Meillä 9-vuotias poikani on alkanut kärttää akvaariota, mutta haluan että hän hoitaisi sen itse. Minulla riittää kahdessa altaassa ihan tarpeeksi tekemistä

Tässä se taas nähdään, että akvaarioharrastus on tarttuvaa

Valvoja: Moderaattorit
Juu ja vielä armeijassakin odottavat että äiti kuorii perunat ja solmii kengännauhat.jartzu65 kirjoitti:Mielestäni tuon ikäiset tarvitsevat vielä vesienvaihdoissa ja huoltohommissa apua.
Silloin se ei ole kyvyistä kiinni vaan tahdosta. Akvaario pois vaan jos ei kerran tule hoidetuksi.Tiitu kirjoitti:Ei näytä meillä onnistuvan nämä asia vielä 14-vuotiaanakaan, mutta vaatteiden osto kyllä onnistuu - ja rahaa palaa!
Tässä liikutaan taas niin vaarallisessa aihepiirissä kuin "lasten kasvatus" toinen vaarallinen aihe on koirien kasvatus. Empä lisää aiheeseen mitään.maisu kirjoitti:Juu ja vielä armeijassakin odottavat että äiti kuorii perunat ja solmii kengännauhat.jartzu65 kirjoitti:Mielestäni tuon ikäiset tarvitsevat vielä vesienvaihdoissa ja huoltohommissa apua.
Kyllä 8-vuotiaan pitää jo pystyä hoitamaan akvaario kokonaan itse ja käymään itsenäisesti ruokakaupassa. Viimeistään 12-vuotiaan pitäisi osata ostaa itse omat vaatteensa ja myös huoltaa ne.
Jopas on ilkeää tekstiä... 8-vuotiaalle ei voi antaa akvaariota ihan omahoidettavaksi. Ruokakauppaankaan ei todellakaan pidä noin vain päästää. Itsenäisyyteen kehottaminen voi tapahtua monin eri tavoin. 12-vuotiasta ei todellakaan voi laittaa ostamaan omia vaatteitaan - eikä todellakaan huoltaa niitä yksin.maisu kirjoitti: Kyllä 8-vuotiaan pitää jo pystyä hoitamaan akvaario kokonaan itse ja käymään itsenäisesti ruokakaupassa. Viimeistään 12-vuotiaan pitäisi osata ostaa itse omat vaatteensa ja myös huoltaa ne.
Heh, tuo oli hyväTuija kirjoitti:Tulipa vain mieleeni yksi vanha juttu lapsipsykologista, joka nuorena miehenä kirjoitti kirjan 'Kymmenen käskyä vanhemmille'. Hankkipa sitten ekan lapsensa, ja sen seurauksena julkaisi opuksen 'Viisi neuvoa vanhemmille'. Toisen lapsensa jälkeen julkaistun vihkosen nimi olikin sitten 'Pieni vinkki vanhemmille'.
Että tällaista tällä kertaa..![]()
Hmph! Oon laittanut ruokaa jo 10-veenä. Ja on niitäkin, jotka eivät vielä aikuisena osaa keittää edes perunoitakirjo kirjoitti:Maisun kommentteja en tajua ollenkaan, vaikka 8-vuotiaani käykin pyydettäessä lähikaupassa ja 12-vuotiaani joskus vaatekaupoissa katselemassa. Minä olen kuitenkin äiti, ja vanhempien tehtävä on huolehtia lapsistaan. Niitä, jotka oppivat pakosta hankkimaan ja tekemään ruokansa itse 10-vanhana, on nähty. Monia näkee Sörkan vankilassa.