Mitä tuo vaaleanruskean/harmaan näköinen höytyvä on viuhkalehdessä. Onko se mahdollisesti liikaruokinnasta johtuvaa??? ( Olen ruokkinut nyt kolme päivää enempi kaloja kun Kääpiörihma pariskunta on kutuhommissa) Tämä kasvi on ollut altaassani kaksi viikkoa ja ukko kääpiö päätti rakentaa kuplapesän viuhkan suojiin. Lämpöä olen nostanut 25 asteesta 27,5 asteeseen. Akvaariossa on Aquastar 30 W ja Sylvania grolux 30 W.
Niin ja vielä miten tuon moskan saa lehdiltä kun viuhka on muutenkin niin herkästi hajoava kasvi.
Ikävän ruskeaa möhnää viuhkalehdessä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
-
- Starting Member
Sama ongelma täälläkin...
Täältä löytyy kanssa sitä ruskeaa höytyvää mm. karvalehdestä ja vedensuosikista..
Tiedä mistä johtuu, mutta yhtäkkiä sitä tuli aika paljon,
ja sitä on paljon myös suodattimessa.
Suodatinmassa on täynnä sitä ja tuntuu lipevaltä puristettaessa.
Muissa kasveissa ei ruskea höytyvä viihdy, esim. vallisneriassa..
Virtaus on akvaariossa aika voimakasata , ja vedenvaihdot suoritetaan kerran viikossa.
Pahinta on että höytyvä tapaa tarttua myös laseihin!
Auttakaa..
Tiedä mistä johtuu, mutta yhtäkkiä sitä tuli aika paljon,
ja sitä on paljon myös suodattimessa.

Suodatinmassa on täynnä sitä ja tuntuu lipevaltä puristettaessa.
Muissa kasveissa ei ruskea höytyvä viihdy, esim. vallisneriassa..
Virtaus on akvaariossa aika voimakasata , ja vedenvaihdot suoritetaan kerran viikossa.
Pahinta on että höytyvä tapaa tarttua myös laseihin!
Auttakaa..

Mulla oli sama ongelma, vedensuosikit ja argentiinan vesirutto oli täynnä ruskeaa mönjää. Ja oli hieman samentuvuus ongelmia myös.
Mutta ne lähtivät pois noin kolmessa päivässä. kun olin ruokkimatta kaloja kaksi päivää ja akvaario oli myös kaksi päivää pimeänä kun ajastin hajosi ja jouduin olemaan kaksi päivää pois kotoa.
kolmantena päivänä oli aika yllätys kun laitoin akvaarioon valot päälle niin huomasin että suurin osa mönjästä oli hävinnnyt. ja eikä enään ole ollut samentuvuus ongelmia, paitsi tänä aamulla.. huomasin kun laitoin hyvin vähän hiutaleita niin taas se hiton vesi meni vähän sameaksi. täytynee vaihtaa ruokaa.. Toivottavasti se ruskea mönjä ei tule nyt takaisin.
Jaa niin huomasin että monniset ja partamonnit söivät aika iloisesti sitä mönjää kolmantena päivänä..
Mutta ne lähtivät pois noin kolmessa päivässä. kun olin ruokkimatta kaloja kaksi päivää ja akvaario oli myös kaksi päivää pimeänä kun ajastin hajosi ja jouduin olemaan kaksi päivää pois kotoa.
kolmantena päivänä oli aika yllätys kun laitoin akvaarioon valot päälle niin huomasin että suurin osa mönjästä oli hävinnnyt. ja eikä enään ole ollut samentuvuus ongelmia, paitsi tänä aamulla.. huomasin kun laitoin hyvin vähän hiutaleita niin taas se hiton vesi meni vähän sameaksi. täytynee vaihtaa ruokaa.. Toivottavasti se ruskea mönjä ei tule nyt takaisin.
Jaa niin huomasin että monniset ja partamonnit söivät aika iloisesti sitä mönjää kolmantena päivänä..