Suomen Paras Akvaarioliike

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

NILI
Junior Member
Junior Member

Suomen Paras Akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja NILI »

Omasta mielestäni se on ilman muuta Siniriutta Vantaalla. Paras ja nopein palvelu mitä ikinä voi kuvitella, asiantuntemus kaikessa alaan liittyvässä ja upeat ihmiset tämän kaiken takana...ei voi kun ihmetellä...tällaisiakin yrittäjiä vielä löytyy!!!
11,5 kg (Rapalalla ja murtovedestä)
Santra
Sisuakvaristi
Sisuakvaristi

Viesti Kirjoittaja Santra »

En tiiä voiko noin yksiselitteisesti sanoo mikä on Suomen paras akvaliike
Sitten varmaan pystyis sanoo kun on kaikki akva kaupat kirtänyt mitä Suomesta löytyy niin heittää tallaisen kommentin itse en ainakaan rohkene.

Laura
- Millainen on kultakala, jolla on tupsulakki?
- Epätavallinen.
JustinSan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JustinSan »

Enpä ole kaikkia kiertänyt niin auttamatta vähän jäävi vastaus, mutta niistä mitä olen kiertänyt on Helsingin Akvaariokeskus numero yksi :)
Aikanaan toiminut Esan Akvaario oli myös mitä mainioin liike, harmi kun on kadonnut kartalta :(
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
Dixie
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Pääkaupunkiseudulta täytyy mainita Akvaariokeskus :P .
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
UUNILAHNA
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja UUNILAHNA »

Annetaan kerrankin "hyvän kellon kuulua kauas", Akvaariokeskus on hyvä kauppa kun haluaa ostaa hyvää halvalla, jos jaksaa odottaa vuoroaan... [;)] . Siniriutta on pro-liike, jossa asiantuntemus on huipussaan ja siitä kannattaa jopa maksaa (kahvikin on parempaa :D ). Nostaisin esiin vielä NL-AQUA:n, ei mitään valittamista (mikä on paljon minulta) ja myös parempaa kahvia :mrgreen: .
200x60x60 ja yksi iso suklaamonni
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Akvaariokeskus niistä missä olen itse asioinut (esim. siniriutassa en ole vielä päässyt käymään).
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Paras akvaarioliike.. Hmmh. En ole päässyt kiertelemään hirveästi noita kaupunkeja, mutta niillä paikkakunnilla joilla olen kierrellyt on aina yksi kauppa ylitse muiden.
Turussa poikettiin jossakin isommassa, se oli ihan kivan oloinen(En muista nimeä)
Jyväskylä, Reporanka(Kaksi kauppaa)
Hämeenlinna, Pekan Akvaario(En löytänyt muita)
Pori, Porin Akvaariokeskus(Kaksi kauppaa).
Hesa, Helsingin Akvaariokeskus(Kierrellyt vain lähinnä keskustan kauppoja).
Kuopio, Kuopion Akvaario(Kolmesta kaupasta).
Tampere, Coralli(Kaikki liikkeet kierretty).

Mutta jos näistä tarvitsisi valita niin päätyisin Tampereen Coralliin.
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Kouvolan Faunatar... siellä tulee yleensä käytyä ja siellä saa hyvää palvelua ja tervetta kalaa. Helsingissä olen käynyt muutamissa ja niistä ainakaan en tykännyt akvaariokeskuksesta. Siniriutta olisi paikka missä haluisin käydä.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Helsingin Akvaariokeskus on kyllä hyvin vahva ykkönen omallakin listallani. Jo ihan senkin vuoksi että valikoima siellä sopii minulle kuin nyrkki silmään. Valtava valikoima kasveja saa minut aina hyrisemään ja monneja ja muita kiintoisia otuksia löytyy enemmän kuin mitä omiin altaisiin koskaan saisi mahtumaan. Vastauksen saa mihin kysymykseen tahansa ja sieltä lähtee aina hyvällä mielellä pois. Niin, ja ne altaat. Helsingin ja Porin Akvaariokeskuksien kautta taidan jatkossakin laajentaa lasilaatikkokokoelmaani.

Jätän nyt sitten muut liikkeet luettelematta kun kyse oli parhaasta liikkeestä. Mutta kyllä niissä muissakin on melkoisen hyviä ja helmiä tuntuu löytyvän monesta kaupungista.
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Helsingin Akvaariokeskus on muuten aivan loistava liike, mutta sellainen miinus siellä on, ettei ole erillistä kasviallasta. Itse ostan kasvit mieluiten täysin kalattomasta erillisestä altaasta tautiriskin minimoimiseksi. Tämä vinkkinä sinne Helsinkiin (toki ymmärrän, että tilat ovat rajalliset).
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura

AKvaariokeskus

Viesti Kirjoittaja Jani »

