Stream metelöi

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
snikula
Junior Member
Junior Member

Stream metelöi

Viesti Kirjoittaja snikula »

Kun laitan streamin (6000 l/h) kiinni/ihan lähelle lasia, niin meteli on SELVÄSTI kuultavissa. Jos siirrän streamin kädessä keskelle allasta, niin koko pytty on käytännössä katsoen äänetön. Harmittaa kun muuten pytty on hiljainen ja dursokaan ei pidä meteliä, niin sitten streami sirisee/hurisee.

Miten muilla streamin käyttäjillä? Onko tuo normaalia? Ajattelin laittaa (streami on tavallaan kulmassa ja pleksin takana piilossa) lasien ja streamin väliin koko pytyn korkuiset styroksipalat heijastamaan resonoinnin pois laseista?

-Sami
Veka
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Veka »

Itselläni tuli streamin mukana kumiset tyynyt jotka pitävät pidikkeen irti lasista ja on äänetön.
snikula
Junior Member
Junior Member

Veka kirjoitti:Itselläni tuli streamin mukana kumiset tyynyt jotka pitävät pidikkeen irti lasista ja on äänetön.
Joo, samat kumit tuli mukana. Vaan en äänettömäksi voi sanoa.

Sami
elpuri
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elpuri »

Itse ostin käytetyn streamin, joka mekkaloi aikansa ja hajosi lopulta. Uutena ostettu streami piti pientä sirinää aluksi, mutta muuttui äänettömäksi viikon sisään ajon jälkeen.
Liirum laarum
Jukka
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Minulla toinen streami pitää turhan kovaa meteliä ja toinen on kutakuinkin äänetön. Minun tapauksessa vika on jossain kohtaa roottoria, muttei kuitenkaan potkurissa.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Mulla toinen stream on normaalisti äänettömämpi kuin toinen (joka on alusta saakka ollut aika äänekäs). Metelin määrä lisääntyy jatkuvasti, koska pumpun akseliin ja sisälle kertyy kalkkia. Lopulta (noin 2kk välein) pumput alkavat hälyyttää, koska kalkkia on liikaa ja ne kuumenevat. Tällöin upotan ne yön yli etikkaan ja harjaan kalkit sen jälkeen pois.
jammu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jammu »

mikäs se veden ja etikan sekoitussuhde on, jotta kalkkilevät lähtee?
In Urea Sumus
Silakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Silakka »

jammu kirjoitti:mikäs se veden ja etikan sekoitussuhde on, jotta kalkkilevät lähtee?
Tyyliin niin paljon etikkaa, kuin kaapista löytyy.

Lähinnä sen takia tulee pistettyä vettä sekaan, että kappaleet saa kokonaan veden/etikan alle. Mitä tujumpaa, sitä nopeammin puhdistuu.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Lentsu
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lentsu »

Olen käyttänyt suhteessa 10% etikkaa 90% vettä, silläkin lähtee mutta tietysti mitä enemmän etikkaa sitä nopeammin puhdistuu ...
Beati pauperes spiritu
snikula
Junior Member
Junior Member

Niinhän siinä kävi, että pahin sirinä ja meteli katosi riittävällä sisäänajolla. Viikon kun käytti niin nyt ei enää häiritse. Tosin ei se vieläkään äänetön ole.

Sami
Fennorama
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fennorama »

Streamien ohjekirjassa, jotka on englanniksikin, lukee että meteli vähenee viikon sisäänajon jälkeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”