Onnen lemmikit Tampereella

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Helmi1978
Member
Member

Onnen lemmikit Tampereella

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

Onko kellään kokemuksia Onnen lemmikit-nimisestä Tamperelaisesta eläinkaupasta?

En ole käynyt, mutta nettisivuilla sanotaan valikoimiin kuuluvan myös kalat ja akvaariotarvikkeet. Kaipaisin siis arviointeja myymälän tasosta/palvelusta/akvaarioiden ja kalojen laadusta, määrästä/myyjien asiantuntemuksesta jne. sekä myymälän painopistelaueista, ilmeisesti ensisijaisesti eläintarvike- ja lemmikkiliike on kuitenkin kysymyksessä. Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

"onnen lemmikit"..

no en oleikinä kuullutkaan.Lieneekö jokin uusi paikka kyseessä?
Missäpäin sijaitsee? :roll:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja skare »

avain kirjoitti:"onnen lemmikit"..

no en oleikinä kuullutkaan.Lieneekö jokin uusi paikka kyseessä?
Missäpäin sijaitsee? :roll:

Kävin Onnen lemmikkien webbisivuilla katsomassa. Toinen liike on näemmä Tammelassa (Tammelan Puistokatu 30-32) ja toinen Ristinarkussa (Ankkarinraitti 2).
Tessu-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Tessu- »

sitten ku joku piipahtaa nii vois vähä kertoo mitä sieltä löytyy ;)
----
><////o>
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Jeps. Olen käynyt kyseisessä liikkeessä Ristinarkussa. (Tammelassa taisi olla vain kalanruokaa) Ei kovin hyvä valikoima akvaariotavaroita, enemmänkin karvaisille elukoille tarkoitettuja tuotteita. Kalavalikoima on pienehkö. Todella huonot kasvit ja vain tavallisimmat parvikalat löytyy.. (johtuukohan kesästä?)

Neuvonta ei ole mistään kotoisin (eräs karvas kokemus, nuoren myyjän tietämättömyydestä; Lehtikalojen ja Tikrujen myynnistä LIIAN pieneen akvaarioon). Eli enpä heidän kokemuksen perusteella lähtisi perustamaan allasta.

Tottamaar siellä kannattaa käydä, en sitä sano. Löysin sieltä suht edullista sapuskaa. Palvelu muuten mukavaa. [;)]
Janne Tampere
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Janne Tampere »

Olen poikennut, altaat siistin näköisiä, perinteiset lajit myynnissä (rihmakaloja,monnisia, taistoja, jne.) Jankan liikkeessä isopurjeplekoja( kun ovat halpoja niin on helppo myydä ensimmäiseksi plekoksi ja eihän niistä nyt kai niin kovin isoja tule :roll: )
Mut muuten jäi ihan jees vaikutelma ko. liikkeistä
Ei nyt mitään hirveää tietotaito mutta sellainen perinteinen eläinliike.
Kun pureutuu oikein tarkkaan menestyä-sanan merkitykseen, huomaa sen tarkoittavan yksinkertaisesti suunnitelman läpiviemistä.
Pikkur
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pikkur »

Tampereen liikkeistä vielä kyselisin. Missä akvaariokaupassa kannattaisi alkaa asioimaan? Mistä saa terveet kalat ja edullisimmat tarvikkeet?

Nyt tässä perustus vaiheessa olen käynyt ihmettelemässä Coralissa, Noksopissa, Faunataressa, Akvaario- ja lintuliikkeessä, Reporangassa ja Viherkalassa. Hyvä maku jäi Faunataresta ja ehkä Coralista. Tosi hyvä maku jäi Viherkalasta.
avain
Senior Member
Senior Member

Reporankaa ei ole missään kauheasti kehuttu. Siellä on aina ruuhkaa ja palvelijoita liian vähän. Kalajutuissa kannattaa jutella "pääjehun" Annen kanssa niin silloin asiat onnistuvat. Muut "tytöt" ovat kenties keskittyneet enemmän valjaiden sukimiseen yms mutta eivät käsittääkseni tiedä paljoakaan akvaariokaloista. Ei millään pahalla.

Olen sielläkin nähnyt muutaman kuolleen kalan niinkuin monessa muussakin liikkeessä. Sijainnin kannalta se on kuitenkin paras paikka minulle asioida kun en jaksa kaupungin ruuhkaan lähteä.

