Mielenkiintoinen oli se rapujen vedenvaihto-ohjekin.
Valvoja: Moderaattorit
Eikös täällä ole hyvä ensin tuoda ajatuksensa/epäilyksensä julki ja sitten jos "arvovaltainen raati" on samaa mieltä voi tuonne toimitukseen lähettää ilmoituksen. Säästyypi toimitukselta aikaa vaikkapa seuraavan numeron valmisteluun kun ei tarvitse satojen lukijoiden valituksia lueskellajarvij kirjoitti:Vihjeeksi että tämä palsta ei välttämättä ole oikea osoite, jos lehteä tai sen sisältöä on tarkoitus arvostella. Oikea osoite on lehden toimitus, joka harkintansa mukaan ryhtyy tarpeellisiin oikaisuihin ja korjauksiin seuraavissa numeroissa!
Samaa mieltä! Taitaa kuitenkin harva erikoislehti saada näin pikaista palautetta julkaisustaan kuin tämä ja minusta se ainakin olisi melko imartelevaa, jos olisin päätoimittajaKaizu kirjoitti: Eikös täällä ole hyvä ensin tuoda ajatuksensa/epäilyksensä julki ja sitten jos "arvovaltainen raati" on samaa mieltä voi tuonne toimitukseen lähettää ilmoituksen. Säästyypi toimitukselta aikaa vaikkapa seuraavan numeron valmisteluun kun ei tarvitse satojen lukijoiden valituksia lueskella
Tämänkin aamun ilmanlaatumittaukset näyttivät jopa Helsingin ydinkeskustan ilmanlaadun olevan asteikolla paras mahdollinen, toisin kuin monissa muissa kaupungeissa.Jallu kirjoitti:EI VOI OLLA TOTTA!
Helsingistä, siitä vanhasta haisevasta kalasatamasta, kotoisin oleva ihminen valittaa tuoreen painomusteen hajusta.
Mahtaa olla tukalaa elellä siellä pakokaasujen ja muiten käryjen keskellä. Eihän siellä ole muuta mahdolisuutta kuin elellä kaasunaamari naamalla 24h/vrk.![]()
Saa kommentoida - ei minulle ole mitään yhteyksiä sinne. Itse ihmettelen joskus näitä artikkelien arvosteluja. Olen sitä mieltä että jokainen joka mielestään tietää jostain asiasta paljon ja paremmin kirjoittaa artikkelin ja valistaa meitä muita eikä vain narise kun taas on suositeltu leväbarbia alle 100l akvaarioon. Tuokin lehti on ilmestynyt pari vuotta ja kirjoittajia on ollut vain muutamia. Monnien kohtalosta en tiedä kun Pertti on ilmeisesti lopettelemassa harrastusta usealla tasolla.Mikan logiikka jää minulle hämäräksi; Akvaariomaailmaa ei puitu julkisesti ja sen sisältö lopsahti ala-arvoiseksi, ja nyt hänen mielestään ei saisi kommentoida Akvaristiakaan. Eikö nimenomaan ole olemassa vaara että sille käy samoin ellemme kommentoi?
Noh ikinä en ole yhden ainoata Akvaristia lukenut, joten sen sisällöstä en osaa sanoa yhtään mitään, saa vain niin kovin huonon kuvan lähinnä tuon suurinpiirtein sattumanvaraisen ilmestymisen takia.Mika kirjoitti:En ymmärrä miten akvaristi lehteä jaksetaan parjata kokoajan. Akvaariomaailmasta oltiin aikoinaan ihan hiljaa ja tällä hetkellä sen sisältö on ihan kuraa kuvia myöten.Olisiko parempi ettei Suomessa ilmestyisi mitään akvaariolehteä? Kaikki saavat tarjota artikkeleita lehteen ja parantaa siten tasoa omalta osaltaan. Taitaa päätoimittaja siepata useita ihmisiä - miksi? Minä kannatan rahoillani yhden hyvän lehden ilmestymistä täälläkin. Sitä ei ole pakko hankkia. Vapaa maa ja etc... Englanninkielellä ei ilmesty tällä hetkellä yhtään kovatasoista lehteä. Maailman parhaimmat akvaariolehdet mielestäni tällä hetkellä ovat DATZ ja Aquaristik fachmagazin.
Ihan uteliaisuudesta, kerrotteko, mikä on lehden painopaikka (pitäisi varmaan hakea oma eläinkaupasta)? Tuo painomusteen hajun poistaminen, maisu, ei ole välttämättä ollenkaan niin yksinkertainen asia kuin voisi luulla. Esim. syväpainetut lehdet löyhkäävät aina, syynä liuotinpohjainen väri.maisu kirjoitti: Karsean hajuinen painomuste lienee niitä helpoimmin korjattavia vikoja, jos vain halua löytyy. Painomusteet eivät ole kuitenkaan ihan vaarattomia aineita vaan allergisoivia myrkkyjä.