Sukulaiset, tuo outo laji

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Ville+Makka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ville+Makka »

Ilmeisesti monet luulevat akvaariohoidon olevan vielä sitä ämpärirallin pyöritystä tai koko altaan perusteellista putsausta. Jaksavat aina päivitellä kuinka jaksamme hoitaa niin montaa akvaariota, aina saa selittää ettei vedenvaihdot todellakaan ole työläitä letkun avulla. Lippuja voisimme kuulemma alkaa kaupittelemaan kyläilijöille :roll:

Sisko ja ystävät onneksi jaksavat vielä jotenkuten kuunnella akvaariohölinää :mrgreen:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Ihmisille, jotka päivittelevät kaikkea sitä vaivaa mikä lemmikseistä tulee on hyvä todeta kaksi asiaa:
a) Lapsista on paljon enemmän vaivaa, muuta niiden pitäminen on yleisesti hyväksyttyä
b) Ei niitä lemmikkejä oteta vaivoiksi, ne otetaan iloksi :D
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Vanhemmat sanoo aina:"mitä nyt, pitääks sun taas ostaa kalliita laitteita sinne akvaarioon, ihan turhaan menee nekin rahat, voisit laittaa johonkin hyödyllisempään, esim. harrastukseen"....No tähän on mun harrastus, tää akvaario! Ja en mä sitäpaitsi "taas" ole ostamassa kalliita laitteita, tähän asti olen päöässyt halvalla ja ainoastaan valaisin pitäisi saada. Enemmän ne muut lemmikit nielee rahaa.

Tässä siis vedenpitävä todiste ihmisistä, jotka eivät ymmärrä akvaarioiden päälle yhtikäs mitään ja pitävät niitä turhanpöiväisinä rahannielijöinä...ja väittävät että olen stressaantunut akvaariosta...stressi johtuu siitä, et ne on kokoajan valittamassa!
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

kirjoplaty kirjoitti:stressi johtuu siitä, et ne on kokoajan valittamassa!
Juu, kivahan sitä jatkuvaa nalkutusta on kuunnella!

Parasta on kun ostaa omalla rahalla sen kalaston minkä haluaa ja sitten kuuntelee sitä jokapäiväistä: "Toi pleko on ihan typerä ostos kun sitä ei koskaan näe" (Niin, jos vaikka odottaisit minuutin että se tulee esille?) tai "Noi vaan kiusaa toisiaan mie vedän ne joku päivä vessasta alas kun et oo kotona" (mitä jos ne vaan toimii luonnollisella tavallaan eli puollustavat reviiriä ja vikittelevät naaraita?)

Mitä jos vaan vetäisin vaikka äidin uuden lenkkipuvun viemäristä, koska se kiusaa mun tennareita eteisessä? Niin, olihan se muutenkin liian kallis kun ei sitä koskaan näe... Muuta kun kaapissa :roll:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Se just onkin niin naurettavaa kun ite on valmis uhraamaan vihoviimeisen lanttinsa akvaarioon eikä le aikomustakaan rukoilla avustusrahaa vanhemmilta, niin silti, silti jarrutellaan jokaikistä hanketta! :x

Mitä se niitä haittaa mihin omat rahansa lykkää...ei ne siitä kärsi. :?
Kolmiolääke
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kolmiolääke »

Vanhempani ovat jämähtäneet aikaan, jossa vettä vaihdetaan kerran kuussa ja vuosittain se "iso puhdistus". Tittidii. Muuten kyllä suhtautuvat hyvin, mitä nyt siitä paljon puhutusta turhasta rahanmenosta tulee joskus sanomista. Ei vaan voi käsittää, ymmärtäisin jos kustantaisin harrastukseni niiden pussista, mutta eih...

Sukulaiset vasta ihania ovatkin. "Mihin sä muka kolmea akvaariota tarvitset, mullakin oli nuorena vaan sellanen malja" :roll:
"Siis mitä järkee jossain lasipurkissa jossa ui jotain kaloja? Eihän noi kalat edes tajua mitään"
Vielä enemmän kommenttia tulee kyllä rotistani. Kalathan ovat jotenkin vielä ymmärrettäviä ja jollain tavalla seurapiirikelpoisempia lemmikkejä kuin rotat. Rotat kuulemma haisevat, niillä on rumat hännät, "ja ne on niin tyhmiäkin"
Plaah. Toisaalta, eniten sitä sanomista tulee kyllä ihan muista asioista kuin lemmikeistä.. Pitävät minua jotenkin häiriintyneenä pikku viipeltäjänä.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Kummallista kun joillakin on sellainen käsitys että kaloilla ei ole aivoja ja kalat ovat jotenkin erityisen vähä-älyisiä. Jotkut kalat ovat varmaan älykkäämpiä kuin jotkut ihmiset... :twisted:
Anii
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anii »

Omat vanhemmat on jo pitkän aikaa olleet sitä mieltä että mä oon seonnut, ja mun elukoista on kiva vääntää vitsiä muille sukulaisille, kun ei muutakaan suhtautumistapaa kehtaa(?) ilmaista. Kaksi kissaa kuulemma oli "kauhean paljon", kolme oli "älytöntä" ja neljännen kohdalla ei enää keksitty uusia adjektiiveja, mutta vihjailtiin että niitä voisi lopettaa siitä vanhemmasta päästä.. [}:)]

Sitten kun hankin ensimmäisen akvaarion, vitsailin että pitäähän kissoille oma kissa-TV saada, ja se 140 litrainen oli kuulemma valtava. Uuden 325-litraisen tullessa järkytys oli niin suuri, että äitini ja mummoni olivat ilmeisesti yhdessä jo miettineet että mikä minussa on vikana :D. Ja kuulemma akvaarionhoito on kauhean työlästä, jos kerran sitä vettä pitää vaihtaa viikoittain. Totesin vaan että ei se pari tuntia viikossa harrastukseen ole mitenkään suuri määrä mielestäni, ja muun aikaahan niitä kaloja vaan ihaillaan :D. Enemmän työtä teettää kissan vessojen siivoaminen kahdesti päivässä ja yhden kissan päivittäisen lääkkeen annon kanssa tappeleminen, ja neljän kissan kynsienleikkuut ym.

No, kissat ovat heille niin mieleen että äitini tituleeraa itseään niiden mummoksi, ne ovat kuulemma hänen karvalapsenlapsiaan :roll: , ja nyt kun jaoin kalaston kahteen biotooppiin, äitini vihdoin keksi omasta mielestään hyväksyttävän selityksen :roll: tälle akvaharrastukselleni, eli kun en pääse kissojen takia niin matkustelemaan, täytyi minun luoda pala kaukomaita tänne kotiin..

No, sama se mulle mitä ne muille sukulaisille haluavat selitellä, kunhan eivät mulle marmata. Vanhempani eivät siis ole vielä edes nähneet tuota isompaa akvaa, ja odotan mielenkiinnolla sitä ensimmäistä vierailua tänne :P
Todellisuus on niitä ihmisiä varten, jotka eivät pysty kohtaamaan science fictionia.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Meillä on vanhemmat vaan todennu, että ovat iloisia että tuhlaan rahani akvaariooni, koiriin, kissoihin ja hiiriin enkä ryyppäämiseen ja huumehiin saati tupakkiin. :mrgreen:

No kyllä se alkoholikin joskus maistuu. :mrgreen:
-Chyental-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”