Halleriin en enää astu jalallanikaan. :mrgreen:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Janne Tampere
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Janne Tampere »

No tähän minäkin vähän...
Viherkala hyvä paikka tähän asti ainakin ollut. Nyt kun ovat saaneet vielä myytävät ja ei myytävät kalat oikeisiin altaisiin. Kyselemällä irtoaa tietoa paljon. Suosittelen :)

Noksoppi---------------- :? en ostais mitään!

Coral on kans mielestäni ihan jees paikka, mitä nyt hinnat tuntuu välillä tulevan ihan hatusta :D mutta edullisia ovat, ei sillä. Toivoisi olevan kyllä ajan tasalla allas hinnatkin, mutta... Esko on reilu kaveri. kunhan osaa kysyä niin saa vastauksen.

Faunattaresta ei kokemusta vielä. vasta sain tietää koko paikasta, kun hain töitä.

reporanka on mielestäni koira jne. ihmisen paikka. Altaat huonosti hoidetun näköisiä ja kuten edellä Anne on ehkä ainoa joka tietää jotain.

Hallerissa olen saanut ihan hyvää palvelua tähän asti. Ja on siellä välillä erikoisempiakin kaloja ollut .

Että yhteenvetona Coralista tarvikkeet ja viherkalasta kalat ja pakasteet.
Näin meillä :D
Kun pureutuu oikein tarkkaan menestyä-sanan merkitykseen, huomaa sen tarkoittavan yksinkertaisesti suunnitelman läpiviemistä.
avain
Senior Member
Senior Member

Hallerista ostin nuo ensimmäiseni, eli avainkirjoaffenet.
Jos suoraan sanon niin olisivat myyneet minulle vaikka hai lasipurkkiin jos niin olisin halunnut (ja jos haita olisi ollut tarjolla).

Eräs tyttö tuli samaan aikaan äitinsä kanssa sinne. Selittivät että heillä on kultakaloja 100ltr:ssa altaassa 3. Halusivat niille jotain kavereita. Ostivat parven miljoonakaloja ja toisen parven jotain raidallisia jotaka muistuttivat ainakin tiikeribarbeja.

Muuta sanottavaa ei hallerista ole. Toivotrtavasti asiantuntemus on muuttunut sitten tammikuun..
Pikkur
Starting Member
Starting Member

Kiva kuulla etten ole ihan hakoteillä. Viherkalassa on kyllä ollut kala-altaat hyvän näköiset. Faunataressa Pirkkalassa näytti myös hyvältä ja siellä myyjät tuntuivat osaavan asiansa. Vanhemmillenikin sanoivat heti, että älkää ottako tuota ja tuota koska vesiarvot eivät ole sopivat. Eivät siis myy ihan mitä vain. Kasvit olivat oikein rehevän näköiset.

Reporangassa katseltiin tässä taannoin lehtikalojen allasta, jossa vesi seisoi. Myyjä sanoi toiselle asiakkaalle, että on tuo suodatin ollut jo pari päivää tukossa, täytyy katsoa miten kaloille käy. Käytiin reilun viikon päästä uudelleen katsomassa ja tällä kertaa useammassa altaassa seisoi vesi. Annea ei näkynyt kummallakaan kerralla. Hänen kanssaan olen asioinut matelija-asioissa ennenkin. Tuntuu tietävän aika paljon.

Eli siis Viherkala, Coral ja Faunatar :P
Helmi1978
Member
Member

Itse olen aikalailla kolunnut läpi nuo Tampereen akvaarioliikkeet. Viimekerralla Reporangassa käydessäni kaverini kanssa koiranruokaostoksilla, vilkaisin myös akvaariotilannetta... ja huh huh... Platyt "makoilivat" pohjassa evät supussa, yhdessä altaassa kellui pinnalla suuri kultakala, kasvialtaassa oli vettä vain noin 10cm, kasvien latvat siis ihan kuivillaan ka yleensäkin kalat vaikuttivat aika apaattisilta. :x En kyllä sieltä uskaltaisi kaloja ostaa. Noin muutenhan siellä on ruokia yms. tarvikkeita ihan hyvin.

