Aquaristikshop.com-tilaus kestää
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08:36, 02.08.2004
- Paikkakunta: Laukaa
Omat kokemukset Aquaristic.net:istä. Tämä oli ensimmäinen kerta kun tilasin akvaariotavaraa ulkomailta.
10.8. Tilaus postiennakolla: Pumppu, suodatinmattoa ja erilaisia kalanruokia. Tilaus vahvistettu.
17.8. Kysytty maililla tilanne, koska tilauksesta ei ole kuulunut muuta kuin automaattinen tilauksenvahvistus. Vastaus tuli 2 tunnissa ja siinä sanottiin että kaikki lähetykset viivästyvät hieman koska heillä on väki ollut lomilla.
26.8. UPS Finlandilta soitettiin että paketti on Helsingissä, mutta sitä ei toimiteta kotiovelle ennenkuin maksu näkyy heillä. Maksoin rahat annetulle tilille ja toimin annettujen ohjeiden mukaan.
28.8. Paketti saapui ovelle. Mukana kaikki tilattu tavara, hinnat oikein.
Hyvä maku jäi tästä kokeilusta, vaikka hieman kestikin. Ensikerralla tilaan ehkä Mastercardilla niin ei jää nuo loppuvaiheen touhut pois. Positiivista oli myös se kun UPS kaveri antoi rahtikirjan numeron soittaessaan. sillä pystyi seuraamaan paketin vaiheita UPS:n tracking sivuilta kun paketti oli suomessa.
10.8. Tilaus postiennakolla: Pumppu, suodatinmattoa ja erilaisia kalanruokia. Tilaus vahvistettu.
17.8. Kysytty maililla tilanne, koska tilauksesta ei ole kuulunut muuta kuin automaattinen tilauksenvahvistus. Vastaus tuli 2 tunnissa ja siinä sanottiin että kaikki lähetykset viivästyvät hieman koska heillä on väki ollut lomilla.
26.8. UPS Finlandilta soitettiin että paketti on Helsingissä, mutta sitä ei toimiteta kotiovelle ennenkuin maksu näkyy heillä. Maksoin rahat annetulle tilille ja toimin annettujen ohjeiden mukaan.
28.8. Paketti saapui ovelle. Mukana kaikki tilattu tavara, hinnat oikein.
Hyvä maku jäi tästä kokeilusta, vaikka hieman kestikin. Ensikerralla tilaan ehkä Mastercardilla niin ei jää nuo loppuvaiheen touhut pois. Positiivista oli myös se kun UPS kaveri antoi rahtikirjan numeron soittaessaan. sillä pystyi seuraamaan paketin vaiheita UPS:n tracking sivuilta kun paketti oli suomessa.
Näitä viestejä lukeneena tuli mieleeni, jotta olisiko kysymys postiennakko/luottokortti vastakkain asettelusta? Onko tuntumani ihan väärä, jos sanon, että luottokortilla maksaneet ovat saaneet pääsääntöisesti kaiken ok, mutta postiennakkotoimituksissa on ollut ongelmia? Itse olen aina maksanut kortilla ja tilaus on tullut vikkelästi perille, ilman onglemia.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
Tilasin Aquaristic.netistä kesäkuun alussa pienehkön altaan ja muuta sälää. Tilaus vahvistettiin sähköpostilla. Tavaroita ei ole kuulunut ja yhden sähköpostiviestin olen jo perään laittanut. Tänään laitoi toisen kun vastausta en ole vieläkään saanut. Ostoslistallani ei ole yhtään tuotetta
. Pitänee ostaa Suomesta nuo romppeet. Aquaristikshopista taas on hyviä kokemuksia.
-Satu

