Klovninuoliainen

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Dess
Member
Member

Klovninuoliainen

Viesti Kirjoittaja Dess »

Kivasta pienestä veijarista on siis kysymys :D
Tietääkö joku tästä Botia histrionicasta? Tietääkö joku kudetuksesta? Olisi kiva tietää lisää näistä, kun juuri sain kaksi (veikkaan eri sukupuolia) :)
Ja minkä kokoiset yleensä mädit on?
Eilen illalla ne oli kokoajan pinnalla ja surffailivat siinä edestakaisin, oikein kahdestaan, mikä epäilytti minua vielä enemmän :? Ja kun äsken kattelin, niin pintakasvillisuudessa yhdessä kasvissani on pieniä vihreitä 1 mm kokoisia palluroita. En tiedä mitä ne ovat mutta ovat aika lujasti kiinni näköjään :) Voisiko joku kertoa ystävällisesti mistä on kysymys?

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille :D
-Antti-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Voiko minkään muun lajin mätimunat tulla kyseeseen? Nuoliaiset harvoin kutevat akvaariossa, erittäin hieno juttu jos onnistuit saamaan ne kutemaan! Kokoluokka mätimunille tuntuu oikealta. Ainoat "Botiat" joiden mätimunista tiedän ovat kääpiönuoliaiset. Niillä mätimunat ovat vaaleita ja n. 0,5mm kokoluokkaa. Mätimunat kuoriutuvat todennäköisesti vuorokaudessa tai alle, kannattaa siirtää poikasia hotkivat kalat pois. Mittaa vesiarvot ja kerro akvaariostasi lisää!

Antti
Dess
Member
Member

itseasiassa oon vasta niin alottelija etten tiedä edes vesiarvoja :?
mutta sen voin sanoa että lämpötila on (vaihtelee) 24-26 asteeseen.
akvaarion koko on kohtuulisen pieni lisääntymis akva :D 42L ku se on ja aika hyvä teho siin on...oon nähny jotain pientä liikettä pohjalla kasvien tiheikössä [;)]
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Mitä muita kaloja akvaariossa on, jotta voisi tietää kenen ne kudut oikeasti ovat :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Dess kirjoitti:akvaarion koko on kohtuulisen pieni lisääntymis akva :D 42L ku se on ja aika hyvä teho siin on..
42-litraa? Toivottaavasti allas on VAIN kudetusta varten, kalaset väliaikaisesti sinne sijoitettu.. Tuollainen Klovninuoliainen kun kasvaa n. 13 - 15 cm:n pituiseksi ja tarvitsee vähintään 200-litraisen vakituiseksi asutuksekseen. Onnea kudetukseen.
Dess
Member
Member

Se on todellakin väliaikaisesti, mulla on toinen akva niin n.150... aattelin ostaa isomman sitten ku riittää rahaa ja jos sais jostain halvalla...
kudetus akvassa on vaan nyt noi Klovninuolaiset, eimuuta..mut isommassa on taisto, 2kuparimonnista ja 4albiinoa... ei muuta :D hymm...teidän ainakin et 2poikasta on selviytynyt... mut en oo varma et minne ne pisti sen kudun :? se on hämärän peitossa...ja oon ruokkinu niitä likoeläimillä...kattoo ny kui paljon niit on selviytyny ku en näe kunnolla..
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Muistathan sitten, että pahimmassa tapauksessa nuoliaiset saattavat popsia monnisten silmät, joten näiden pitäminen samassa pytyssä ei ole välttis paras mahdollinen idea.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Dess
Member
Member

No mun monneilla on vielä ainakin silmat tallessa :D ja kidukset (oon kuulu huhuja et ne saattaa niihinki sortua).
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Omassa pepussa tykyttäisi jatkuvasti pieni pelko monnisten takia. Samanlainen pelko rusentaisi sisuksia myös lehtikala-neontetra -kombinaation kanssa. Ajatus siitä, että "vahinko" voi sattua milloin tahansa, on liian raastava meikäläisen hermoille. Mielummin sijoitan "epävarmat" kalat eri altaisiin - varmuuden ja yöunieni vuoksi :o
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”