Noksoppi on ihan kamala. Ihan järkyttävä akvaariotilanne ja myyjät töykeitä. Kerran siellä käydessäni lämpömittaria ostamassa siellä oli kaksi myyjää, toinen höpötti puhelimessa tyyliin jostain leffaan menosta ja toinen piileskeli hyllyjen takana tekemässä jotain (muka) tärkeää... Sain odotella kassalla hyvän tovin, sitten puhelimessa puhunut myyjä tuli kassalle jatkaen puheluaan ja tervehtimättä rahasti mittarini. Onneksi oli tasaraha. Sinne en enää mene missään asiassa! [}:)]

Coralista myös sellaista kokemusta, että hinnat heitetään hatusta, mutta kiva siellä on se, että todellinen hinta onkin sit yleensä alempi kuin akvaarion lasissa ilmoitettu :D Viimeksi siellä käydessäni akvaariot oli todella siistejä ja liikkeen yleisilme muutenkin mukava. Hyvää palvelua sain :)

Faunattaressa mua hämää ne leikkikalat siellä akvaarioissa... heh... ja muutenkin sit niitä oikeita kaloja on aika vähän noin määrällisesti. Palvelu kyllä ihan ystävällistä, joskin asiantuntemus ei ihan aina vakuuta...

Viherkalassa olen tykännyt käydä, siellä ainakin kalat on terveen näköisiä ja altaat puhtaita. :)

Akvaario ja lintuliike myöskin mielestäni ihan siisti, ystävällistä palveluakin olen saanut. Ja hinnat mielestäni ihan kohdallaan.

Hallerissa olen asioinut paljon ja ystävällistä palvelua olen saanut. Myyjien tiedot rajoittuvat lähinnä peruskaloihin, joten vieraammista lajeista kysyttäessä ei vastausta välttämättä saa. Kalat Hallerissa ovat terveen näköisiä ja akvaariot suht siistejä. Kasveja ja kaloja perusvalikoima, muutama plekokin myytävänä :)

Semmoisia kokemuksia. :D
heidiS23
Junior Member
Junior Member
Viesti:

akvaarioliikkeistä

Viesti Kirjoittaja heidiS23 »

Noksopissa olen saanut kyllä tietoo mutta rajallisesti ja tuotteet ovat kalliita ja asiakaspalvelussa ei ole kehumista, myyjän saa hakea jos tarvii kysyä jotain ja silloinkin tietoa aina ei ole.Usein olen ihan testaillut myyjien tietoja kaloista yms.

Viherkalassa palvelu on ollut hyvää ja asiantuntevaa, altaat ovat siistejä ja kalavalikoimaakin on ihan riittävästi.

Hallerissa taas olen saanut kyllä tietoo mutta myyjien vaihtuessa, edellinen joka siellä oli tiesi paljon ja auttoi aina kun tuli ongelmia mutta nykyiset eivät tiedä paljoo mitään kun kysyy jostain oudommasta kalasta niin tieto haetaan kirjasta

Coralissa olen saanut hyvää palvelua , siellä autetaan vaikka ei aio ostaakkaan mitään kaloja,niiden mielestä kannattaa aina kysyä ensin ennen kuin ostaa, ettei tule ostettua vääriä kaloja akvaarioon.hinnatkin ovat kohdallaan.

Safarissa taas en ostaisi mitään kaloja , silloin kun ostin niin kalat kuolivat ihan heti.Akvaariot olivat sotkuiset ja myyjät töykeitä.

Tampereen akvaario ja lintuliike on hyvä kauppa sieltä saan kanssa tietoa aina kun tarvin ,eikä tarvi odotella liian pitkiä aikoja.hinnat ovat ihan kohdallaan.

Elikkä kalakauppoja joista itse ostan kalat,kasvit ja ruuat ovat viherkala,coral ja tampereen akvaario ja lintuliike ja voin suositella niitä.
Pikkur
Starting Member
Starting Member

Kävin katsomassa suodattimia Tampereen akvaario ja lintuliikkeestä ja kyselin samalla akvaarion perustamisesta. Sanoi, että akvaario pitää nyt perustaa "tyhjästä", kyselin kypsyttämisestä ja bakteerikannan kasvattamisesta. Myyjä sanoi, että laita vettä akvaarioon kahdeksi viikoksi niin kyllä bakteerit sinne tulee itsestään. Kun kysyin, että milloin sinne laitetaan hiekat tai kasvit, niin tokaisi siihen, että kunhan laitat sinne ensin sen veden... Ei myynyt edes mitään kemikaaleja. Vaikka aika aloittekija olenkin, niin sen tiedän, ettei ne bakteerit sinne ihan itsestään tule.

