Minkälaisia hintoja olette maksaneet villeistä kiekoista?
Valvoja: Moderaattorit
Minkälaisia hintoja olette maksaneet villeistä kiekoista?
Minkälaisia hintoja olette maksaneet villeistä kiekoista? Turussa pyydettiin 90 euroa. Onko hinta kohdallaan?
-
jorge13
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
itse maksoin 120 euroa kahdesta n. 12-14 cm, ja hesasta ostin.
Mutta eikös villeillä hintahaitari ole aika laaja?
Turusta löytyy villejä ainakin täältä: http://www.puutorinakvaario.fi/index.ph ... /articles1
Mutta eikös villeillä hintahaitari ole aika laaja?
Turusta löytyy villejä ainakin täältä: http://www.puutorinakvaario.fi/index.ph ... /articles1
-
Thomas29Hki
- Member

Uskoisin että villeistä kiekoista voi ja saa maksaa ihan mitä vaan, jos haluaa.
Täällä Helsingissä olen nähnyt pyydettävän 199 hintaa per kiekkokala.
Itse tosin olen ostanut Snake ja Golden Dragon kiekkoja. Nämä tosin ovat ulkomailla kasvatettuja.
En tiedä sitten kestäiskös noi villit kiekot akvaariossa vai käviskös niiden kanssa köpelösti. Ei siis ole kokemuksia, mutta kattoa villin kiekon hinnassa tuskin on.
Itse tosin olen ostanut Snake ja Golden Dragon kiekkoja. Nämä tosin ovat ulkomailla kasvatettuja.
En tiedä sitten kestäiskös noi villit kiekot akvaariossa vai käviskös niiden kanssa köpelösti. Ei siis ole kokemuksia, mutta kattoa villin kiekon hinnassa tuskin on.
-
Kalajaakko
- Junior Member

Näin ensimmäisen kerran maininnan "villi kiekko" ja että se on viljeltyä kalliimpi.Thomas29Hki kirjoitti:Uskoisin että villeistä kiekoista voi ja saa maksaa ihan mitä vaan, jos haluaa.Täällä Helsingissä olen nähnyt pyydettävän 199 hintaa per kiekkokala.
Kysyisin mitä eroa villissä kiekossa on ja miksi ne ovat halutumpia? Tietysti sekin on kiinnostavaa mistä tällaisen villin yksilön erottaa kaupassa, vai voiko tulla juymäytetyksi?
Puutorin akvaariossa ne villit majailee Turussa. Myyjä sanoi että parin viikon sisällä tulee 200 kiekkoa lisää myyntiin. En kysellyt tarkemmin, mutta kuulemma melkein kaikkia yleisiä värejä pitäisi olla. Kesällä on kuulemma liiaan kuuma pitää kiekkoja myynnissä liikkeessä.
Miten noi villit kiekot pärjää viljeltyjen kanssa. Onko mitään ongelmia?
Olisi jotenkin hienoa että on akvaariossa olisi muutama kala, jotka on ihan raahattu Amazonilta asti (Eikös ne sieltä ole?
). Toisaalta vähän toi mun etiikka sotii sitä vastaan.
BR, Kimmo
Miten noi villit kiekot pärjää viljeltyjen kanssa. Onko mitään ongelmia?
Olisi jotenkin hienoa että on akvaariossa olisi muutama kala, jotka on ihan raahattu Amazonilta asti (Eikös ne sieltä ole?
BR, Kimmo
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Minä kehoittaisin ostamaan ne kiekot jostain muualta kuin Puutorin akvaariosta. Jos kesällä on liian kuuma pitää kiekkoja myynnissä, niin mitähän ne muut kalat siellä tekevät?
Kyseinen liike on muutenkin jaellut niin arvelluttavia neuvoja niin kalojen kuin muidenkin eläinten suhteen, että tosiaan neuvoisin boikotoimaan.
Tarkemmin tietoa yksityisviestillä, jos aihe kiinnostaa enemmän.
