Taas kypsytyksestä

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Taas kypsytyksestä

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Mitä kaikkia kypsytys tapoja on olemassa?

Olen joskus kuullut kalallisesta kypsytyksestä, mutta mihin se perustuu?

Mietin vain tässä valmiiksi kun oma 350 litrainen akvaario on jo tilattu. Pohjalle tulee pientä puhallushiekkaa ja kasvit laitan samalla kun täytän akvaarion vedellä.

Pienen akvaarion kanssa en teidän mukaanne tehnyt minkäänlaista kypsytystä mutta ei minulta ainakaan kaloja kuollut nitriitin takia
(2 neontetraa tekivät itsemurhan ja uivat suodattimeen. Toiselta irtosi pelkästään pyrstö mutta jäi henkiin. Mielestäni oli parempi päästää se hengiltä).

Olikos se nyt ammoniakkia kun kypsytykseen käytetään. Noh oli mikä oli, sitä en ajatellut käyttää koska olen niin tohelo että varmasti tyrin senkin kanssa.
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=23529

Vielä ei ole ainakaan tullut minkäänlaista nitriitti piikkiä... :roll:
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
111na
Elite Member
Elite Member

Re: Taas kypsytyksestä

Viesti Kirjoittaja 111na »

SnowBear* kirjoitti:Olen joskus kuullut kalallisesta kypsytyksestä, mutta mihin se perustuu?
Siihen että jos kalat kestävät ammonium- ja nitriittimyrkytyksen, akvaariokin kypsyy. Tietenkin jos raadot jätetään akvaarioon, kypsyy se sittenkin. :roll:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=24101
jfrimodig
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jfrimodig »

Kertoisko joku kuinka kauan kestää että ulkosuodatin on kypsynyt? Laitoin juuri jo vanhaan valmiiksi kauan sitten kypsyneeseen akvaariooni ulkosuodattimen. Eli milloin se toimii kunnolla kypsyneenä? Voikas nyt sit mun akvaarioon tulla kauheet määrät nitraattii ja nitriittii? Otin siis jo sisäsuodattimen pois [:I].
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

jfrimodig kirjoitti:Kertoisko joku kuinka kauan kestää että ulkosuodatin on kypsynyt? Laitoin juuri jo vanhaan valmiiksi kauan sitten kypsyneeseen akvaariooni ulkosuodattimen. Eli milloin se toimii kunnolla kypsyneenä? Voikas nyt sit mun akvaarioon tulla kauheet määrät nitraattii ja nitriittii? Otin siis jo sisäsuodattimen pois [:I].
Reilu viikko, siinä menee, kunnes sisäsuodatin alkaa olee kypsynyt...
Kannattaa antaa vanhan sisäsuodattimen olla samaan aikaan ainakin päivän kaks, niin vältyt yllätyksiltä [;)]
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
jfrimodig
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jfrimodig »

okei, kits
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”