Jyrsijän terraario akvaarioksi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anmin
Starting Member
Starting Member

Jyrsijän terraario akvaarioksi?

Viesti Kirjoittaja Anmin »

Voiko jyrsijän terraarion laittaa akvaarioksi? Kestääkö "liimaukset"? Terraario on n. reilu 100 litrainen.
Hukkukaa kaloihin!
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sartsanen »

Kyllähän se varmaan kestää, mutta ongelmahan on siinä, että siellä on reikiä yleensäkin sivuissa sun muissa paikoissa. Silikoni pitää aikas hyvin vedessä. Mutta kandee kokeilla, ettei vesi valu pois vaikapa kylpyhuoneessa... :mrgreen:
Minä täällä moi.
turtana
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja turtana »

Jos ei ole nakerreltu liikaa... Ja muista pestä erittäin huolellisesti ja ihan desinfioimalla!
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sartsanen »

Just näin! :mrgreen:
Minä täällä moi.
Anmin
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Anmin »

Kannattaisiko ostaa mieluummin uutena?
Hukkukaa kaloihin!
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Monesti ei kannata jyrsijöillä olevaa akvaariota ottaa enää käyttöön, koska monet ostaa jyrsijöille olevia vuotavia akvaarioita tosi hyvällä hinnalla.

Uudet akvaariot ei maksa kaupassa paljoakaan esim 80x40x40 kokoinen akvaario maksaa jotain 70e uutena tai ylikin, saman kokoisen voi myydä terraarioksi 40 eurolla.

Kannattaa olla tarkkana jos harkitsee jyrsijöillä olevaa vanhaa akvaariota jälleen kaloille. Antiikkiakvaariot on ihan asia erikseen.

Pitkään jyrsijöillä ollutta akvaariosta joutuu uusimaan silikoonit kokonaan, jokainen itse päättää asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”