-Satu
-
- Senior Member
- Viestit: 561
- Liittynyt: 12:04, 07.07.2002
- Paikkakunta: Susiraja, SAS ry
- Viesti:
Ääni A-shopille. Tilaus (kolme artikkelia) sisään tiistaina, tänään tuli ilmoitus, että pakettini on matkalla.
A-netin kimppatilaus, jossa vain muutama tilaaja (kaman märästä ei tosin tietoa, itselläni vain yksi artikkeli), kesti juuri reilun kuukauden.
Huomattava ero noissa kahdessa kaupassa on tietysti tuo postikulusysteemi. Shopissa painon mukaan, Netissä aina 19.95 Suomeen. Eli jälkimmäinen kannattaa vain porukalla ja/tai painavaa pakettia tilatessa. Esim. oman tilaukseni postikulut Shopista olivat tällä kertaa vain 9.90.
A-netin kimppatilaus, jossa vain muutama tilaaja (kaman märästä ei tosin tietoa, itselläni vain yksi artikkeli), kesti juuri reilun kuukauden.
Huomattava ero noissa kahdessa kaupassa on tietysti tuo postikulusysteemi. Shopissa painon mukaan, Netissä aina 19.95 Suomeen. Eli jälkimmäinen kannattaa vain porukalla ja/tai painavaa pakettia tilatessa. Esim. oman tilaukseni postikulut Shopista olivat tällä kertaa vain 9.90.
Jeps, olen huomannut ihan saman asian. Jos tilaus on maksettu kortilla, niin aina on tavarat saapuneet ajoissa.Jokeri kirjoitti:Onko tuntumani ihan väärä, jos sanon, että luottokortilla maksaneet ovat saaneet pääsääntöisesti kaiken ok, mutta postiennakkotoimituksissa on ollut ongelmia?
Itse olen tilannut useamman kerran Aquaristikshopista ja aina tavarani on saapunut noin 10 päivän sisällä. Tilaukset maksettu aina Visalla. Tietenkin on mahdollista, että heillä on aina ollut varastossa tilaamiani artikkeleita...
-juha
Kukkaroni äänestää tästä lähtien jotain muuta kauppaa, kuin aquaristikshoppia. Tein 30.5. tilauksen ja vajaan kolmen kuukauden odottelun jälkeen kysyin sähköpostilla mikä siellä viivyttää. Vastaus tuli seuraavana päivänä. Sanoivat, että tilaustani ei löydy järjestelmästä lainkaan, lähetä tilausvahvistus niin katsomme mikä on vikana. Itse siis kuitenkin näin tilaukseni nettisivulla ja statuksena oli koko ajan order received. Tilausvahvistuksen lähetyksen jälkeen meni viikko, eikä kuulunut mitään. Laitoin jälleen postia, ei vastausta.
Lopulta hermostuin sen verran, että pyysin heitä perumaan tilauksen ja poistamaan tietoni asiakasrekisteristä. Ei vastausta. Muutaman päivän odottelun jälkeen pistin saman pyynnön kolmeen eri sähköpostiosoitteeseen. Seuraavana päivänä tilaukseni status oli cancelled, mutta "tunnustani" ei ole poistettu vieläkään. Sähköpostiin ei ole tullut ainuttakaan viestiä tuon ensimmäisen jälkeen.
Ja kyllä, tilaukseni olisi tullut postiennakolla. Ilmeisesti homma on paljolti tuurista kiinni. Monesti aiemmin tilaukset ovat tulleet perille kohtuullisessa ajassa ja tuotteetkin ovat olleet likimain oikein. Enää en tosin aio onneani kokeilla. Mielummin kiikutan vähät roponi vaikka kotimaiseen akvaarioliikkeeseen. Aquaristic.net saa vielä kokeeksi tilauksen, ehkä he hoitavat asiat mallikkaammin.
Lopulta hermostuin sen verran, että pyysin heitä perumaan tilauksen ja poistamaan tietoni asiakasrekisteristä. Ei vastausta. Muutaman päivän odottelun jälkeen pistin saman pyynnön kolmeen eri sähköpostiosoitteeseen. Seuraavana päivänä tilaukseni status oli cancelled, mutta "tunnustani" ei ole poistettu vieläkään. Sähköpostiin ei ole tullut ainuttakaan viestiä tuon ensimmäisen jälkeen.
Ja kyllä, tilaukseni olisi tullut postiennakolla. Ilmeisesti homma on paljolti tuurista kiinni. Monesti aiemmin tilaukset ovat tulleet perille kohtuullisessa ajassa ja tuotteetkin ovat olleet likimain oikein. Enää en tosin aio onneani kokeilla. Mielummin kiikutan vähät roponi vaikka kotimaiseen akvaarioliikkeeseen. Aquaristic.net saa vielä kokeeksi tilauksen, ehkä he hoitavat asiat mallikkaammin.

