Helsingin seudun kattavin kiekkovalikoima
Valvoja: Moderaattorit
Helsingin seudun kattavin kiekkovalikoima
Mistä kaupasta löytyy helsingin seudun kattavin kiekkokauppa? Asun reilun sadan kilsan päässä niin voisin hakea kalat kauempaakin. Vai onko on turussakin hyviä kauppoja? Ainakin Puutoria on täällä jo vähän moitittu.
BR, Kimmo
BR, Kimmo
-
- Member
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Leppävaario on hyvä ja NL-Aquakin yleensä vilkaisemisen arvoinen. Kurjessakin tosiaan kannattaa käydä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kiitoksia vastauksista
Täytyy käydä kattomassa noita liikkeitä. Leppävaariossa olen muistaakseni, joskus käynyt kun edellisen kerran oli akvaariokuume päällä. Taitaa olla viisi vuotta aikaa.
-
- Junior Member
Joo Leppävaariosta minäkin tein hyvät ja terveet kaupat kaksi viikoa sitten.
On tämä Suomi kuitenkin aika pieni maa. Leppävaario on pieni kauppa ja ihmetyttää, että eikä tänne sovi isompaa. Vai ovatko nämä suomalaiset hinnoiteleet itsensä pihalle. Eipä esimerkiksi tulisi mieleenkään ostaa lähetyskelpoista vähänkin maksavaa tekniikkaa Suomesta.
By the way,
Ostin Rapalan uistimet Amerikasta mennessäni veneileen muutama vuosi sitten Saimaalle. Ne oli "made in Finland" mutta silti ne oli minulle halvempia käytyään lentomatkalla Amerikassa.
On tämä Suomi kuitenkin aika pieni maa. Leppävaario on pieni kauppa ja ihmetyttää, että eikä tänne sovi isompaa. Vai ovatko nämä suomalaiset hinnoiteleet itsensä pihalle. Eipä esimerkiksi tulisi mieleenkään ostaa lähetyskelpoista vähänkin maksavaa tekniikkaa Suomesta.
By the way,
Ostin Rapalan uistimet Amerikasta mennessäni veneileen muutama vuosi sitten Saimaalle. Ne oli "made in Finland" mutta silti ne oli minulle halvempia käytyään lentomatkalla Amerikassa.
Siinäpä se! Mitä sitä sitten enää ihmettelet, jos kerran tilaat ulkomailta sen minkä voisit saada Suomesta.Kalajaakko kirjoitti:
On tämä Suomi kuitenkin aika pieni maa. Leppävaario on pieni kauppa ja ihmetyttää, että eikä tänne sovi isompaa. Eipä esimerkiksi tulisi mieleenkään ostaa lähetyskelpoista vähänkin maksavaa tekniikkaa Suomesta.
-
- Kim Söderberg
- Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Olet oikeassa Suomalaiset ovat hinnoitellu itsensä pihalle.Kalajaakko kirjoitti:Joo Leppävaariosta minäkin tein hyvät ja terveet kaupat kaksi viikoa sitten.
On tämä Suomi kuitenkin aika pieni maa. Leppävaario on pieni kauppa ja ihmetyttää, että eikä tänne sovi isompaa. Vai ovatko nämä suomalaiset hinnoiteleet itsensä pihalle.
Esim , vuokrat, sosiaalikulut, verot, ruoka ja yleensä kaikki mitä tarvitaan elämiseen.
Ja jos viet perheen lätkämatsiin niin mitä sekin maksaa, hampurilaiset ja pop-cornit ja kaikki, siinä ei 100 € riitä
Motorisoitu tuplasänky maksaa alkaen yli 4000 €,saakohan niitä netistä?
Suosittelen kuitenkin suhtautumaan varauksella noihin Akvaario Kurjen kiekkoihin, ainakin viimeksi käydessäni olivat monet tosi huonon näköisiäTuukkis kirjoitti:Akvaario kurki vantaalla,sieltä löytyy niin villejä etelä-amerikasta kuin kaukoidän viljelysaavutuksia.Sitten jo tässä mainittu leppävaario josta löytyy tällä hetkellä kotimaisia viljelysaavutuksia,kannattaa käydä kummassakin.

"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Kyllähän minullekkin kävisi amerikan halvat hinnat,vieläpä paremmin kävisi varmaan kiinan hinnat jos vain onnistuisi,luultavasti suomessa tehdyn porchen saisi melkein samalla hinnalla minkä täällä joutuu maksamaan corollasta, panee vaan ihmetyttämään miksi.Oliskohan yhtenä syynä hyvinvointijärjestelmä.Minusta on vaan typerää vertailla saksan ja jenkkien hintoja suomen vastaaviin ja syyttää maahantuojia ja kauppiaita siitä.
In numbers of ten the power is in one.
ja myöskin oma kunto kannattaa tarkistaa, muistettava syödä aamupala
Suomen kansantalouden rakenne on kehittynyt hyvinvointijärjestelmän mukana sellaiseksi, että palveluista on maksettava muita maita enemmän. Osasyynä myös populaation volyymin pieni koko, jolloin tuotteiden volyymihintoja ei saada ostajien vähäisyyden johdosta alemmas. Kauppias kuolee nälkään, mutta ennen sitä palkolliset.
Kari
ei kitisevä kuluttaja

