Erilaiset akvan harrastajat
Valvoja: Moderaattorit
Itsellä on ollut mottona tallainen:
Erilaisuus ei ole häpeä se on rikkaus.
En tiedä kuinka moni on seurannut vierestä kuinka lapsi oppii puhuu aste asteelta enemmän.. Itse olen ollut tuo pieni lapsi, joka opettelee elämän perus asioita..
Annan teille pähkinän purtavaksi tää on mun eka lause minkä avokille keroin:
"tyypistä" joka oli tilannu laudalta ökköjä..
Omasta mielestä selkeempää lausetta ei voinut enään olla.
avikki ei tätä ymmärtänyt..
Muutaman hetken arvailun jälkeen ja sanojen poimintoja sieltä täältä *Harri sai kokoon sauraavan laisen lauseen:
lintu söi laudalta siemeniä*
Laura
Erilaisuus ei ole häpeä se on rikkaus.
En tiedä kuinka moni on seurannut vierestä kuinka lapsi oppii puhuu aste asteelta enemmän.. Itse olen ollut tuo pieni lapsi, joka opettelee elämän perus asioita..
Annan teille pähkinän purtavaksi tää on mun eka lause minkä avokille keroin:
"tyypistä" joka oli tilannu laudalta ökköjä..
Muutaman hetken arvailun jälkeen ja sanojen poimintoja sieltä täältä *Harri sai kokoon sauraavan laisen lauseen:
lintu söi laudalta siemeniä*
Laura
Viimeksi muokannut Santra, 15:24, 30.11.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Millainen on kultakala, jolla on tupsulakki?
- Epätavallinen.
- Epätavallinen.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Kaikkea ne miehet teettävät!Santra kirjoitti:Äidin kieleni on ollut viimeiset 23 viitomat/kuva symbolit
No kävipä sitten niin n. vuosi sitten tapasin nykysen avokkini(vammaton)
joka ei suostunut opettelee viitomia eikä antanut mun käyttää puheen tukena juurikaan symboleja vaik sanoja oli käytössa vain n.10

Kokemuksesta voin kertoa omasta avokistani joka on aina pelännyt kehitysvammaisia. Kerran vuosia sitten bussiin astui nainen, iältään noin 30 vuotias, eli silloin meitä selkeästi vanhempi, mutta henkiseltä iältään noin viisivuotias. Hän istui bussissa ja kertoi iloisesti ja kovalla äänellä kaikille mitä oli päivän aikana tehnyt, minua ainakin lämmitti naisen onnellisuus ja aitous ja juttelin tovin hänen kanssaan. Koko tämän ajan avokkiparka puristi vieressäni kättäni kuin krampissa ja meni aivan valkoiseksi naamastaan. Kun noustiin bussista hän tunnusti pelkäävänsä kehitysvammaisia koska ei osaa suhtautua niihin... Eli selkeästi kontaktin puutetta. Kyllä tuokin ongelma avokissa saadaan joskus parannettua. Ei häntä voi tuomita siitä, että pelkää/on varuillaan asiasta joka on hänelle vieras, todellisuudessa se ei ole kenenkään "vika". Näin asiat vain ovat, ja onneksi niitä voi muuttaa.
Voinette kuvitella ettei hänen reaktionsa ollut rohkaiseva kun kerran ilmaisin unelmani joskus "isona" ruveta vammaisratsastusohjaajaksi.
Eli minun mielestäni sopii ihan rauhassa mennä akvaarioseuraan mukaan, kuten maisu totesi on ainakin helsingin akvaarioseurassa varsin värikästä porukkaa ja hyvin tullaan toimeen, eikö? Ei sitä tarvitse lähteä "opettamaan kansaa", mutta vain olemalla mukana toiminnassa ihan omana itsenään avaa monen ihmisen ymmärrystä erilaisuudesta.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Tsemiä Santra!
Tässä kun näitä juttuja täällä lueskelin ja sattui tuo Pelle Miljoonaa soimaan tuossa taustalla niin jotenkin, vaikka 'maailma on totta' niin busseissa kuin kaupoissa jne., niin lainaan kuitenkin seuraavan pätkän kappaleesta 'Juokse Villi Lapsi':
"...Juokse villi lapsi
Juokse kauemmaksi
Siellä kasvat vahvemmaksi ja vapaammaksi
Juokse henkesi edestä
Ota toivonkipinä mukaan..."
-Jani-

