Suodatinmassoista

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pikku-Myy
Starting Member
Starting Member

Suodatinmassoista

Viesti Kirjoittaja Pikku-Myy »

Tuossa ennemmin jo kyselin Eheim 2215 ja 2217 eroista. Päädyin sitten kumminkin tuohon suurempaan versioon. Niissä ei vissiin tule mukana muuta kuin ne siniset suodatinlevyt?? Kertokaa jos olen väärässä...

Elikkä se päänkynsäys olisi, mitä muita suodatus aineita sinne tarvii ja paljonko? Amazonin sivuilla kävin kuikuilemassa niitä suodatinjärjestyksiä, niin niissä ei näkynyt ollenkaan sitä sinistä levyä. Silläkö ei kumminkaa tee mitään?

Ajattelin tilata suodattimen ja massat Pet-Riderista. Tarviinko jotain muuta, kuin Ehfisubstrattia ja Ehfimechia? Ja paljonko pitäisi tilata noita?

Siinäpä muutama "viisas" kysymys... :roll: Mutta kun en ole ikinä edes koskenut suodattimeen, niin en tiedä noista massoistakaan hölkäsenpöläystä :D Toivotaan, että siinä suodattimen mukana tulee "erittäin" tarkat ohjeet. [;)]
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Itse ajattelin kokeilla omaan suodattimeeni tätä vaihtoehtoa joka tuli esille täällä.

Noista Eheimin suodatusmateriaaleista en osaa sanoa, kun omani on Sacemin suodatin, ja siinä oli valmiina suodatusmateriaalit.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Toimii se suodatin ilman mitään levyjäkin, ja sellaisenhan voi väsätä itse jos haluaa,vaikka mattosuodatin levystä, jos jostakin sellaisen hankkii.

Massatilavuudeksi tuolle suodattimelle ilmoitetaan 6 litraa.

Kuten Maspe jo totesikin, jos haluaa (säästää rahaa) niin korvaavia materiaaleja voi huoletta käyttää.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Unohtui mainita, että tuota linkin kautta esittämääni ratkaisua aion kokeilla itsekin, kunhan vaan ehtisi käymään Koo-raudassa.

Tuosta mattosuodatinratkaisusta on ollut täällä puhetta joitakin kertoja. Löytyy varmaan haulla enemmän asiaa. Hakusanana käytä pönttömattosuod* tjsp.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Pönttömatto EHEIM 2217

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mie olen semmoisen väsännyt. Kuvia voin postata jos joku muukin haluaa moisen väsätä. Pönttömatto on toiminut hyvin ja huoltoväli on 6-12 kk riippuen kuormituksesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”