Suomen kansantalouden rakenne on kehittynyt hyvinvointijärjestelmän mukana sellaiseksi, että palveluista on maksettava muita maita enemmän. Osasyynä myös populaation volyymin pieni koko, jolloin tuotteiden volyymihintoja ei saada ostajien vähäisyyden johdosta alemmas. Kauppias kuolee nälkään, mutta ennen sitä palkolliset.
Kari
ei kitisevä kuluttaja
Nettikauppa vs. suomalainen akvaarioliike
Onhan se aika epäreilua verrata pienen akvaarioliikkeen hintoja verrattuna nettikauppaan. Pienellä liikkeellä on kuitekin kate otettava pienemmistä voluumeista. Itse olen ostanut sekä suomalaisista kaupoista että nettikaupasta.
Täällä Aqua-web:issa pyörii kuitenkin hintatietoisia harrastajia, joilla on yleensä isot akvaariot ja siten isommat kulut. Jos on ainoastaan 100 litran akvaario niin se on melkein sama mistä ne tarvikkeet, kasvit ja kalat ostaa. Uskoisin että 90 % harrastajista kuuluu tuohon 100 litran akvaario kategoriaan.
Täällä Aqua-web:issa pyörii kuitenkin hintatietoisia harrastajia, joilla on yleensä isot akvaariot ja siten isommat kulut. Jos on ainoastaan 100 litran akvaario niin se on melkein sama mistä ne tarvikkeet, kasvit ja kalat ostaa. Uskoisin että 90 % harrastajista kuuluu tuohon 100 litran akvaario kategoriaan.
-
- Advanced Member
Kävin eilen kurjessa ja kiekot näytti olevan suht hyvässä kunnossa"melon nimellä myynnissä olleet kiekot jopa todella hyvässä mallissa.
Taitaa tuon kurjen kalojen esille pano olla vaan niin huonolla tolalla että monet kaupat jäävät tekemättä.
Itse olen kyllä ostanut kurjelta useita kiekkoja ilman minkäänlaisia ongelmia,elikäs kiekot on yleensä paremmassa kunnossa kuin yleisesti luullaan.
Taitaa tuon kurjen kalojen esille pano olla vaan niin huonolla tolalla että monet kaupat jäävät tekemättä.
Itse olen kyllä ostanut kurjelta useita kiekkoja ilman minkäänlaisia ongelmia,elikäs kiekot on yleensä paremmassa kunnossa kuin yleisesti luullaan.
Oma kokemukseni Kurjesta on seuraava...
Kiekoille ei missään nimessä saa vaihtaa vettä, kuin 3 viikon välein 1/3 osa, muuten kuulemma kuolevat!
Kiekoille PITÄÄ syöttää heidän myymäänsä Naudansydän mössöä, muuten ei kiekot kasva, vaan jäävät ruipeloiksi.
Alussa teimme näin ja tuloksena reikiä päässä ja kiekot voivat huonosti.
Muutimme kaiken niin, että vaihdamme vettä 2 kertaa viikossa 1/3 osan ja syötämme verimatoja, räkmixiä, daphneaa, joskus hiutaleita ja joku sekoitus vesieläimistä ja nyt syövät kädestä ja reiät hävinneet.
Muutenkin hyvävointisia.
Se siitä Kurjesta, minun osalta ainakin.
Tomppa.
Kiekoille ei missään nimessä saa vaihtaa vettä, kuin 3 viikon välein 1/3 osa, muuten kuulemma kuolevat!
Kiekoille PITÄÄ syöttää heidän myymäänsä Naudansydän mössöä, muuten ei kiekot kasva, vaan jäävät ruipeloiksi.
Alussa teimme näin ja tuloksena reikiä päässä ja kiekot voivat huonosti.
Muutimme kaiken niin, että vaihdamme vettä 2 kertaa viikossa 1/3 osan ja syötämme verimatoja, räkmixiä, daphneaa, joskus hiutaleita ja joku sekoitus vesieläimistä ja nyt syövät kädestä ja reiät hävinneet.
Muutenkin hyvävointisia.
Se siitä Kurjesta, minun osalta ainakin.
Tomppa.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Loistava sigu!Jos syöt jotakin, eikä kukaan näe, siinä ei ole kaloreita.

En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
No, enpä ole koskaan kysynyt kurjelta neuvoja miten pidän kiekkojani,vaan olen tutkinut Degenin,Wattleyn ja muiden kiekkogurujen kirjoittamia opuksia.Olen kyllä ostanut kurjen maahantuomaa kiekkoruokaa(Discus spesial) ja siinä ei ole olleskaan naudansydäntä ja on varsin monipuolista koostumukseltaan.
Täytyy vain sanoa ettei siinä naudansydänsekoituksessa ole mitään vikaa,suorastaan erinomaisen proteiinipitoista nimenomaan kasvaville kiekoille,mutta sitäkin pitää syöttää kohtuudella.
Täytyy vain sanoa ettei siinä naudansydänsekoituksessa ole mitään vikaa,suorastaan erinomaisen proteiinipitoista nimenomaan kasvaville kiekoille,mutta sitäkin pitää syöttää kohtuudella.
Ostin vajaa 2 kk sitten Leppävaariosta 8 kiekkoa ja 5 lippulehtikalaa. Terveitä ja hyväkuntoisia ovat.
Olen asioinut yli 10 vuotta Leppävaariossa ja aina saanut terveitä ja hyväkuntoisia kaloja, sekä erittäin hyviä neuvoja.
Olen asioinut yli 10 vuotta Leppävaariossa ja aina saanut terveitä ja hyväkuntoisia kaloja, sekä erittäin hyviä neuvoja.
Useimmat eivät pidä kaikkitietävistä ihmisistä, koska he kuitenkin tietävät kaiken itse...