Kesä tulossa, apua!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
caro
Junior Member
Junior Member

Kesä tulossa, apua!

Viesti Kirjoittaja caro »

Nyt on pieni ongelma. Me ollaan taas menossa tänä kesänä Amerikkaan, kuten ollaan aina menty ja akvaarioille oli löytyny kesähoitaja. Yks tuttu, jolla on myöskin akvaarioita. Mut nyt hän ei sit voikaan hoitaa kahta akvaariotamme ja emme tiedä yhtään, mitä pitäisi tehdä. :( Mitä te tekisitte mun asemassa?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Myisin tai lahjoittaisin kalat ja kasvit ellen saisi niitä hoitoon ja aloittaisin syksyllä uudelleen. Lisäksi miettisin olisiko akvaario lainkaan sopiva harrastus noilla ehdillasi.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Vinski
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Hankkisin ruokinta-automaatin ja muut apuvälineet. Akvaarion valonkin voi kytkeä ajastimella. Tietenkin tämäkin edellyttäisi että joku kävisi vähintään kerran viikossa siivouspuuhissa.. Toivottavasti nyt joku löytyy.
caro
Junior Member
Junior Member

Automaatit on ja mä oon ajatellu tälläsiä vaihtoehtoja:
1. Palkkaan jonkun tulemaan tänne täyttämään automaattia ja vaihtamaan vesiä.
2. Annan kalat ja kasvit jollekin hoitoon. Maksan ite ruuat ja vähän hoitopalkkaa. Kun kalat ja kasvit on poissa niin tyhjennän akvaarion ja alotan kypsytyksen ja kaiken uudestaan syksyllä. Kun akvaario on kypsä hae kalata takaisin hoitajalta. Mä oon jo sen verran kiintyny näihin et olis tyhmää lahjottaa ne pois ikuisesti.

Sukulaisilleni saan vietya 100-litrasen mut 250-litranen on vähän vaikeempi homma..
Kun hankin akvaarin niin tiesmme että kesä tulisi ja siksi etsimme jo silloin hoitajan. Eli me luulimme silloin et kesä menisi ihan hyvin. Mut hoitaja eri voi sittenkään hoitaa joten pitää äkkiä keksiä jotain muuta.
MarjaR
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MarjaR »

Kysyppä akvaarioseurasta, oisko siellä halukkaita hoitamaan, vaikka pientä korvausta vastaan.
Elämää eivät ole ne päivät, jotka ovat menneet vaan ne, jotka ovat jääneet mieleen.
caro
Junior Member
Junior Member

Akvaarioseurasta? Mä en kyl kuulu mihinkään akvaarioseuraan.. :(
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

No sittenpä olisi hyvä hetki liittyä :mrgreen: . Ja, jos talossa on kastelua vaativia kukkia, noukkimista vaativia posteja tms. niin pitäähän siellä joka tapauksessa jonkun käydä. Minäkin suosittelisin, että tutustuisit useampiin akvaristeihin.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Itse olen monesti miettinyt mitä teen kun lähden esim. armeijaan tai kauemmas opiskelemaan.

Kaikki kalat ovat niin valikoituja että yhtäkään en haluaisi myydä saati lahjoittaa pois. Osa on myös sellaisia joita ei hevin helposti saa :roll:

No sijaiskoti olisi tietysti yksi vaihtoehto, eli voisinhan sitten koitaa tyrkyttää niitä vaikka skarelle johon varmaan luottaisin ja tilaakin olisi tarpeeksi [;)]
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Jäät koko kesäks yksin himaan ja annat vanhempies mennä amerikkaan kahestaa [;)]
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja skare »

pleko_88 kirjoitti:No sijaiskoti olisi tietysti yksi vaihtoehto, eli voisinhan sitten koitaa tyrkyttää niitä vaikka skarelle johon varmaan luottaisin ja tilaakin olisi tarpeeksi [;)]
Kääk! Vai että sellaisia suunnitelmia... Ei vaan, kiitokset luottamuksesta (onneksi et ole ihan heti lähdössä armeijaan tai opiskelemaan) :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”