Optiroc-hiekka ja sen hinta
Valvoja: Moderaattorit
Optiroc-hiekka ja sen hinta
Helsingissä erään lemmikkieläinliikeketjun myymälöissä optirocin 25kg säkille on annettu hinnaksi 20€. Eräällä tavaratalon eläinosastolla saman säkin hinta no noin 12€ ja K-raudasta sen saa hintaan 4,80€/säkki.
Kummastuttaa, hämmästyttää.
Kummastuttaa, hämmästyttää.
Re: Optiroc ja hinta
Mikäs tuossa niin ihmeellistä on? Jos ihminen on niin laiska että ei kehtaa etsiä itselleen halvinta vaihtoehtoa tai siihen ei muuten ole mahdollisuutta niin kyllä kauppiaille harrastajan rahat kelpaavat. Olen nähnyt samaa tavaraa myytävän ilman säkkejä suurissa muovilaatikoissa akvaario ja teraaeiohiekan nimellä vieläkin paremmalla katteella. Monta muutakin asiaa löytyy liikkeistä jotka saisi jos ei samana tavarana niin vastaavana korvaavana tuotteena muualta kuin akvaarioliikkeistä murto-osalla niiden hinnasta. Äkkiä tulevat mieleen turve, akvaariokalojen lääkkeet, suodatinvanu jne...Kata kirjoitti:Helsingissä erään lemmikkieläinliikeketjun myymälöissä optirocin 25kg säkille on annettu hinnaksi 20€. Eräällä tavaratalon eläinosastolla saman säkin hinta no noin 12€ ja K-raudasta sen saa hintaan 4,80€/säkki.
Kummastuttaa.. hämmästyttää..
Aihetta sivuten: mitä voisi suodattimeen laittaa "merkkivanun" sijasta? Makaronejahan näppärä kaveri sahailee tai veistää esimerkiksi sähköputkesta, mutta tuo vanun vastike on vielä selvittämättä.TiHe kirjoitti:Monta muutakin asiaa löytyy liikkeistä jotka saisi jos ei samana tavarana niin vastaavana korvaavana tuotteena muualta kuin akvaarioliikkeistä murto-osalla niiden hinnasta. Äkkiä tulevat mieleen turve, akvaariokalojen lääkkeet, suodatinvanu jne...
coeliac disease
Eipä taida sähköputki olla aivan yhtä huokoistacW kirjoitti:Makaronejahan näppärä kaveri sahailee tai veistää esimerkiksi sähköputkesta, mutta tuo vanun vastike on vielä selvittämättä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minut eläinkauppias on itse ohjannut ostamaan hiekkaa rautakaupasta, jos enemmän tarviit, kun huvikseen kysyin että mitä maksaa.
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Ainakin palahalleissa on huonekalujen täytteeksi käyvää niinsanottua "laattavanua" sitä on eri paksuuksiakin olemassa, monesti sitä löytää tuollaisista paikoista jätepaloina. Sellaista olen vuosia itse käyttänyt, menee oikean suodatinvanun siasta kuin väärä raha.cW kirjoitti: Aihetta sivuten: mitä voisi suodattimeen laittaa "merkkivanun" sijasta? Makaronejahan näppärä kaveri sahailee tai veistää esimerkiksi sähköputkesta, mutta tuo vanun vastike on vielä selvittämättä.
Vuonna kivi ja kirves pyysin muijaa tuomaan paikallisesta patjatehtaasta tätä laattavanun jätepalaa 3 kg kun se meni kaupungille asioille itse olin akvaariohommissa, muija tuli kaupungilta nenä tohisten suuren vanupussin kera ja suurinpiirtein heitti sillä pussilla minua, saatemaininnalla "S**tana vai vielä kolme kiloa, siinä on kilo ja siinäkin oli työtä bussissa matkustaa sen kanssa kun ihmiset tuijottivat. Hae vanusi seuraavan kerran ite"...

Timppa
Vähän sama kuin pyytäisi toista tuomaan 3 kiloa höyheniä
Joskus olen verkkokaupoista ostanut tavaraa ja joissain paketeissa on ollut mukana levyinä jotain pehmustetta, joka muistuttaa erittäin paljon suodatinmateriaaleja ja siinä on sellaisia isohkoja huokosia verrattuna vaikkapa tavalliseen superloni patjaan. Se varmaan kävisikin suodattimeksi, kun puhdistaisi sen kunnolla...

