Hiekan lannoitus jälkikäteen

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
haukka
Senior Member
Senior Member

Hiekan lannoitus jälkikäteen

Viesti Kirjoittaja haukka »

Akvaarioni on 200-litrainen, johon olen juuri vaihtamassa hiekkaa soran tilalle. Olen toiminut muitten ohjeiden mukaan eli ensin puolet ja viikon parin päästä loput. Nyt pitäisi saada tietää millä tuota voi lannoittaa?

Sitten toinen asia joka vaivaa: pohjan puhtaana pysyminen. Otin kierteissarvi kotiloita ja lisäksi ajattelin piikkisilmiä. Ennestään minulla on kaksi lehtikalaa (pieniä vielä), kaksi partamonnia, 8 aavetetraa , 8 neontetraa ja kolme seeprakalaa joista en ole raaskinut luopua.

Tämä on vielä opettelua ja loppuvuodesta meille tulee 450-lItrainen johon ajattelin kanssa hiekkaa ja matto- ja sisä suodattimen roskia keräämään joka tarvisi sitten kanssa lannoittaa kunnolla mutta olen ihan pihalla näistä savi ja turvepalloista ja tyhmanä pitää vielä kysyä mitä tarkoittaa PMDD? jos vain jaksatte vastailla niin olen kaikista neuvoista erittäin kiitollinen
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Hiekkapohjan lannoitukseen käy esim nämä JBL:n 7-ballssit: http://www.aquaristikshop.de/e_artikel/ ... Kugeln.htm ne on jokseenkin sama asia kuin savi-turvepallerot. Eli upotetaan niitä hiekkaan, ja ne kestävät noin vuoden ennenkuin uusia palloja tarvitsee.

PMDD on nestemäistä kasvilannoitetta joka väsätään itse. Siitä onkin hyvä tietopaketti -rainin sivuilla. http://www.aqua-web.org/users/satuj/jutut3.php Noilla sivuilla on kaikkea muutakin kivaa kasveista ja niiden hoidosta. :)

Hiekkapohja on siitä kiva, että kalankakat + muut roskat ei mene itse hiekan sisään, vaan jää siihen hiekan pinnalle, josta ne on helppo lapolla tms imaista pois.
Ja kotilot möyhivät hiekkaa ettei pohja tukkeennu.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Latta
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Latta »

Olin aivan tuskastunut kasvieni kanssa muutama kuukausi sitten. Tuntui ettei mikään kasva. Hankin pmdd:tä ja pohjalannoitepalleroita (savi+turva+pmdd) Nyt kasvit jälleen kasvavat ja miekkäkasvitkin tekevät jatkuvasti uusia lehtiä! Olin ennen käyttänyt akvaarioliikkeen nestemäistä kasviravinnetta. Se tuli kuitenkin todella kalliiksi, 400litrainen akva vie paljon ja ne pienet pullot oli aika arvokkaita. Tilasin Tampereen akvaarioseuralta http://tas.aqua-web.org/kauppa.php lannoitepalleroita ja pmdd:tä. Pmdd:lle tuli mukana sekoitus- ja annosteluohjeet, joten käyttäminen on todella helppoa. Lisäksi se on erittäin riittoisaa. :D
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

laitoin kanssa tilauksen noista pallukoista:) toivottavasti tepsii minulla kanssa:)
Workkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Workkis »

hain juuri pallukoita TASin päämajasta. Luotan tuotteeseen 100%.
Nyt altaalle palloilemaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”