Eli en kyllä sieltä enää neuvoja kysy.
Malla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Malla »

Minulla on kyllä ihan positiivisia kokemuksia Safarista...siellä on mielestäni Tampereen siisteimmät altaat (olleet ainakin kun olen siellä harvakseltaan poikennut), enkä ole koskaan nähnyt yhtään kuollutta tai huonokuntoista kalaa altaissa. Ehkä olen osunut hyvään aikaan, mutta näin siis minun mielestäni.

Coral ja Viherkala ovat kyllä Tampereen parhaat ja Halleristakaan ei ole ihmeemmin valittamista. Olen kuullu sielläkin myyjän kieltäytyvän myymästä "vääriin oloihin". Ehkä sinne on kuitenkin paras mennä vähän tietävämpänä kuin kolmeen edelliseen. Faunatar on ok, mutta kalat siellä ovat vähän harvaksellaan ja hinnat korkealla. En ole itseasiassa ostanut sieltä yhtään mitään, kun mitään tarpeellista ei ole hyvään hintaan löytynyt.

Muut Tampereen akvaarioliikkeet ovat vähän sitä sun tätä, hyvällä säkällä jotain tarpeellista tarttuu mukaan ja siitä Partolan toisesta liikkeestä, Lemmikkijutusta, saa -15% seuran kortilla, joten sielläkin tulee piipahdettua vaikka palvelu on usein ollut "vähän"...hmmm. Lemmikkijutussa on tosin vähän paremmin kaloja tarjolla kuin esim. Faunattaressa.

Hyvinhän meillä nämä kalakauppa asiat täällä Tampereella ovat, kun on varaa valita oma suosikkiliike/suosikkiliikkeet [;)]
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Itse asioin pääasiassa Viherkalassa, jos kaloja meinaan Tampereelta ostaa. Coralissa asioin myös jonkin verran.
Yleisesti ottaen Tampereella ei ole kun muutama hyvä kauppa ja loput ovatkin sitten enemmän tai vähemmän putteellisia.
Mutta tarvikkeitahan voikin onneksi ostaa melkein mistä vaan. :)
Viimeksi muokannut Azkhaeracan, 11:25, 08.08.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fishy fella.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

Täältä löytyy tamperelaisten akvaarioliikkeiden yhteystietoja ja arvosteluja.
Aada
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aada »

VesiEläin kirjoitti:Jeps. Olen käynyt kyseisessä liikkeessä Ristinarkussa. (Tammelassa taisi olla vain kalanruokaa) [;)]
Kyllä Tammelan Onnen lemmikeissä ainakin kuukausi sitten löytyi myös kaloja ja kasveja, tosin suppea valikoima molempia. Itse olin etsimässä kasvia, mutta valikoimaa ei oikein ollut ja ne vähätkin kasvit oli levässä. Lisäksi hinta tuntui melko korkealta (muistaakseni 10 euroa kasvi), joten kasvi jäi sieltä ostamatta.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Aada kirjoitti:Kyllä Tammelan Onnen lemmikeissä ainakin kuukausi sitten löytyi myös kaloja ja kasveja, tosin suppea valikoima molempia. Itse olin etsimässä kasvia, mutta valikoimaa ei oikein ollut ja ne vähätkin kasvit oli levässä. Lisäksi hinta tuntui melko korkealta (muistaakseni 10 euroa kasvi), joten kasvi jäi sieltä ostamatta.
Voi olla, että sinne on tullut vähän fisujakin. Kävin nimittäin siellä yli vuosi sitten. :roll:
Helmi1978
Member
Member

Eilen kävin Onnen Lemmikeissä sit vihdosta viimein. Kalavalikoima aika heikko, paitsi, että missään muualla en ole nähnyt paratiisikaloja myynnissä paitsi siellä. Tuotevalikoima JBL:lää. Hinnat aika korkeat. Semmoisia kokemuksia :)
MirkkaMonni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MirkkaMonni »

Safari on mielestäni Tampereen parhaimpia akvaarioliikkeitä.Siellä saa ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua ja eivät myy ihan mitä tahansa ihan millaiseen akvaarioon tahansa.Valikoimaa on liikkeen kokoon nähden hyvin ja akvaariot ovat hoidetun ja siistin näköisiä.Ja kertaakaan en ole kuollutta kalaa/kuolleita kaloja niissä akvaarioissa nähnyt.(Toisin kuin Reporangassa ja Koskarin Noksopissa!!!)

