Eheim Classic-sarja vs. Proffat?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Thomas
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Eheim Classic-sarja vs. Proffat?

Viesti Kirjoittaja Thomas »

Terve!

Miksi kannattaa sijoittaa ennemmin Proffaan kuin Classikkiin? Classic on lähes puolet halvempi ja suodatus pinta-alaa lähes yhtä paljon, varsinkin kun ajattelin kuitenkin laittaa pöntön täyteen ehfisubstrattia. Onko siis mitään syytä ostaa Proffaa?
1100l. Paholaistonkijoita, Timanttitonkijoita, Vihertonkijoita. 314 l. Neontonkijoita. 240l. Amerikankeuhkokala, Betta macrostoma, Käärmeenpäätaistelijoita, Ruskopiikkisilmiä. 120l. Valkosaumataistelijoita, Lakritsirihmakaloja, Rusokiilakylkiä.
mardu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mardu »

Proffa on huomattavasti helpompi huoltaa. Muita eroja en osaa tähän hätään keksiä.
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Eheim Classic-sarja vs. Proffat?

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Thomas kirjoitti:Terve!

Miksi kannattaa sijoittaa ennemmin Proffaan kuin Classikkiin? Onko siis mitään syytä ostaa Proffaa?
Helppo avata ja puhdistaa. Itse tykkään eheim 2026, 2028, eheim 2222, 2224, 2226, 2228
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Minulla on käytössä vuonna 1986 ostettu Eheimin 2217 ja ei merkkiäkään väsymisestä.Kaikenkaikkiaan loisto suodatin ominaisuuksiltaan,helppo huoltaa ja varmatoiminen.Ostonsa jälkeen laite ollut käytännössä koko ajan jatkuvasti toiminnassa.Käyttökatkoa varmaan muutama vrk koko aikana.
In numbers of ten the power is in one.
Thomas
Junior Member
Junior Member

Juuri tuota 2217 mallia mietinkin proffa II 2028 tilalle. Hyvä vaihtoehto? Massojen kanssa 70 euroa halvempi ainakin...
1100l. Paholaistonkijoita, Timanttitonkijoita, Vihertonkijoita. 314 l. Neontonkijoita. 240l. Amerikankeuhkokala, Betta macrostoma, Käärmeenpäätaistelijoita, Ruskopiikkisilmiä. 120l. Valkosaumataistelijoita, Lakritsirihmakaloja, Rusokiilakylkiä.
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Meiltä löytyy molempia ja molemmat hoitavat virkansa odotetusti. Toki proffat on nopeampia putsata kuin classicit.
Onko sillä sitten loppupelissä väliä meneekö kerran puolessa vuodessa 15minuuttia (proffa) vai 25minuuttia (classic) huoltoon ?

Yanna
Thomas
Junior Member
Junior Member

Jeps,

Eli mikään järkevä syy ei estä mua ostamasta classikkia. Onhan proffa tietysti hienompi ja mä olen sellainen laitefiilistelijä, mutta taidan nyt kallistua edullisemman puolelle. Mä olen selvästi käymässä läpi jotain läpimurtovaihetta. Ehkä se johtuu siitä, että pankki on kinumassa takaisin opintolainojani...
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Kun rahasta tuli puhe, niin classic-malleihin saa myös varaosat halvemmalla. Minulla on proffa ja classic käytössä samassa altaassa ja täytyy myöntää, että kyllä tuo 2028 joutaa romukoppaan ennemmin. [;)] Toki proffassakin on puolensa, mutta jotenkin tuo vanhempi härveli on enemmän mieleen.
antti1
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja antti1 »

2213classic ja 2224prof käytössä samassa akvaariossa noin 3 vuotta. Huoltoajoissa ei juuri eroa (2213 Eheimin letkulukoilla kiinni), ilmastus suunnilleen yhtä vaikeaa. Onhan tuossa 2224:ssä tietty enemmän tilavuutta
2213: roottori piti uutena meteliä, mutta nyt toimii hyvin, lähtöletkun pidike vaikuttaa heppoiselta
2224: tiiviste tuppaa falskaamaan vaikka suodatin vain 80cm vedenpinnan alla

Jos olisin nyt ostamassa, ostaisin kaksi 2213:a, 2224 jäisi kauppaan (korkeampi ei kaappiin mahdu . . .)
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Minulta löytyy Eheim Classiceista 2215 ja 2 x 2217, sekä Proffista 2227 ja 2228..