Kyseinen liike on muutenkin jaellut niin arvelluttavia neuvoja niin kalojen kuin muidenkin eläinten suhteen, että tosiaan neuvoisin boikotoimaan.
Tarkemmin tietoa yksityisviestillä, jos aihe kiinnostaa enemmän.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Ongelmat eivät olekaan noissa asioissa, vaan tietotaitopuolessa ja ohjeistuksessa mitä kyseisestä liikkeestä annetaan.Kla kirjoitti:Ekan kerran kävin kyseisessä kaupassa ja nytkin pikaisesti. Ainakin akvaariot näytti puhtailta. Ei ollut kuolleita kaloja ja kalatkin oli pirteitä. Vaikutti ihan asialliselta liikkeeltä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kumpi nyt sitten on pahempi asia?! Se että liikkeessä kelluu kuolleita kaloja ja altaat on siivoamatta ties monetta kuukautta, vai että myyjä ei muista ulkoa kaikkien lajien kokoa ja ruokailutapoja ja vesivaatimuksia?
Kyllä mä veikkaan että terveempiä kaloja saat sieltä siististä paikasta, ja loppujen lopuksi ostajankin pitäisi vähän tutustua etukäteen lajeihin mitä ajattelee ostavansa.
Jos autokaupassa kehutaan että on tämä hyvä peli ja kiihtyy hyvin eikä vie paljon löpöä, niin sun oma vika on jos ostat sen eikä autotalliin mahdu.
Kyllä mä veikkaan että terveempiä kaloja saat sieltä siististä paikasta, ja loppujen lopuksi ostajankin pitäisi vähän tutustua etukäteen lajeihin mitä ajattelee ostavansa.
Jos autokaupassa kehutaan että on tämä hyvä peli ja kiihtyy hyvin eikä vie paljon löpöä, niin sun oma vika on jos ostat sen eikä autotalliin mahdu.
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
Kotkassa, mistä ostin uudet kullannuppuni, oli myynnissä myös yksi luonnonkiekko, oliskohan ollut halkaisijaltaan noin 8 cm ja maksoi 45 euroa.
salla.
salla.
Viimeksi muokannut ässä, 13:45, 02.10.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanha sanonta 'Halvalla ei saa hyvää' taitaa päteä myös kiekkojen kohdalla melko hyvin (lukuunottamatta muutamia harvoja laadukkaita ja edullisia kotimaisia tuotoksia), eli suomeen jos eksyy vähänkin laadukkaampia kiekkoja on hinta korkeampi, kuin sen ns. tusinakama, mitä täällä yleensä on myynnissä (laatua josta aasialainen harrastaja ei maksaisi penniäkään).
Kaikkein parhaat menee isoille ostajille jenkkeihin aasiaan jne, ja Suomeen tulee mitä sattuu saavin pohjalle jäämään. Eli villeys ei sinänsä ole mielestäni automaattisesti mikään korkeaan hintaan oikeuttava seikka, mutta toisaalta laadukkaista kiekoista olisin itse valmis maksamaan vaikka 200-300€. Suuressa Maailmassa hintoihin voi varmaan hyvinkin laittaa nollan perään
Korkein hinta mitä olen maksanut villistä kiekosta oli muistaakseni 90€ (Heckel), ei mikään priima yksilö, mutta kehityskelpoinen.
Kaikkein parhaat menee isoille ostajille jenkkeihin aasiaan jne, ja Suomeen tulee mitä sattuu saavin pohjalle jäämään. Eli villeys ei sinänsä ole mielestäni automaattisesti mikään korkeaan hintaan oikeuttava seikka, mutta toisaalta laadukkaista kiekoista olisin itse valmis maksamaan vaikka 200-300€. Suuressa Maailmassa hintoihin voi varmaan hyvinkin laittaa nollan perään
Korkein hinta mitä olen maksanut villistä kiekosta oli muistaakseni 90€ (Heckel), ei mikään priima yksilö, mutta kehityskelpoinen.