112 ja 40 litran akvaarioni kalastosta

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

112 ja 40 litran akvaarioni kalastosta

Viesti Kirjoittaja Sartsanen »

Akvaario, akvaario ja akvaario...

Ilmeisesti 11 kirsikkabarbia kuoli happikatoon 112 litran altaassani. Nyt mietin, että mitäs ottaisin nyt sinne. Rihmapariskunta ois kyllä aika kiva. Nykyään siellä asustaa 9 albiinomonnista ja 2 piikkisilmää. Mikä rihmapariskunta pärjäisi noiden kanssa(arvot, lämpötila..)? Haluaisin kovasti hunajarihmakalaa, mutta olen kuullut, että se kasvaa liian isoksi. Pitääkö tuo paikkansa? Mitä rihmakalaa ehdottaisitte?

40 litran akvaario on nyt ollut AINAKIN kuukauden tyhjillään. Olen ajatellut sinne ottaa korurihmakalapariskunnan ja 3 leväkatkarapua. Tietenkin siellä täytyy olla paljon kasvustoa(minullapas on! täältä näet kuvan akvaariostani: http://www.sartsaweb.tk ). Onko tämä ok?

:mrgreen: :) :D
Minä täällä moi.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: 112 ja 40 litran akvaarioni kalastosta

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Sartsanen kirjoitti:Haluaisin kovasti hunajarihmakalaa, mutta olen kuullut, että se kasvaa liian isoksi. Pitääkö tuo paikkansa? Mitä rihmakalaa ehdottaisitte?
Ei pidä paikkaansa ainakaan tämän altaan kohdalla - 112 litraa on oikein passeli kotikolo huniksille. Suosittelen ottamaan haaremin (koiras ja pari naarasta), niin säilyy joku roti koiraan kosiskeluinnon kanssa ;)
Sartsanen kirjoitti:Olen ajatellut sinne ottaa korurihmakalapariskunnan ja 3 leväkatkarapua.
Oikein sopiva kalasto pikkuiseen purnukkaan :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sartsanen »

Kiitos Lisa! ;) Ostan 112 litraseen akvaariooni 1 hunajarihmakalakoiraan ja 2 naarasta!!! :mrgreen:
Minä täällä moi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”