Täytyy kyllä sanoa, että molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen, paitsi noita intervalleja en suosittele, koska kohokammioon menee töhnää ja suodatin pitää lorinaa tai kurlutusta joskus..

Classic-mallit puhdistuvat aika nopeaan ja niihin saa mukavan paljon suodatinmassaa. Proffasarjat ovat vieläkin hiljaisempia ja ne on erittäin helppo puhdistaa.

Suosittelisin melkein Classic-malia sellaisille ihmisille, jotka tykkäävät näpertääkin jonkin verran enemmän ja eivät halua maksaa itseään kipeäksi.

Proffat sopivat taas unelmia sellaisille ihmisille joille yksinkertaisuus ja helppous on kaikki kaikessa.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Viimeksi tänään putsatessani 2213:stä, niin voin sanoa, että etten tuota proffa II (2028) vaihtaista mistään hinnasta classiciin.

Kannattaa myös huomioida, ettei noissa suuremmissa classiceissa lainkaan ole massojen koria, vaan pelkkä pönttö.

Classiciin on syytä hommata 2-lukkohanat, tai muuten tappelee letkujenkin kanssa suodattimen puhdistuksen aikana.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Tähän muuten aiheeseen sopivana kysynkin onko kellään Eheimin Professional III 2080 Ulkosuodatinta vielä? Jos on niin kokemuksia ja hyviä sekä huonoja tästä Mega-suodattimesta. :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

pleko_88 kirjoitti:Tähän muuten aiheeseen sopivana kysynkin onko kellään Eheimin Professional III 2080 Ulkosuodatinta vielä? Jos on niin kokemuksia ja hyviä sekä huonoja tästä Mega-suodattimesta. :D
Kallis kuin mikä! Yli kolmella sadalla eurolla kokeilisin jo sitä mattoa ;)

Suodatin vaikuttaa kuitenkin "fiksulta", koska pinta-alaa on tullut lisää. Ulkomitat 33cm*33cm.

Ostaisinko? Tuskin.
totoro
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja totoro »

aqua2002 kirjoitti:Classiciin on syytä hommata 2-lukkohanat, tai muuten tappelee letkujenkin kanssa suodattimen puhdistuksen aikana.
Mikä tuo 2-lukkohana oikein on? :?
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Minulla ei ole koskaan ollut proffaa, kaksi 2217:aa ja 2215:nen ovat käytössä ja olen ollut tyytyväinen (toisaalta ei voi oikein verrata mihinkään [;)] ). Nyt saan kaverilta tuollaisen 2226:sen puoli-ilmaiseksi :D . Muuten olisin ostanut 2215:sen kun proffat ovat niin kalliita. Classic-suodatinten putsaamisessa mielestäni hankalinta on ehkä letkujen kiristäminen tarpeeksi tiukalle. Olen lähes vainoharhainen noiden letkujen kanssa kun kerran yksi liitin oli jäänyt liian löysästi kiinni. Kiristänkin letkunkiristimet pihdeillä joka kerta niin tiukalle, että kiristimet ovat kärsineet ja ne pitäisi uusia.

