Minulla on 2 rusokäppänää jotka _toivottavasti_ ovat koiras ja naaras...
Elikkä, ne on 128 litrasessa akvaariossa ja muina asukkaina on 5 kärsänuoliaista ja noitamonni, 2 katinkultamonnia ja pari ottoa.
No noista kärsänuoliaisista olen luopumassa ku ne taitaa kasvaa liian isoksi akvaariooni ja jos saan käppänät kutee niin taitais mäti hävitä. Haittaakohan noi muut käppänöitä? onkohan kääpiömonnisista mitään haittaa niille? Oon suunnitellut niiden hankkimista.
Jos ne käppänät kutee niin onko ne poikaset niin isoja että ne syö artemiaa? Millaiseen paikkaa ne emot munansa laskee? Ja ylipäätään, onko niitä mahdollista saada kutemaan? Minä en ole lyötänyt täältä noista mitään juttua enkä netistä sen kieleistä että ymmärtäisin.
Rusokirjoahvenista
Valvoja: Moderaattorit
Kalan entinen nimi oli rusokääpiöahven. Nykyisin sitä kutsutaan rusokirjoahveneksi. Tieteellinen nimi lie edelleen Mikrogeophagus altispinosa.
Ei mulla muuta.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei mulla muuta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Terve kaikki,
Kivoja kaloja, joita tällä hetkellä pidän kiekkokalojen kaverina 325-litraisessa. Lämmin ja puhdas vesi tuntuu sopivan niille erittäin hyvin.
Kutuparin löydyttyä jatkon pitäisi sujua helposti. Ainakin minulla viidestä kääpiöstä kaksi on muodostanut todella aktiivisen parin ja kutee koko ajan. Tosin poikaset katoavat, koska niitä ei mitenkään erityisesti hoideta.
Kutupari kyllä pystyy pitämään reviiristään huolta eli ihan pienistä akvaarion muista asukkaista ei ole haittaa.
Suosittelen rusoja.
Kivoja kaloja, joita tällä hetkellä pidän kiekkokalojen kaverina 325-litraisessa. Lämmin ja puhdas vesi tuntuu sopivan niille erittäin hyvin.
Kutuparin löydyttyä jatkon pitäisi sujua helposti. Ainakin minulla viidestä kääpiöstä kaksi on muodostanut todella aktiivisen parin ja kutee koko ajan. Tosin poikaset katoavat, koska niitä ei mitenkään erityisesti hoideta.
Kutupari kyllä pystyy pitämään reviiristään huolta eli ihan pienistä akvaarion muista asukkaista ei ole haittaa.
Suosittelen rusoja.
"Kyllä pH on saatava nollaan!"