Kotiloita Akvassa, mutten tiedä mitä kotiloita ne ovat? :(
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Kotiloita Akvassa, mutten tiedä mitä kotiloita ne ovat? :(
Niin. akvaariostani löytyi kotiloita. ne eivät ole kierteissarvikotiloita. ne ovat pieniä, ruskeita ja joillain on mustia pilkkuja. mitähän kotiloita? kannattaako säästää vai syövätkö kasvit? kiitos.
Tämän Päivän Oma Ajatus: Syön Kiviä
Auttaisikohan sinua tämä aihe: Tunnista tavallisimmat kotilot
-
- Starting Member
Olkaatten hyvä vaan 
Jos ovat touhukotiloita niin eivätkös olekin suloisia ja niin kovin vikkeliä kotiloiksi? Itse olen niin kieroutunut että pidän kaikenmoisia kotiloita lemmikkeinä, joten en ehkä ole paras neuvomaan kotiloitten poistamisessa. Kyllä se kanta kannattaa pitää kurissa. Jos pidät niistä öttiäisistä, niin voi niitä pari pitää tuijoteltavana, mutta jos eivät tuota mitään esteettistä iloa niin kyllä akvaario pärjää ilman.

Jos ovat touhukotiloita niin eivätkös olekin suloisia ja niin kovin vikkeliä kotiloiksi? Itse olen niin kieroutunut että pidän kaikenmoisia kotiloita lemmikkeinä, joten en ehkä ole paras neuvomaan kotiloitten poistamisessa. Kyllä se kanta kannattaa pitää kurissa. Jos pidät niistä öttiäisistä, niin voi niitä pari pitää tuijoteltavana, mutta jos eivät tuota mitään esteettistä iloa niin kyllä akvaario pärjää ilman.
-
- Senior Member
Mie kävin just eilen ilmaiseksi saamassa akvakaupasta touhukotiloita kotilonkasvatusaltaaseen. Altaan toki katsoin, että ei ole sairaita kaloja siellä. Nyt on postitorvia, kierteissarvia ja touhukotiloita, eka ja jälkimmäinen kasvatusaltaassa, kierteissarvet noissa isoissa akvoissa pohjanmyllääjinä.