Minulla ei muuten ole lukkohanoja yhdessä classicissa ja ihan hyvin on suodattimen irrotus ja putsaus onnistunut.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kokemuksia molemmista enkä enää kovin helpolla hankkisi Classic-mallia. Proffat olleet niin unelmia hoidon, äänen sun muun suhteen :)

Vielä kun saataisiin Pick-up-sisäpörpöttäjät takaisin ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Suski
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Suski »

Kyllä hermot classicin kanssa menee jos on proffaan tottunut. Paitsi jos kiinnittää rahaa koreihin ja kaksois hanoihin. Tule Thomas meille kokeilemaan, millaista on putsata 2217. :mrgreen: Sovitaan niin, ettet koske hanoihin ollenkaan, yrität muuten sompailla. Olisi sulla kokemuspohjaa että viitsiikö... :twisted:
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Juuri äsken puhdistin 2217:n ja asensin siihen ne hanat, koska se projekti on ollut yli puoli vuotta ninkuin toteutusta vaille [;)]
Muissa altaissa on proffa ja proffa II malleja.
Ainoa syy miksei tuossa yhdessä altaassa sitten ole proffaa, niin sen altaan alle ei mahdu niin isoa proffaa kuin tarvisi, korkeus ei riitä.
Muuten siinä olisi ehdottomasti proffa.
No, uskon että nyt homma helpottaa kun sain nuo hanat asennettua. Mutta edelleenkin hankaluutena on ettei massoille ole koria. Saako tuohon 2217 -malliin muuten edes koria? 2213:seen saa kyllä.

Mutta jos Classicia pitää, niin ehdoton hankinta on kyllä ne hanat molempiin letkuihin.
hana
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Mikä niiden hanojen onni ja autuus on? Pistää vain letkut toistensa sisään veden alla ja kantaa täysin vesitiiviin paketin kylppäriin, sen helpompaa ja siistimpää ei voi ollakaan. Kapineen voi myös täyttää samaan tilaan jo kylppärissä ja tuoda takaisin sotkematta parkettia vesileikeillä.

Annan ääneni Classicille. Oman Proffani korit ovat täysin p*****stä eikä läpimenoputkea ole mahdollista asentaa kohdalleen.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Mikä niiden hanojen onni ja autuus on? Pistää vain letkut toistensa sisään veden alla ja kantaa täysin vesitiiviin paketin kylppäriin, sen helpompaa ja siistimpää ei voi ollakaan.
Niinkö?
Näkisit tuon minun suodattmen sijainnin, ja sen että letkut on pikku palapelinä nyt, ennenkuin saan siihen imupuolelle sellaisen kovamuovimutkan (se on tuola odottamassa silikonin kuivumista), niin homma taas helpottuu.
Eli minulla ei ole käytännössä mahdollista yhdistää letkuja veden alla mihinkään. Ja nyt kun on hanat, niin ei edes tarvitse :D

Että kyllä se minulla ainakin on hanojen kanssa yli 10 kertaa helpompaa.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Suodattimelle valitsemasi sijainti ei kuitenkaan ole suodattimen vika vaan oma valintasi. 8-)
JustinSan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JustinSan »

Itselläni on 2213 tuplahanoilla eikä hoidossa ole mielestäni mitään hankalaa, töpseli pois seinästä, hanat kiinni ja letkut irti, pönttö pesutiloihin, kori pihalle, massojen huuhtelu, kori takaisin, letkut kiinni ja hanat auki, töpseli seinään. Aikaa menee korkeintaan vartti ;)
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Suodattimelle valitsemasi sijainti ei kuitenkaan ole suodattimen vika vaan oma valintasi
Kun sekään ei ole ihan noin yksinkertaista.
Ostin koko allaskokonaisuuden tuollaisena, joten jalusta ja suodatin ovat edellisen omistajan valintoja (ja ei mitään huonja valintoja kylläkään).
Koska allas on 70cm korkea, siihen ei paljoa korkeempaa jalustaa voi hommata, koska sinne takaosaan altaan pohjalle saan jo nyt kurkotella jakkaralla seisoen jotta yletyn (esim kasveja istuttaessa).
Ja kasvipihtejä olen kokeillut erilaisia, mutta ne ei ole niin kätevät kuitenkaan joka tilanteeseen.

Eli hanat saa edelleen multa täydet pisteet. Nopeuttavat ja etenkin helpottavat noin niinkuin ergonomisesti minun suodattimen puhdistusta paljon.
Onneksi suodatinta tarvitsee putsata harvoin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”