Lemmikkijuttu on Pirkkalassa,siinä samassa missä on Hesburger,Citymarket jne.En voi suositella sitä kenellekkään kalanostopaikaksi.Nuorien myyjätyttöjen tieto on vähäistä kalojen suhteen ja akvaariot ovat ylikansoitettuja ja karuja.Kalaparat!Lisäksi myivät sieltä minulle ja tyttärelleni kaloja,jotka kuolivat vajaa kk ostamisesta!Muut kalani ovat kyllä eläneet ostamisen jälkeen vuosia vuosia vuosia..Joten saattoivat olla valmiiksi sairaita nuo hankkimamme kalakaverit.Surullista!:(

Reporanka on myös aika surkea akvaariopuoleltaan.Ja toden totta,vain Anne kuuluu siellä niihin myyjiin,joka tietää kaloista,matelijoista jne. ja joka palvelee asiakkaitaan mielellään ja vastailee kysymyksiin.Kuolleita kaloja siellä näkee joka kerran ja huonokuntoisia akvaarioita myös.

Koskarin Noksopissa en asioi enää ollenkaan!!!Liikaa huonoja kokemuksia sekä huonoa asiakaspalvelua myyjiltä.

Coral on kyllä omaperäisin liike,mitä tiedän.Hinnat tulevat hetken mietinnän jälkeen,mutta muuten liikkeessä on mukava asioida.Kuulin myös,että siellä myytäisiin myös käytettyä akvaariotavaraa,esim.Lämppäreitä ja suodattimia.

Faunataressa on siistit akvaariot ja yllättävän paljon matelijoita,mutta miinusta on myyjien tietämättömyys kaikista myynnissä olevista otuksista.

Nämä ovat vain minun mielipiteitäni. :)
Hellervo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellervo »

Joku aika sitten Noksoppi oli vielä käsityöliike, mahtaakohan olla sama firma?
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Itse poikkesin Pirkkalan Lemmikkijutussa kissanäyttelyn yhteydessä ja pakko sanoa että suu loksahti ammolleen. Sateenkaarikaloja, ihania, kauniita ja suomessa erittäin harvinaisiakin sellaisia ja suoraan indonesiasta tuotuja ja jonkun harrastajan kotialtaassa karanteenattuja (ei minkään tukun tubialtaiden kautta tulleita siis). Hintaa alle puolet mitä helsingissä saa pulittaa. Lähtihän sieltä loppujen lopuksi pussillinen kaloja kotiin...

Tietotaito liikkeessä on muuten kyllä nolla vaikka myyjät ovatkin erittäin ystävällisiä, mutta kun kyselin asiallisesti niin kysyivät tarkempaa tietoa omistajalta ja soittivat takaisin. Sateenkaarikala-altaassakin oli n. viittä eri lajia ja lapussa luki "sateenkaarikala". Sinne pitää taas lähteä kalastelemaan kaloja kasvatettavaksi syksyistä akvaarionäyttelyä varten :mrgreen:
jhmp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jhmp »

Myös minulla on Safarista vain positiivisia kokemuksia. Mielestäni altaat ovat siellä hyvässä ellei jopa erinomaisessa kunnossa.

Coral ja toisena Viherkala ovat allekirjoittaneen suosikkeja.

---> Jani
MirkkaMonni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MirkkaMonni »

Nokialla on ollut varmaan yli kymmenen vuotta jo Noksoppi-niminen eläinkauppa ja sitten Koskarin alakertaan avattiin myös samanniminen eläinkauppa.On siitäkin jo vuosia,vuosia aikaa.Eli ei ole käsityöliike ei.

Lemmikkijutun tämän hetken tilanteesta en tiedä,kun kävin siellä tyttäreni kanssa silloin,kun se oli juuri auennut.Saattoi siitäkin johtua se negatiivinen kuva siitä liikkeestä,koska kai siellä piti näyttää siltä,että kaloja on ja akvaarioille ei välttämättä oltu tehty mitään niiden viihtyvyyden eteen.Iloinen olen,jos meininki on muuttunut alkuajoista positiivisempaan suuntaan. :) Vieläkö muuten Lemmikkijutussa pätee ne hullunkuriset aukioloajat? :)

Viherkalasta haluaisin kuulla lisää..Kertokaahan kokemuksianne kyseisestä paikasta. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”