-
- Senior Member
- Viestit: 561
- Liittynyt: 12:04, 07.07.2002
- Paikkakunta: Susiraja, SAS ry
- Viesti:
Oma tilaukseni (joka siis lähti parissa päivässä) on kyllä postiennakolla.merlin kirjoitti:Jeps, olen huomannut ihan saman asian. Jos tilaus on maksettu kortilla, niin aina on tavarat saapuneet ajoissa.Jokeri kirjoitti:Onko tuntumani ihan väärä, jos sanon, että luottokortilla maksaneet ovat saaneet pääsääntöisesti kaiken ok, mutta postiennakkotoimituksissa on ollut ongelmia?
Nostetaan vanhaa ketjua ylös (kyselin tätä kyllä jo toisaallakin), kun on jäänyt epäselväksi: millä kielellä olette Aquaristikshopista saaneet sähköpostivastauksia - silloin kun olette sattuneet saamaan?
Olen nyt jo pariin kertaan lähettänyt saman englanninkielisen tilauksentäydennyspyynnön sähköpostilla saamatta minkäänlaista vastausta. (Sian)saksaako pitäisi yrittää seuraavaksi vääntää?
Muutenkin ihmetyttää, kun liikkeen sivuilla mainitaan s-postiosoite info@aquaristikshop.com, mutta Trusted Shopin tiedoissa info@happy-diskus.de (tai jotenkin tonne päin).
Ja jos joku on saanut tuolta Aqua Medicin tuotteita viime aikoina, voi ilmoittautua (näkyvät nimittäin vain saksankielisillä sivuilla
).
Olen nyt jo pariin kertaan lähettänyt saman englanninkielisen tilauksentäydennyspyynnön sähköpostilla saamatta minkäänlaista vastausta. (Sian)saksaako pitäisi yrittää seuraavaksi vääntää?
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Muutenkin ihmetyttää, kun liikkeen sivuilla mainitaan s-postiosoite info@aquaristikshop.com, mutta Trusted Shopin tiedoissa info@happy-diskus.de (tai jotenkin tonne päin).
Ja jos joku on saanut tuolta Aqua Medicin tuotteita viime aikoina, voi ilmoittautua (näkyvät nimittäin vain saksankielisillä sivuilla

"Oh my God, they drank Kilkenny! You bastards!"
Olen saanut englanniksi vastauksia - tosin usein vasta hervottoman spämmäyksen jälkeen.
Jippii - viimeisin tilaukseni tuli vihdoin! Tilasin toukokuun lopussa ja jo nyt tuli. Kesti siis vain 4.5 kuukautta! Viiveen aiheutti Giesemannin valaisin. Tuntui, että vasta kun uhkasin ottaa yhteyttä suoraan Giesemanniin ja valittaa hidasta toimitusta, niin jotain alkoi tapahtua.
Eli rahaa saattaa tuolla säästyä, mutta ei välttämättä hermoja.
-Juissi
Jippii - viimeisin tilaukseni tuli vihdoin! Tilasin toukokuun lopussa ja jo nyt tuli. Kesti siis vain 4.5 kuukautta! Viiveen aiheutti Giesemannin valaisin. Tuntui, että vasta kun uhkasin ottaa yhteyttä suoraan Giesemanniin ja valittaa hidasta toimitusta, niin jotain alkoi tapahtua.
Eli rahaa saattaa tuolla säästyä, mutta ei välttämättä hermoja.
-Juissi
Niin kuin täällä moni muukin on todennut, viivästyksetkin ymmärrän (tiettyyn rajaan asti), mutta en sitä, että sähköposteihin ei vastata toistuvista yrityksistä huolimatta - vastaukseksi kun minunkin tapauksessani riittäisi yksinkertaisesti "yes" tai "no"! Pitänee alkaa spämmätä samalla viestillä päivittäin.
Enkä halua tässä nyt sen erityisemmin mainostaa sitä "toista saksalaista" (josta kylläkin jäi erittäin positiivinen maku), koska nämä hommat näyttävät olevan myös säkästä kiinni.
Ilmeisen pienillä resursseilla asiakaspalvelua molemmissa pyöritetään, mutta Aquaristic.netin kanssa sähköpostiviesteily sujui kyllä hyvin. Voihan olla, että volyymit ovat sitten hirveästi suuremmat (?) Aquaristikshopissa, mutta siinä tapauksessa pitäisi olla myös varaa palkata lisätyövoimaa asiakaspalveluun.
Onkohan muuten mikään firma menettänyt tuota Trusted Shops -sertifikaattiaan?
EDIT: Oho, olitpa Liina nopea
! Pitäisikö minunkin nyt poistaa tuo lainaus, kun en mikään netikettiekspertti ole?
Enkä halua tässä nyt sen erityisemmin mainostaa sitä "toista saksalaista" (josta kylläkin jäi erittäin positiivinen maku), koska nämä hommat näyttävät olevan myös säkästä kiinni.

