Täällä yksi harvoista merivesiakvaarioharrastajoista lahden toisestä päästä. Mulla on ollut akvaario nyt noin puoli vuotta ja innostus sen kehittämiseen vaan kasvaa. Mulla on myös vanha venäjän ajoilta ruosteisillä metallikehykseillä tavallinen akvaario, mitä voi pitää todelliseksi antiikiksi, mutta se on toinen juttu.
Altaassa on noin 4 kuukautta asustelleet: keltavälskäri Zebrasoma Flavescens, vuokkokala Premnas Biaculeatus, vuokko Entacmaea Quadricolor ja puhdistajarapu Lysmata Amboinensis.
Halusin kysyä mielipiteitänne sellaisesta asiasta: Oman tyhmyyden takia mulla selvisi vasta nyt, että kiertopumpussa Juwel 402, mitä minä käytin aina silloin kun valmistin vaihtovettä, on metallinen roottoripidike. Se oli myös vähän ruostunutkin jo.
Olen käyttänyt sitä siis noin 6 kuukauden aikana 4 kertaa kuukaudessa ja noin 12 tuntia kerralla. Niin olen vaihtanut yhteensä 20% vettä kuukaudessa. Nyt olen kyllä aika huolissaa siitä, että paljonko mä olen sen pumpun kanssa akvaariotani raskasmetalleillä saastuttanut

Kaikki asukit kyllä näyttää viihtyvän, mutta ei mulla ole taas vaativia selkärangattomia vielä sielä ollut.
Toivotan mielenkiintoista riuttavuotta ja Terveisin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)