Joskus olen verkkokaupoista ostanut tavaraa ja joissain paketeissa on ollut mukana levyinä jotain pehmustetta, joka muistuttaa erittäin paljon suodatinmateriaaleja ja siinä on sellaisia isohkoja huokosia verrattuna vaikkapa tavalliseen superloni patjaan. Se varmaan kävisikin suodattimeksi, kun puhdistaisi sen kunnolla...

cW kirjoitti:Makaronejahan näppärä kaveri sahailee tai veistää esimerkiksi sähköputkesta
Eikös ne substraatit sun muut sepelit niitä huokoisia ole? Eivät ne keraamiset makaronit ainakaan minun silmääni kovin huokoisilta vaikuta... Jos en ole kovin pahasti pieleen asiaa ymmärtänyt, makaroneilla kerätään vedestä kaikkein suurimmat roskat pois ja tasataan (levitetään) veden virtausta suodattimessa.KtMan kirjoitti:Eipä taida sähköputki olla aivan yhtä huokoista
coeliac disease
Saattaapa olla näinkin, muistan kuitenkin Eheimin mainokset kymmenen vuuen takaa jolloin mainostettiin uutta legendaarista suodatinmateriaalia siporax (josta makaronit on tehty) tai jotain, joka omaa suuuuren suodatuspinta-alancW kirjoitti:Eikös ne substraatit sun muut sepelit niitä huokoisia ole? Eivät ne keraamiset makaronit ainakaan minun silmääni kovin huokoisilta vaikuta...

Siporaxit ovat kylläkin Seran valmistamia ja ovat tämäntyyppisistä biosubstraateista parhaimmasta päästä. Eheimin samalta näyttävä Ehfimec taasen on tavallisia keraamisia putkia, joiden huokoisuus ei ole lähellekkään samaa luokkaa kuin Siporaxin sintratun lasin.Saattaapa olla näinkin, muistan kuitenkin Eheimin mainokset kymmenen vuuen takaa jolloin mainostettiin uutta legendaarista suodatinmateriaalia siporax (josta makaronit on tehty) tai jotain, joka omaa suuuuren suodatuspinta-alan . Kyllä kaikki kehittyy ja nyt pinnalla on substrat pro!
/jari
Jaa-jaa, niitäkös ne sitten olikin! Kiitos korjauksesta, näin se muisti happanee jo kymmenessä vuodessaJJVi kirjoitti:Siporaxit ovat kylläkin Seran valmistamia ja ovat tämäntyyppisistä biosubstraateista parhaimmasta päästä. Eheimin samalta näyttävä Ehfimec taasen on tavallisia keraamisia putkia, joiden huokoisuus ei ole lähellekkään samaa luokkaa kuin Siporaxin sintratun lasin.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Pilkkua viilatakseni voisin mainita Siporaxin olevan Schottin valmistamaa, jota Sera sitten myy.KtMan kirjoitti:Jaa-jaa, niitäkös ne sitten olikin! Kiitos korjauksesta, näin se muisti happanee jo kymmenessä vuodessaJJVi kirjoitti:Siporaxit ovat kylläkin Seran valmistamia ja ovat tämäntyyppisistä biosubstraateista parhaimmasta päästä. Eheimin samalta näyttävä Ehfimec taasen on tavallisia keraamisia putkia, joiden huokoisuus ei ole lähellekkään samaa luokkaa kuin Siporaxin sintratun lasin.![]()

liuskekiviä
Myöskin liuskekiviä saa k-raudoista ja vastaavista pilkkahintaan, itse ostin 0,5 neliötä liuskekiveä 4 eurolla, kun taas yhdestä pienestä palasta saa akvaarioliikkeissä maksaa jopa 10 euroa.
Sieltä löytyy suuria ja pieniä kiviä maun mukaan ja niitähän saa pienennettyä vasaralla mielen mukaisesti.
Sieltä löytyy suuria ja pieniä kiviä maun mukaan ja niitähän saa pienennettyä vasaralla mielen mukaisesti.
Näinhän se on. Tutkimalla Schottin kotisivuja saa äkkiä käsityksen miksi siporax maksaa mansikoita...Pilkkua viilatakseni voisin mainita Siporaxin olevan Schottin valmistamaa, jota Sera sitten myy
http://www.schott.com/english/index.html
/jari
Mä ostin tampereelta eläinkaupasta(jos haluat nimen niin voin yv:llä vastata)
optirocin hiekkaa. Raekoko oli muistaakseni 0.6-1.2 tai joku vastaava. Hiekka on yleisvaikutelmaltaan vaaleaa mutta on siinä erivärisiä pieniä rakeita. Maksoin tuosta hiekasta 17€/50kg. Biltemassa ihan vaalea hiekka (jota kalani voisivat pelätä) maksaa 6.5€/25kg. Eli 13€/50kg. Mutta olen hyvin tyytyväinen tuohon ekä mielestäni maksanut itseäni kipeäksi tuosta.
optirocin hiekkaa. Raekoko oli muistaakseni 0.6-1.2 tai joku vastaava. Hiekka on yleisvaikutelmaltaan vaaleaa mutta on siinä erivärisiä pieniä rakeita. Maksoin tuosta hiekasta 17€/50kg. Biltemassa ihan vaalea hiekka (jota kalani voisivat pelätä) maksaa 6.5€/25kg. Eli 13€/50kg. Mutta olen hyvin tyytyväinen tuohon ekä mielestäni maksanut itseäni kipeäksi tuosta.