No, kerran olen molempiin nyt tilauksen jättänyt ja noin päinhän se mullakin näyttää menevän.liina kirjoitti:Kummasti se huono säkä näyttää osuvan vain toiseen näistä.
Ilmeisen pienillä resursseilla asiakaspalvelua molemmissa pyöritetään, mutta Aquaristic.netin kanssa sähköpostiviesteily sujui kyllä hyvin. Voihan olla, että volyymit ovat sitten hirveästi suuremmat (?) Aquaristikshopissa, mutta siinä tapauksessa pitäisi olla myös varaa palkata lisätyövoimaa asiakaspalveluun.

Onkohan muuten mikään firma menettänyt tuota Trusted Shops -sertifikaattiaan?
EDIT: Oho, olitpa Liina nopea

"Oh my God, they drank Kilkenny! You bastards!"
Nukkumaanmenoaika oli jo ja vastaa -nappula pitäisi silloin olla jotenkin hankalamman takana.anttipi kirjoitti:EDIT: Oho, olitpa Liina nopea! Pitäisikö minunkin nyt poistaa tuo lainaus, kun en mikään netikettiekspertti ole?

Tiedä sitten, kun tässä sivulla tilattiin sentään akvaariota. Mutta ettei tieto olisi kulkenut, oli uutta.
(Katsoin ennen poistoa vielä missä olet ja näin että olisit päävalikossa etkä 'kirjoittamassa viestiä'. http://www.aqua-web.org/forum/viewonline.php )
Tänään olivatkin sitten lähettäneet tilaukseni ja mitä ilmeisimmin saaneet tilaustäydennyspyyntönikin, koska luottokorttia oli laskutettu puolet suuremmalla summalla, kuin mitä Aquaristikshopin sivuilta näkyi
. Kuitenkaan tuo summa ei täsmää lainkaan kaikkien tilattujen tuotteiden yhteissumman kanssa, joten täysin arpomiseksi jää, mitä ovat lähettäneet ja mitä eivät.
Hyvä että ovat laittaneet tulemaan, mutta hiilidioksidisysteemin kasaamisen kannalta harmi, ettei tiedä yhtään mitä sieltä on tulossa ja mitä ei. Eli saattaapi olla, että Aquaristic.nettiin täytyy myöhemmin laittaa lisätilaus, mikä taas kestää
.

Hyvä että ovat laittaneet tulemaan, mutta hiilidioksidisysteemin kasaamisen kannalta harmi, ettei tiedä yhtään mitä sieltä on tulossa ja mitä ei. Eli saattaapi olla, että Aquaristic.nettiin täytyy myöhemmin laittaa lisätilaus, mikä taas kestää

