Akvaario hajosi! Neuvoja kaloja varten kaivataan!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marjukka1
Junior Member
Junior Member

Akvaario hajosi! Neuvoja kaloja varten kaivataan!

Viesti Kirjoittaja marjukka1 »

Että silleen!!!! [}:)]

Aamukahvin juotua menin sitte akvaariota päälle laittamaan, kun huomasin, että pöytä lainehti vedestä! Ja ei kun kiireellä sitten tyhjentämään jäljellä oleva vesi ja pelastamaan kalat! Onneksi nyt sitten säästyttiin kunnon vesivahingolta! Tiedä en vielä onko vaan vuoto vai lasit sanoneet itsensä irti! Jonkii verran vettä tullut ulos ja ei onneksi menneet mihkään listojen tms. alle!

Voihan p***a, mitäs mä nyt teen noiden kalojen kanssa? Jouduin linttaan ne ens alkuun tonne 63 litraseen turvaan... Voi itku sentään...
Viimeksi muokannut marjukka1, 11:29, 24.10.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dixi et animam levavi
-Olen sanonut ja mieltäni keventänyt-
marjukka1
Junior Member
Junior Member

Ilmeisesti silikoonit vain vuotaa! Voinko pitää kalat tuossa pikkuakvaariossa sen pari päivää minkä tuo akvaarion korjaus vie?

Tähän hätään en tosiaan parempaa majoitusta pystynyt järjestämään, ahdastahan siellä on, mutten tosiaan tänään sunnuntain saa ostettua kunnon saaviakaan ja toi lasten amme ei oikein kuulosta hyvältä!

Että pitikin sattua vielä näinkin, joskin olin varma et vielä jonain päivänä näinkin varmaan käy! :frown:

Minkäs teet, asiaan on vaan sopeuduttava ja velikin on hälyytetty jo silikoonaus hommiin!
Dixi et animam levavi
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Kyllä ne kalat siellä pienessä pärjää. Itselläni oli kalat evakossa pari kuukautta vaan 23-litraisessa 8O

Silikoonien vaihdostahan on hyvät ohjeet j järven sivuilla. Hyvä että vaan silikoonit vuotaa.

Kannattaa sitten koetäyttää akvaario ja antaa sen olla kauan koetäytössä. Nimittäin kun minä uusin silikoonit niin allas ei vuotanut (juu, neljän tunnin koetäyttö) ja heitin sitten altaan jalustalleen. kolmen päivän kuluttua taas lainehti....
marjukka1
Junior Member
Junior Member

Huh helpotus jos siellä pärjäävät!

Onko nyt mitään erityisiä hoito-ohjeita, kun kuitenkin elävät aika poikkeuksellisissa oloissa? Esim. ruokinta ja vedenvaihdot?

Kiitos neuvoista! :D
Dixi et animam levavi
TanTan
Member
Member

Viesti Kirjoittaja TanTan »

Vedenvaihtoja tietysti reilummin, mieluiten hiukan joka päivä, ja ruokinta minimiin. Jos silikonien vaihto kestää vain pari päivää, itse en ruokkisi ollenkaan jos ovat hyväkuntoisia normaalikaloja (eivät mitään pallokaloja tai poikasia, joiden on saatava ruokaa päivittäin).

Kalojen pärjääminen tuossa litramäärässä riippuu siitä, että minkä kokoinen isompi allas oli ja mitä kaloja on. Parvikalat menevät helposti tilapäisesti pienemmässä, mutta reviirikaloilla voi luonnollisesti tehdä tiukkaa.
Parasta ihmisessä on koira.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Minkäs kokoinen allas sitten oli, se joka alkoi vuotaa? Ja tuo kalojen selviäminenhän pienessä akvaariossa riippuu ihan kalojen koosta. [;)]
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Kalat kannattaa pitää pimeässä tuon tilapässäilytyksen ajan. Ovat rauhallisempia, eivät kovasti stressaudu eikä revviritaisteluita pimeässä tule.
Kasvit sitten vaikka valeistutuksessa ja luonnollisesti valossa. [;)]
Suodatinmassat kosteina, mutta ei märkinä ja ilmavasti.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
marjukka1
Junior Member
Junior Member

Halkeamakin sitte löytyi kuitenkin... [}:)]

Nyt meni tämä harrastus puihin sitten siksi aikaa, että on varaa ostaa uusi allas! Enää en käytettyä huoli vaan säästään tuliterään. Tämä oli jo toinen käytetty mikä hajosi... :(

Hellurei vähäksi aikaa, palailen taas kuulostelemaan, kun uusi allas saapuu!

Kaloille on jo koti järjestynyt, niillä ei ole onneksi enää hätää! :D
Dixi et animam levavi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”