"...Juokse villi lapsi
Juokse kauemmaksi
Siellä kasvat vahvemmaksi ja vapaammaksi
Juokse henkesi edestä
Ota toivonkipinä mukaan..."
-Jani-
Hymyyle vaa, vaikka tuntuus äkkipäätä ourolta naamalihaksis.
Soon suasiteltavaa ihmissuhteeren kannalta -ja ilimaasta peeärrää.
Soon suasiteltavaa ihmissuhteeren kannalta -ja ilimaasta peeärrää.
Kiitos teille KAIKILLE!
Kyllä minä teidän viesteistänne sain paljon rohkeutta, joten päätin liittyä oman paikalliseen akvis seuraan.
Toivottavasti tää ketju ei kuitenkaan jää unholaan koska luulen että en ole ainoa vammainen, joka ei uskalla liittyä omaan akvis seuraan olkoon tää rohkaisu heille ja toivon että joku edes kirjoitaa minun lisäkseni tähän ketjuun viellä tulevaisuudessakin..
Kiitos viellä kerran..
Laura
Kyllä minä teidän viesteistänne sain paljon rohkeutta, joten päätin liittyä oman paikalliseen akvis seuraan.
Toivottavasti tää ketju ei kuitenkaan jää unholaan koska luulen että en ole ainoa vammainen, joka ei uskalla liittyä omaan akvis seuraan olkoon tää rohkaisu heille ja toivon että joku edes kirjoitaa minun lisäkseni tähän ketjuun viellä tulevaisuudessakin..
Kiitos viellä kerran..
Laura
- Epätavallinen.
- Epätavallinen.
No joko saamme vastauksen..Santra kirjoitti: Annan teille pähkinän purtavaksi tää on mun eka lause minkä avokille keroin:
tyypistä" joka oli tilannu laudalta ökköjä..
Muutaman hetken arvailun jälkeen ja sanojen poimintoja sieltä täältä Harri sai kokoon sauraavan laisen lauseen: lintu söi laudalta siemeniä
Laura

- Tyyppi oli tilannut Lauralta ... hmm jotain.. mutta mitä.. kaloja?

Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Halusin jotenkin viestiä sen asian se mikä on itselleen itsestään selvyys niin toiselle se voi sula mahdottomuus..
Eli mailmassa ei ole itsestään selviä asioita.
Kävin kaupassa kysyin myyjältä et tarviin pesuainetta latialle, hän neuvoi hyllyyn mistä sellaista saa ja tokas siihen siinä lukee lattian pesuainen kyllä sä osaat lukee vai.. No onneksi oli puhelin ja systeri luurissa, joka neuvo mikä purkki se on..
Laura
Eli mailmassa ei ole itsestään selviä asioita.
Kävin kaupassa kysyin myyjältä et tarviin pesuainetta latialle, hän neuvoi hyllyyn mistä sellaista saa ja tokas siihen siinä lukee lattian pesuainen kyllä sä osaat lukee vai.. No onneksi oli puhelin ja systeri luurissa, joka neuvo mikä purkki se on..
Laura
- Epätavallinen.
- Epätavallinen.
Santra, minun luvalla saat mätkästä jokaista joka sanoo jotain tyyliin: ''meidän sivistyneeseen akvaarioseuraan ei mitään ääliöitä oteta'' vaikka käsilaukulla. Olen ollut vammattomana kehitysvammaisten leirillä ja oli ihan älyttömän mukavaa. SPR on muuten harrastukseni joten vammaisten kanssa tulee aina silloin tällöin touhuttua.
Itselläni on ollut syntymästä saakka vaikeat kampurajalat joten olen ollut paljon sairaaloissa, leikkauksissa, kepeillä ja pyörätuolissa. Vaikka se ei ehkä olekaan verrattavissa niin tästäkin jo huomaa että jokainen on omanlainen. On muuten mahtava tunne kun ihmiset ympärillä ottaa minut huomioon jalkojen osalta, saan olla mukana porukassa ja teen niitä juttuja mitä jalokojen puitteissa pystyn. Voin sanoa että kun minulla on pienestä pitäen ollut nuo jalat niin pystyn (ainakin omasta mielestäni) hyväksymään erilaisuuden. Tuommosille riemuidiootille kuten vaikka tuolle akvaarioseuran valopäälle vois laittaa esim. hanan otsaan.
Olet todellakin sitkeä sissi. Tsemppiä akvaarioseurassa!
Ray.
Itselläni on ollut syntymästä saakka vaikeat kampurajalat joten olen ollut paljon sairaaloissa, leikkauksissa, kepeillä ja pyörätuolissa. Vaikka se ei ehkä olekaan verrattavissa niin tästäkin jo huomaa että jokainen on omanlainen. On muuten mahtava tunne kun ihmiset ympärillä ottaa minut huomioon jalkojen osalta, saan olla mukana porukassa ja teen niitä juttuja mitä jalokojen puitteissa pystyn. Voin sanoa että kun minulla on pienestä pitäen ollut nuo jalat niin pystyn (ainakin omasta mielestäni) hyväksymään erilaisuuden. Tuommosille riemuidiootille kuten vaikka tuolle akvaarioseuran valopäälle vois laittaa esim. hanan otsaan.

Olet todellakin sitkeä sissi. Tsemppiä akvaarioseurassa!
Ray.
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain
-William Shakespeare-
-William Shakespeare-