"Oh my God, they drank Kilkenny! You bastards!"
Sähköpostikin olis näköjään auttanut, vaan enpä tajunnut aikaisemmin... Heti kun laitoin kyselyä, että missä paketti viipyy, niin johan alkoi tapahtua.
Paketin saaminen (Aquaristikshopista) kesti seitsemän ja puoli viikkoa. Ei siis mitään kiirettä pidetä siellä päässä... ja tilauksesta puuttui tavaraa noin 60€:lla.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Paketin saaminen (Aquaristikshopista) kesti seitsemän ja puoli viikkoa. Ei siis mitään kiirettä pidetä siellä päässä... ja tilauksesta puuttui tavaraa noin 60€:lla.
Shopista ollaan tilattu neljästi, eikä ikinä mitään ongelmia. Toimitusaika on ollut vajaa kaksi viikkoa, kesällä kesti kolme viikkoa. Ja postiennakolla joka kerta. Lisäyspyynnöt olen lähettänyt sähköpostilla (englanniksi) ja kaikki on aina tullut.
Eilen laitoin taas tilauksen, saas nähdä miten nyt käy...
Eilen laitoin taas tilauksen, saas nähdä miten nyt käy...
-
- Junior Member
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18:44, 04.01.2003
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki
Tilasin 17.11.2004 paketin Aquaristikshop'ista (pari kiertovesipumppua, suodatin, letkuja + mutkia, yms matskua, yht vähän yli 150 euroa kuluineen). Maksutapana Visa.
Sieltähän tuli heti se automaattinen tilausvahvistus. Sen jälkeen ei elonmerkkiäkään, "order received" oli statuksena, joten muutamia päiviä sitten laitoin spostia - ja laitoin saman postin joka ilta uudestaan, hieman selityksiä lisäten etteivät luule automaattiviestiksi
... eilen illalla ehdin viimeisen laittaa, johon myös vielä totesin erityisesti, että "laitan tämän viestini uudestaan niin kauan että teiltä tulee vastaus kyselyyni tai tilaukselleni alkaa tapahtumaan jotain" ... Liekö vaikuttanut vai ei (vai johtuiko siitä että oli luottokortti maksutapana), mutta yllätyin positiivisesti tässä äsken - oli tullut koti@postiin viestiä että paketti on lähtenyt kulkemaan (kaikki tilaamani tavaratkin vaikuttivat olevan mukana). Viesti oli tullut viime yönä puoli kahden tienoilla 
Melko lailla tasan viikko meni, muutamia tunteja siihen päälle, että paketti lähti kulkemaan. En ehkä muuten olisi alkanut sinne sposteja laittamaan niin pian (4 päivää tilauksesta), mutta oli tullut luettua täältä Aquawebistä juttuja ...
No, ainakin toistaiseksi ihan positiivinen fiilis tuosta firmasta, ellei lasketa sitä että kommunikointia ei käytännössä ole ollenkaan asiakkaan suuntaan (tilausvahvistus ainoastaan, heh).
Sieltähän tuli heti se automaattinen tilausvahvistus. Sen jälkeen ei elonmerkkiäkään, "order received" oli statuksena, joten muutamia päiviä sitten laitoin spostia - ja laitoin saman postin joka ilta uudestaan, hieman selityksiä lisäten etteivät luule automaattiviestiksi


Melko lailla tasan viikko meni, muutamia tunteja siihen päälle, että paketti lähti kulkemaan. En ehkä muuten olisi alkanut sinne sposteja laittamaan niin pian (4 päivää tilauksesta), mutta oli tullut luettua täältä Aquawebistä juttuja ...

