Ihan vain kartoituksen vuoksi, kuinka monella akvaristilla täällä on purjesampimonneja? Kuinka moni on onnistunut kudettamaan niitä? Ja ennen kaikkea oisko kenelläkään näitä vekkuleita myytäväksi asti?
Minulla on ollut aikoinaan purjesampimonneja. Valitettavasti nykyään ei enää ole. Mutta eiköhn näitäkin vekkuleita taas joku kerta hankita
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn. Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Mulla on täysikasvuinen pariskunta. Kutevat säännöllisesti 2 viikon välein. Kutu onnistuu joka kerta mutta seura-akvaariossa vain 4 poikasta on selvinnyt hieman isommiksi. Kiva seurata pienten samppareiden kehitystä!
Täällä eräs jonka molemmat sampparit kuolivat ollessaan n. 12cm pituisia. Johtopäätös oli että pelkkä levä ei enää riittänyt ravinnoksi, vaan olisivat tarvinneet muutakin ruokaa, jonka annostelu ripsimonnien keskelle on lievästi vaikeaa...
Minulla oli kaksi koirasta, mutta toinen teki jokunen kuukausi sitten itsarin ja löytyi lattialta . Morsiota olen ajatellut jäljelle jääneelle hommata. Poika on jo täysikokoinen valtavan pitkine pyrstörihmoineen. Kaupoista olen katsellut, mutta hinnat olleet järkyttävän korkeat. 20-65?/kpl !
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
hannu kirjoitti:Perjantaista asti on altaassani asustellut 3 yksilöä. Ovat vielä aika pieniä ja sukupuolista ei tietoa.
Hannu
Mistä ihmeestä te oululaiset noita ostatte? Minä kyselin läpi kaikki liikkeet ja myyjät olivat enemmän tai vähemmän epätietoisia koko lajista Ottaa niin päähän kun olin jo pitkään tollasia halunnut, enkä viitsinyt sitten kauempaa alkaa tilailemaan ja piti sitten ostaa jotain aivan muuta...
Mistä ihmeestä te oululaiset noita ostatte? Minä kyselin läpi kaikki liikkeet ja myyjät olivat enemmän tai vähemmän epätietoisia koko lajista Ottaa niin päähän kun olin jo pitkään tollasia halunnut, enkä viitsinyt sitten kauempaa alkaa tilailemaan ja piti sitten ostaa jotain aivan muuta...
Kuten Sariko jo kerkesi mainita, hankin kalat Jani.B:ltä. Jani toimittaa itse kasvattamiaan purjesampimonneja toisinaan Ouluun nyt tuli kuormassa myös helmimonnisia, ei tosin minulle. ja hintakin oli huomattavasti tuossa aiemmin mainittua halvempi. Kannattaa seurata myydään palstaa.
Meillä on yksi, sukupuolesta ei ole tietoa.
Tämä ei tietenkään paljon Oululaisia lohduta, mutta Tikkurilan Akvaario Kurjessa oli viime tiistaina allas täynnä ihan pikkuriikkisiä, suloisia poikasia En yritä mainostaa ko liikettä, satuin vain näkemään.
Valitettavasti ei ole eikä ole koskaan ollutkaan mutta sampimonneista tykkään niinpaljon että tulevaisuudessa aijon niitäkin hankkia(mieluiten useampaakin lajia)