Omenapuun oksa akvaarioon
Valvoja: Moderaattorit
Omenapuun oksa akvaarioon
Kuinka omenapuun oksa pitäisi käsitellä, ennen kun sen voi laittaa akvaarioon? Pitääkö se olla uusi vai vanha oksa? Onko väliä?
-
- Junior Member
Aikasemmista ketjuista köytyy ainakin seuraava juttu..
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... t=omenapuu
Itse ajattelin käydä isovanhempieni vanhan, karsintaa kaipaavan puun kimppuun pikapuoliin![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... t=omenapuu
Itse ajattelin käydä isovanhempieni vanhan, karsintaa kaipaavan puun kimppuun pikapuoliin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minä en jaksanut edes kuoria, vaan rapsuttelin puukolla pois vain kevyesti irtoavan osan, lähinnä jäkälää tmsv. En ole reilun vuoden aikana huomannut, että kuorimattomuudesta olisi ollut vielä mitään haittaa. Akvaarioon laitettaessa oksa ei ollut tuore, vaan hyvän aikaa kuivunut. Parin päivän ajan vesi oli melko kellertävää, mutta sekin katosi vedenvaihdoilla, ja lopulta kokonaan kun suurin osa puun sisältämistä väriaineista oli liuennut akvaarioveteen.
Re: Omenapuun oksa akvaarioon?
Tervetuloa foorumille, Pikku-Myy!Pikku-Myy kirjoitti:Elikkä kuinka omenapuun oksa pitäisi käsitellä, ennen kun sen voi laittaa akvaarioon? Pitääkö se olla uusi vai vanha oksa? Onko väliä?
Olemassa olevia keskusteluja on runsaasti. Keskustelua voisi jatkaa niissä. Tässä muutamia:
Kotimaiset puut akvaariossa
Eri puulajit akvassa
Nyt on omppupuuta akva piukassa
Pihapuu akvaarioon
Omenapuun oksia akvaarioon?
Tarvitseeko omenapuuta liottaa ennen akvaarioon laittoa?
Juurakko, joka tappaa talossa ja akvaariossa!
Oksan käsittely
Tästä pääset hakuun. Etsin nuo keskustelut sinulle hakusanalla "omenapuu*". *-merkin käytön vuoksi haku etsi sanan omenapuu + merkkejä (esim. omenapuun, omenapuusta).
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)