No, ainakin toistaiseksi ihan positiivinen fiilis tuosta firmasta, ellei lasketa sitä että kommunikointia ei käytännössä ole ollenkaan asiakkaan suuntaan (tilausvahvistus ainoastaan, heh).
Viikon verran minullakin kesti tilauksen käsittely, tilaus sisään 03.11 ja postiin se oli Saksassa saatu 09.11. Economy-paketti kulkikin sitten Hampurin ja Helsingin väliä toista viikkoa, ennen kuin löytyi Suomen postin seurannasta, ja pari päivää täällä lajittelusta paikalliseen postiin.
Tiesithän, että tuo seurantakoodi, joka saksassa vie DHL:n sivuille, käy suomessa Postin seurantajärjestelmään? Minä yritin alkuun hakea sillä Suomen DHL:n sivuilta, mutta eipä sieltä (tietenkään) löytynyt.
Tiesithän, että tuo seurantakoodi, joka saksassa vie DHL:n sivuille, käy suomessa Postin seurantajärjestelmään? Minä yritin alkuun hakea sillä Suomen DHL:n sivuilta, mutta eipä sieltä (tietenkään) löytynyt.
-
- Junior Member
- Viestit: 90
- Liittynyt: 18:44, 04.01.2003
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki
... tuli muuten Aquaristikshopista nyt jopa viestikin, vastaus kyselyyni! Ilmeisen harvinaista herkkua moinen? Kiittelivät viesteistäni, kertoivat vain että paketti on lähetetty / kaikki ok - ja kyselivät että sainhan sähköpostin jossa kerrottiin paketin lähteneen ja paketin tarkemmat seurantatiedot.
Olen tilannut aquaristicshopista kolme kertaa ja aina olen saanut kaiken mitä olen tilannut. Viimeisellä kerralla kesti luvattoman kauan ennenkuin tilausta ruvettiin käsittelemään ja laitoin viimein sähköpostia että jos vielä kauan kestää niin perutaan koko tilaus. Ilmeisesti jotain tilaamaani tuotetta ei sitten ollut varastossa. Seuraavana päivänä sain vastauksen että paketti on lähtenyt "eilen". No pakettikortissa oli "eilisen päivän" päiväys, että vissiin sitten oli. Viimeksi sitten päätin kokeilla aquaristic.net:iä, josko tämä firma pelaisi paremmin. Parin päivä päästä tilauksesta tulikin sitten viesti että jokin tuote puuttuu. Tästä on nyt aikaa pari viikkoa, mutta paketti on nyt viimein matkalla.
Ei noiden liikkeiden toimitusnopeuksissa taida juuri eroja olla mutta hiukan kallistuu vaakakuppi aquaristicshopin puoleen; sieltä saa hyvityksen on-linekuluista ja postikulut ovat puolet siitä mitä aquaristic.netillä.
Ei noiden liikkeiden toimitusnopeuksissa taida juuri eroja olla mutta hiukan kallistuu vaakakuppi aquaristicshopin puoleen; sieltä saa hyvityksen on-linekuluista ja postikulut ovat puolet siitä mitä aquaristic.netillä.
-
- Senior Member
- Viestit: 539
- Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
- Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS
Uskalsin tilata hurjista tarinoistanne huolimatta jälleen Aquaristikshopista.
Mutta mites se olikaan - kun sieltä jyrähtää se "Your order in the Aquaristikshop" -vahvistusmaili omaan sähköpostiin, niin pitääkö tämän jälkeen vielä varmistaa oma tilaus?
Lontoo kyllä taipuu, mutta viestin kieliasu hämäännytti. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>
Ei tarvitse vahvistaa. Toivottavasti kaikki käy hyvinMiSt kirjoitti:Uskalsin tilata hurjista tarinoistanne huolimatta jälleen Aquaristikshopista.![]()
Mutta mites se olikaan - kun sieltä jyrähtää se "Your order in the Aquaristikshop" -vahvistusmaili omaan sähköpostiin, niin pitääkö tämän jälkeen vielä varmistaa oma tilaus?
Lontoo kyllä taipuu, mutta viestin kieliasu hämäännytti.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
- Viestit: 561
- Liittynyt: 12:04, 07.07.2002
- Paikkakunta: Susiraja, SAS ry
- Viesti:
Itse tilasin juuri eka kertaa yksin A-netistä. Kaksi päivää tilauksesta ja paketti on jo matkalla, mukana kaikki tilattu (ainakin lähetyslistan mukaan)!
Noista postikuluista; pitää paikkansa että kevyessä tilauksessa A-shop pesee A-netin, jolla on kiinteä hinta Suomeen, mutta jos on vähänkään painavampi paketti niin vaaka kallistu toisin päin.
Noista postikuluista; pitää paikkansa että kevyessä tilauksessa A-shop pesee A-netin, jolla on kiinteä hinta Suomeen, mutta jos on vähänkään painavampi paketti niin vaaka kallistu toisin päin.