Kyhmytonkijapariskunta 225-litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
Kyhmytonkijapariskunta 225-litraiseen
Tankin mitat: 125 (p) x 40 (s) x 45 (k). Sopisiko tuonne kyhmytonkijapariskunta vai pitäisikö nyt tässä vaiheessa hälytyskellojen soida? 

Mulla ei sopinut 650L altaaseen edes yhtä kyhmytonkijaa... Herra tappoi ensin 2 kultapyrstösateenkaarikalaa varsinainen höykyytys alkoi kun altaaseen saapui kaksi rihmakirjoahventa (jotka olivat varmaan kaksi kertaa suurempia)Sopisiko tuonne kyhmytonkijapariskunta vai pitäisikö nyt tässä vaiheessa hälytyskellojen soida...?
Minun kokemukseni mukaan kannattaa harkita jotain muuta... Tuliskos tuonne jotain muuta noitten lisäksi?
/jari
Tuolla minulla(kin) majailleella kyhmytonkijalla oli tosiaan hormoonit pinnassa, taitaa olla tällähetkellä neljännessä altaassa... Voi tietenkin vaikuttaa että kala on luonnonkalojen poikanen.
En tosin tiedä kuinka saman lajin naaras olisi käyttäytymistä muuttanut, ainakin tietomaan 1300L altaassa kalan vanhemmat pitävät välillä melkoista rallia
En tosin tiedä kuinka saman lajin naaras olisi käyttäytymistä muuttanut, ainakin tietomaan 1300L altaassa kalan vanhemmat pitävät välillä melkoista rallia
/jari
Olen jossain vaiheessa hankkimassa kyhmytonkijapariskunnan, eikä ole kovin rohkaisevaa lukea teidän tekstejä niitten vilkkaudesta.
Onko mitenkään mahdollista, että kyhmyt ovat huonotuulisia jos akva ei ole "oikein" sisustettu? Siis ei esimerkiksi ole tarpeeksi koloja eikä omaa reviiriä? Tai että pitäisi olla enemmän virtaustehoa, että kalat joutuvat käyttämään enemmän voimia uidessa, ja siten pysyvät rauhallisina muutoin? Olisi kiva kuulla miten kyhmyharrastajat ovat onnistuneet lemmikkiensä kanssa. Siis lähinnä onko allaskoolla todella niin suuri merkitys, vai riippuuko täysin kaloista.

Onko mitenkään mahdollista, että kyhmyt ovat huonotuulisia jos akva ei ole "oikein" sisustettu? Siis ei esimerkiksi ole tarpeeksi koloja eikä omaa reviiriä? Tai että pitäisi olla enemmän virtaustehoa, että kalat joutuvat käyttämään enemmän voimia uidessa, ja siten pysyvät rauhallisina muutoin? Olisi kiva kuulla miten kyhmyharrastajat ovat onnistuneet lemmikkiensä kanssa. Siis lähinnä onko allaskoolla todella niin suuri merkitys, vai riippuuko täysin kaloista.
Elämänfilosofia: Kaikki tapahtuu syystä
Olennaisena pitäisin että kyhmyuroksella on sextailupartneri, pitää miehen rauhallisena... Vaikutusta voipi olla myös kalan alkuperällä, luonnosta tulleilla voisi kuvitella olevan paremmin vaistot tallella.
Plussaa on jos altaasta löytyy jonkin verran pöheikköä johon naaras/naaraat pääsee välillä huokaisemaan.
Plussaa on jos altaasta löytyy jonkin verran pöheikköä johon naaras/naaraat pääsee välillä huokaisemaan.