoissa (tullipostissa on puhetaidoille käyttöä) sekä se, että osa kaupoista kelpuuttaa ulkomaanmyyntiin maksuvälineeksi vain American Expressin.
Oravalle kyllä kätevämpi vaihtoehto on rakentaa häkki itse. Jos ei ihan kädetön ole, itse tekemällä saa ihan asiallisen lopputuloksen, kuten vaikkapa Faumannin vanhassa osoitteessa aikoinaan ollut chinchillahäkki osoittaa.Kasparov kirjoitti:Eräs tuttavani kuuli että olen tilaillut Saksasta akvaariotavaraa ja kyseli kannattaisiko hänen tilata oravalleen(?) *deme* uusi häkki myös sieltä.
Minä voin tarvittaessa myydä 15 metriä minkkiverkkoa, silmäkoko 1"x0.5" ja langan paksuus 2 mm.