Hgin Akvaariokeskus saa minun ääneni. Omistaja tosi mukava ja hyvät valikoimat etenkin ahven, tonkija ja plekopuolella. :mrgreen:
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Kotkan paratiisikala on paras missä olen tähän mennessä käynyt. Muuala en enää asioi ellei ole ihan pakko. siellä hinta ja laatu on kohdallaan :)
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Kyllä minä sanoisin että Siniriutta tahi 4 pets Mansku ovat tämän hetken suosikkejani. Kauppiaiden tietotaitoja en edes arvostele tässä tapauksessa koska minen tartte hirviästi kauppiasta tai myyjiä kuin haavimaan ne retkeleen kalat ylös (en tiedä siis miten alottelijaystävällisiä kaupat ovat, paitsi että Mari nyt ainakin saa hikoilemaan tietomäärällään.. :mrgreen: ) mutta nämä kaupat miellyttävät valikoimaltaan ja ulkoisilta puitteiltaan. Molemmille vielä kun saataisiin myymälän paikka meikäläisen naapuriin niin olisin hirveen tyytyväinen.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

nikita kirjoitti:Kotkan paratiisikala on paras missä olen tähän mennessä käynyt. Muuala en enää asioi ellei ole ihan pakko. siellä hinta ja laatu on kohdallaan :)
Sama vika täälläkin :mrgreen:

Myös Kvlan Faunatar on hyvä paikka, lähinnä kylläkin koiraneuvoja kysellyt sieltä.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
spakarin
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja spakarin »

Paras liike riippuu kyllä paljon siitä mitä haluaa ostaa. Itse olen käynyt Siniriutassa, Akvaariokeskuksessa ja NL-Aquassa mieluiten. Näistä olen sitten valinnut aina sen mukaan mitä tarvitsen. Yhdessäkään näistä kun ei ole kaikkea mitä olen tarvinnut. Toinen valintaperuste on myös sijainti. Siniriutta on mielestäni hiukan edullisempi ainakin kiertovesipumpuissa, mutta ei sinne asti viitsi ihan pelkästään parin euron säästön takia ajaa..Kaikissa olen saanut asiallista palvelua.
Satu
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Parasta liikettä en ole vielä löytänyt, mutta ilmoitan kyllä kun sellaisen löydän!
Pikkeliini
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikkeliini »

No niistä muutamista hassuista liikkeistä, joissa olen käynyt, saa Helsingin Akvaariokeskus täältä lisä-äänen :D .
Vastauksia saa kuin apteekin hyllyltä, enkä ikuna unohda partamonnin poskipiikkien esittelyä [;)] Valikoima hyvä ja aina on jäänyt hyvä mieli.
En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin!
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Parhaimmat liikkeet missä olen käynyt ovat Hyvinkään Akvaariokulma ja Helsingin akvaariokeskus.
Kummassakin hyvät valikoimat monnikaloja ja kirjoahvenia.

Hmm, siniriutasta en oikein tykännyt, vaikka myyjän tuntemus oli sivustasilmällä asiantuntevaa. Mutta miinuksena oli aika vähäinen valikoima, liian ahtat käytävät, kalojen ja kasvien nimien ja hintojen puuttuminen suurimmaksi osaksi ja myyntitiski hassusti keskellä kauppaa.

Sekä muutamassa muussa eläinkaupassa olen käynyt (Hämeenlinnan liikeet, Heinolan liike, muutamia paikkoja Helsingissä...)
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Esan Akvaario oli kyllä paras, mihin itse olen törmännyt. Kurki on ok, samoin Akvaariokeskus, eikä Salamanterissakaan ole mitään valitettavaa. 8-)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
levaki
Starting Member
Starting Member

Paras liike

Viesti Kirjoittaja levaki »

Paras liike NL-Aqua, varsinkin kun harrastan kirjoahvenia, henkilökunta tietää kirjoahvenista todella paljon, sijainti ja aukioloajat eivät parhaat.

Siniriutta hyvä, oli ennen kyllä vielä parempi näin kirjoahvenharrastajan silmin. sijain myös hieman vaikea

Helsingin akvaariokeskus hyvä, myöskin kirjoahvenia ajoittain, sijainti hyvä, tilat ahtaat.

Tässä omat mielipiteeni
Levander
marjap
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marjap »

pisteitä tampereen viherkalalle, eivät olleet autokauppiaiden stereotypioita ja oli ylipäänsä luonteva käynti tuhansine kysymykseen. 8O [:I] 8O [:I] :mrgreen:
malilo
Starting Member
Starting Member

paras akvaarioliike

Viesti Kirjoittaja malilo »

Kotkassa Paratiisikala on paras, siisti, kala-kasvi valikoima hyvä, kohtuulliset hinnat ja mitä parasta hyvä palvelu.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Näissä olen aina saanut hyvän palvelun.Siniriutta,leppävaario,nl-aqua,kurki,hels-akvaariokeskus,tikkurilan kobylin.Paremmuusjärjestykseen en näitä laita, sillä jokainen on näistä jollain osa-alueella se paras akvaarioliike.
In numbers of ten the power is in one.
SannaKaisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja SannaKaisa »

Me olemme ainakin saaneet hyvää palvelua Leppävaariosta. Siniriutasta en pitänyt, ahtaat tilat, huono valikoima ja tietojen/hintojen puuttuminen sekä kala-altaat olivat alkeellisen näköset, jotkut jopa likasiakin.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

SannaKaisa kirjoitti:Siniriutasta ... ja tietojen/hintojen puuttuminen...
So, so! Menitkös samaan lankaan kuin minä ja kaverini liikkeessä, kun emme hintoja löytäneet - Akvaliikkeistä kokomuksia Omistajan mukaan hinnat ovat siellä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”