Saviturvepalluroiden aineksista
Valvoja: Moderaattorit
Saviturvepalluroiden aineksista
Voiko saviturvepallurat tehdä ihan tavallisesta, meidän pihasta löydetystä harmaasta (kovasta) savesta, entä voiko turpeen ottaa tuosta lähisuolta?
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Veikkaisin että voi, mutta kannattaa ainakin tarkistaa että savi on puhdasta. Itse käytin askartelukaupassa myytävää punasavea. Sekin on kai ihan Suomesta peräisin. 
Tottakai se turve käy. Meilläkin yksi seuran jäsen toi turvetta jostain suolta kun alettiin väsätä kuulia.
Tottakai se turve käy. Meilläkin yksi seuran jäsen toi turvetta jostain suolta kun alettiin väsätä kuulia.
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Mitähän aineita siinä valkosavessa mahtaa olla?
Kyllähän sinne pallojen sisään voi upottaa vaikka mitä.
Kyllähän sinne pallojen sisään voi upottaa vaikka mitä.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
No kun mä meidän maikalta kysyin että mitä se sisältää niin se luetteli kolme eri kivilajia (en muista mitä ne oli). Ainakin se vakuutteli että kaikki mitä siinä on on luonnosta peräsin
Ajattelin vaan, että onkohan siinä punasavessa jotain "erikoisia", erityisen sopivia aineita mitä valkosavessa ei olisi.
Ajattelin vaan, että onkohan siinä punasavessa jotain "erikoisia", erityisen sopivia aineita mitä valkosavessa ei olisi.
-
Hannibaali
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
-
threepac87
- Junior Member

7 Ballssit taitavat olla itseasiassa lähestulkoon savea vaan. Että aivan turhaa niiden lisäily saviturvepalluroihin. Muutenkin varsin turhalta kuullostaa moinen vaiva että liottelisi niihin Cryptojakaan - senkus tökkisi ne sellasenaan sinne pohjaan.
Jos jotain kokeilee niin noita jotain PMDD:n ainesosia - kai se vähiten on ajanhaaskausta. Ja tietysti eikös joku lisäillyt marsunpapanoita tai kanankakkaa.
Mutta kukin tyylillään. Itse käytän vaan pelkkää savea ja turvetta.
Jos jotain kokeilee niin noita jotain PMDD:n ainesosia - kai se vähiten on ajanhaaskausta. Ja tietysti eikös joku lisäillyt marsunpapanoita tai kanankakkaa.
Mutta kukin tyylillään. Itse käytän vaan pelkkää savea ja turvetta.
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Ihan askarteluliikkeestä. Itse en ostanut savea vaan seuran puheenjohtaja hankki ainekset. Hyvinkäällä ei montaa liikettä ole joten se oli varmaankin Sinooperi.Hannibaali kirjoitti:Fisustaja! Mistä askartelu liikkeestä ostit savea? En tahdo löytää..
Ihan normaalia askartelusaveahan tuo on tosin joutuu ostamaan 10 kilon pötkön kerralla. Halpa keino olisi sujauttaa koulun kuvistunnilla pari murikkaa reppuun...
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut